Ik ervaar problemen met mijn Zyxel T-56 router. Het powerlampje knippert continu in hetzelfde ritme, en ik heb geen WiFi. Dit probleem blijft aanhouden, zelfs na het opnieuw opstarten van de router.
Wat ik al geprobeerd heb:
â Router opnieuw opgestart (stekker eruit, 10 sec wachten, opnieuw aanzetten).
â Glasvezelmodem (ONT) ook opnieuw opgestart, eerst de modem, daarna de router.
â WiFi-knop gecontroleerd.
â Bekabeling gecontroleerd.
Helaas blijft het probleem bestaan. Heeft iemand hier ervaring mee of een oplossing? Moet ik bijvoorbeeld een factory reset uitvoeren, of kan dit duiden op een defecte router?
Alvast bedankt voor de hulp!
Beste antwoord door Sam van Odido
Wij zien dat de Zyxel T-56 modems van een aantal klanten onterecht blijven herstarten. We zijn druk bezig geweest met het vinden een oplossing. Daarom krijg je van ons een nieuw modem en een gepaste vergoeding. Dit regelen we direct. â@Jonathandegeus, ik heb jou inmiddels toegevoegd aan de lijst.
Heb je hier verder vragen over? Of start je Zyxel T-56 ook steeds opnieuw op en heb je dit niet bij ons gemeld? Vul alvast je communityprofiel aan met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN en laat het weten in dit topic dat je dit gedaan hebt. Wij regelen bovenstaande oplossing dan ook voor jou. @arjanshoj â@Robinnnnnnn â@Boesje â@lucasvlaarding â@TimT, van jullie mis ik enkele gegevens. Zouden jullie deze nog willen aanvullen in jullie profiel?
Hier ook regio zwolle inderdaad hetzelfde probleem.
Edit: zie dat Odido het onderhand ook als storing heeft staan op de site voor regio zwolle en dat ze opzoek zijn naar een oorzaak. Hopelijk morgen weer gefixt en geen nieuwe router nodig.
Ik heb precies hetzelfde als bovenstaande reacties. Internet viel een uur geleden in 1 keer uit (Zyxel T56). Gereset, kabels in en uit maar het maakt niks uit. Het wereld bolletje blijft rood branden. Graag zsm een nieuwe modem toesturen.
Hier helaas sinds een uur hetzelfde probleem met een Zyxel T56 router... Na een uur herstarten van de modem en ONT en kabels in en uit geen succes. Power blijft eerste minuut na opstart knipperen, daarna blijft hij constant aan. Internet LED is rood. Ben bang dat hier ook een nieuwe nodig is? Zo ja dan graag opsturen. Zou graag weer internet hebben in ieder geval....
Hier vanochtend wakker geworden zonder internet, router e.d. herstart maar geen resultaat. Dus hier nog hetzelfde probleem en dus nog steeds geen internet (regio zwolle)
â@Soezik, dit hoort inderdaad niet zo lang te duren, ik heb daarom direct opnieuw een modem jouw kant op gestuurd. Zodra deze verzonden is krijg je een e-mail om het pakket te kunnen volgen!
â@Linnielinnie en â@Nautica14 blijft in jullie geval het powerlampje echt knipperen of brandt deze wel stabiel? Als het powerlampje stabiel brandt is er iets anders aan de hand en wil ik jullie vragen om een eigen topic te openen zodat we dit kunnen oplossen. Zorg er ook voor dat je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het rekeningnummer helemaal compleet zijn in je profiel zodat we gelijk aan de slag kunnen!
â@overtaker, in jouw geval is het modem waarschijnlijk niet de oorzaak maar is er iets anders aan de hand. Wil je een eigen topic openen en hierin aangeven welke lampjes er precies branden op het modem en de ONT en welke kleur deze hebben? Een foto plaatsen mag ook. Zorg er ook voor dat de laatste 4 cijfers van het rekeningnummer toegevoegd zijn in jouw profiel, dan kunnen we gelijk voor je aan de slag gaan.
â@olafb1 zou jij ook een eigen topic willen openen en hierin willen aangeven welke lampjes er branden op het modem en de ONT? Dan kijken we met je mee!
â@E-raz0r ik zie dat er al een nieuw modem naar je onderweg is!
â@Soezik, dit hoort inderdaad niet zo lang te duren, ik heb daarom direct opnieuw een modem jouw kant op gestuurd. Zodra deze verzonden is krijg je een e-mail om het pakket te kunnen volgen!
â@Linnielinnie en â@Nautica14 blijft in jullie geval het powerlampje echt knipperen of brandt deze wel stabiel? Als het powerlampje stabiel brandt is er iets anders aan de hand en wil ik jullie vragen om een eigen topic te openen zodat we dit kunnen oplossen. Zorg er ook voor dat je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het rekeningnummer helemaal compleet zijn in je profiel zodat we gelijk aan de slag kunnen!
â@overtaker, in jouw geval is het modem waarschijnlijk niet de oorzaak maar is er iets anders aan de hand. Wil je een eigen topic openen en hierin aangeven welke lampjes er precies branden op het modem en de ONT en welke kleur deze hebben? Een foto plaatsen mag ook. Zorg er ook voor dat de laatste 4 cijfers van het rekeningnummer toegevoegd zijn in jouw profiel, dan kunnen we gelijk voor je aan de slag gaan.
â@olafb1 zou jij ook een eigen topic willen openen en hierin willen aangeven welke lampjes er branden op het modem en de ONT? Dan kijken we met je mee!
â@E-raz0r ik zie dat er al een nieuw modem naar je onderweg is!
Het probleem is hier nu verholpen gelukkig! Vrijdag is een monteur lanfsgekomen. Reden van storing onbekend.
Ik ervaar problemen met mijn Zyxel T-56 router. Het powerlampje knippert continu in hetzelfde ritme, en ik heb geen WiFi. Dit probleem blijft aanhouden, zelfs na het opnieuw opstarten van de router.
Wat ik al geprobeerd heb:
â Router opnieuw opgestart (stekker eruit, 10 sec wachten, opnieuw aanzetten).
â Glasvezelmodem (ONT) ook opnieuw opgestart, eerst de modem, daarna de router.
â WiFi-knop gecontroleerd.
â Bekabeling gecontroleerd.
Helaas blijft het probleem bestaan. Heeft iemand hier ervaring mee of een oplossing? Moet ik bijvoorbeeld een factory reset uitvoeren, of kan dit duiden op een defecte router?
Alvast bedankt voor de hulp!
Hi . I am also experiencing the same issue, the router keeps blinking and do nothing afterwards. Did restart and reset, all don't work. Can you add me in the list to have new router sent ?
Wij zien dat de Zyxel T-56 modems van een aantal klanten onterecht blijven herstarten. We zijn druk bezig geweest met het vinden een oplossing. Daarom krijg je van ons een nieuw modem en een gepaste vergoeding. Dit regelen we direct. â@Jonathandegeus, ik heb jou inmiddels toegevoegd aan de lijst.
Heb je hier verder vragen over? Of start je Zyxel T-56 ook steeds opnieuw op en heb je dit niet bij ons gemeld? Vul alvast je communityprofiel aan met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN en laat het weten in dit topic dat je dit gedaan hebt. Wij regelen bovenstaande oplossing dan ook voor jou. @arjanshoj â@Robinnnnnnn â@Boesje â@lucasvlaarding â@TimT, van jullie mis ik enkele gegevens. Zouden jullie deze nog willen aanvullen in jullie profiel?
Hi Sam. Can you also add me in the list ? Having same issue, and I tried restarting and resetting, all don't work.
â@Soezik, dit hoort inderdaad niet zo lang te duren, ik heb daarom direct opnieuw een modem jouw kant op gestuurd. Zodra deze verzonden is krijg je een e-mail om het pakket te kunnen volgen!
â@Linnielinnie en â@Nautica14 blijft in jullie geval het powerlampje echt knipperen of brandt deze wel stabiel? Als het powerlampje stabiel brandt is er iets anders aan de hand en wil ik jullie vragen om een eigen topic te openen zodat we dit kunnen oplossen. Zorg er ook voor dat je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het rekeningnummer helemaal compleet zijn in je profiel zodat we gelijk aan de slag kunnen!
â@overtaker, in jouw geval is het modem waarschijnlijk niet de oorzaak maar is er iets anders aan de hand. Wil je een eigen topic openen en hierin aangeven welke lampjes er precies branden op het modem en de ONT en welke kleur deze hebben? Een foto plaatsen mag ook. Zorg er ook voor dat de laatste 4 cijfers van het rekeningnummer toegevoegd zijn in jouw profiel, dan kunnen we gelijk voor je aan de slag gaan.
â@olafb1 zou jij ook een eigen topic willen openen en hierin willen aangeven welke lampjes er branden op het modem en de ONT? Dan kijken we met je mee!
â@E-raz0r ik zie dat er al een nieuw modem naar je onderweg is!
Probleem is bij opgelost, de Wifi deed het de volgende dag weer.
â â@B-K â â Ik heb nu direct een nieuw modem voor je in orde gemaakt. Het modem komt snel je kant op! Laat je weten als het modem binnen is, dan maak ik ook de vergoeding voor je in orde.
â@Marieke21 Ik zie dat mijn collega met je heeft afgesproken om maandag het nieuwe modem te sturen ivm vakantie. Wordt dus geregeld! :
â@Sfcg Ik zie dat er een opzegging in ons systeem staat voor 19-3. Ik kan voor jou dan op dit moment ook geen nieuw modem meer uitsturen. Sorry!
â@Lisanne.M Ik zie dat er bij jou iets anders aan de hand was en dat de monteur dit opgelost heeft. Geniet je momenteel weer van internet?
â@Dewi28 Het probleem in dit topic geldt niet voor de T-54. Ik vermoed dan ook dat er bij jou iets anders aan de hand is. Zou je een eigen topic willen maken? Dan helpen we je daar zo snel mogelijk verder!
â@goedevrijdags â@Celinepeeters Ik zie dat het bij jou al in orde gemaakt is en dat je inmiddels het nieuwe modem binnen hebt.
â@Ellyshia Tan Ik zie dat bij jou ook al een nieuw modem onderweg is!
â@hally-ma jouw IBAN komt niet door de verificatie heen. Zou je je juiste IBAN in je profiel willen zetten?
â@rene1980 Zou jij alle velden in je community profiel nog willen invullen? Dan kunnen we ook voor jou aan de slag!
â@amulderij Ik zie dat jouw verbinding gewoon online is, dit valt dan ook niet onder dit probleem, dus dat is fijn!
â@Devilseyes87 Ik zie dat er bij jou een monteur is geweest en het heeft opgelost. Klopt het dat alles weer werkt?
Sorry, heb nu wel IBAN aangepast. Hopelijk komt ie snel
Ik heb je direct een T-56 opgestuurd. Zodra hij verzonden is kun je de zending volgen in Mijn Odido. Daarna zal er een e-mail volgen met het retourproces van je huidige T-56. Daarna moet het opgelost zijn!
Hier vanmorgen het zelfde verhaal volgens mij zijn die T56's gewoon mega instabiel. Ga zelf wel opzoek naar een andere router na alle problemen..
Heb je toevallig ook zo'n WX5600 (wifi plus)? Deze heb ik ontkoppeld en daarna nogmaals een factory reset gedaan en toen "werkteâ het weer.
Stappen die werkte:
Stroom kabel uit ONT
Alle kabels behalve stroom kabel uit de router
Factory reset uitvoeren op de router
Router uitzetten
Kabel van ONT naar router aansluiten
ONT aanzetten 30 seconde wachten
Router aanzetten
Hierna deed de wifi het weer en konden de overige netwerk kabels erin.
Enige probleem is dat ik nu niets meer kan instellen in de T56. Wifi is beschikbaar maar als ik inlog op de router zijn de wifi velden leeg en moet ik WPS uitschakelen maar als ik de netwerk pagina in de router wil laden om dat te doen loopt de pagina helemaal vast.
Hoop dat het bij jou wel gewoon werkt na deze stappen.
Helaas heeft dit bij mij niet geholpen. Ik heb exact dezelfde stappen gevolgd, maar het powerlampje blijft knipperen en ik heb nog steeds geen WiFi. Router en ONT meerdere keren opnieuw opgestart, maar zonder succes. Heeft iemand nog andere suggesties? Of is dit een bekend probleem met de Zyxel T-56?
Hallo heb hetzelfde probleem, met dat verschil dat het wereldbolletje en het LAN lichtje continue knipperen.
Het effect is dat mân tv beeld zeer vaak bevriest.
heb een Zyxel T-56 modem en ik heb alle genoemde handelingen meerdere keren gedaan
Ik ervaar problemen met mijn Zyxel T-56 router. Het wereldbolletje en het LAN knipperen continu met hoge frequentie, waardoor mijn tv beeld om de haverklap bevriest.
Dit probleem blijft aanhouden, zelfs na het diverse keren opnieuw opstarten/resetten van de router en ook glasvezelmodem. Wat ook opvalt is dat het âLOSâ lampje op glasvezelmodem niet brandt. Wifi werkt wel, bekabeling is gecontroleerd.
Hier vanmorgen het zelfde verhaal volgens mij zijn die T56's gewoon mega instabiel. Ga zelf wel opzoek naar een andere router na alle problemen..
Heb je toevallig ook zo'n WX5600 (wifi plus)? Deze heb ik ontkoppeld en daarna nogmaals een factory reset gedaan en toen "werkteâ het weer.
Stappen die werkte:
Stroom kabel uit ONT
Alle kabels behalve stroom kabel uit de router
Factory reset uitvoeren op de router
Router uitzetten
Kabel van ONT naar router aansluiten
ONT aanzetten 30 seconde wachten
Router aanzetten
Hierna deed de wifi het weer en konden de overige netwerk kabels erin.
Enige probleem is dat ik nu niets meer kan instellen in de T56. Wifi is beschikbaar maar als ik inlog op de router zijn de wifi velden leeg en moet ik WPS uitschakelen maar als ik de netwerk pagina in de router wil laden om dat te doen loopt de pagina helemaal vast.
Hoop dat het bij jou wel gewoon werkt na deze stappen.
Helaas heeft dit bij mij niet geholpen. Ik heb exact dezelfde stappen gevolgd, maar het powerlampje blijft knipperen en ik heb nog steeds geen WiFi. Router en ONT meerdere keren opnieuw opgestart, maar zonder succes. Heeft iemand nog andere suggesties? Of is dit een bekend probleem met de Zyxel T-56?
Ik ben benieuwd of ze nog steeds druppelsgewijs die nieuwe firmware aan het uitrollen zijn. Want het schijnt nog steeds mis te gaan bij bepaalde klanten đ€Ą
Ik hou mijn router maar angstvallig âop de stroomâ đ
Hallo, ik heb hetzelfde probleem met de zyxel t-56. Geen tv kunnen kijken. Tip gekregen om hier te melden en zo een nieuwe te ontvangen. Hoe snel is dat? Want dit is echt irritant!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.
Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.
We maken gebruik van 3 verschillende soorten cookies. Je kunt kiezen welke cookies je wilt accepteren. We hebben basiscookies nodig om deze site te laten werken, daarom moet je ten minste deze selecteren. Meer informatie.