Vandaag is T-Mobile Thuis geïnstalleerd. Hiervoor was ik jarenlang klant bij Ziggo. Ik had daar het modem in de meterkast hangen. Het Ziggo Wifi netwerk gebruikte ik eigenlijk niet, alleen voor een apparaat welke niet kan inloggen met wachtwoorden waarin symbolen voorkomen, plus ik gebruikte deze voor een gastennetwerk.
Vanuit het modem had ik bedraag een Apple Time Capsule aangesloten, en hierop had ik een Apple Airport Extreme en een Apple Airport Express aangesloten, die op verschillende plekken in huis stonden. Deze zonden allemaal hetzelfde 2,4GHz SSID uit en een 5GHz SSID. Voor het 2,4GHz netwerk stonden ze achtereenvolgens op de kanalen 1, 6 en 11 ingesteld.
Bij de installatie is het modem (Zyxel T50) in de plaats gekomen van het Ziggo modem. De rest van de configuratie is hetzelfde gebleven. Maar wat schets mijn verbazing vanavond: diverse apparaten kunnen geen verbinding meer maken met de netwerken welke door de Time Capsule/Airport uitgezonden worden… Heel vreemd.
Op de ZYXEL heb ik AutoMesh al uitgezet (dacht dat het wellicht daar mee te maken had), ik heb wifi op de Time Capsule (kanaal 1) al uitgezet en de Zyxel op kanaal 1 ingesteld, ook geen succes. Op mijn macbook krijg ik inmiddels wel verbinding via het netwerk wat door de Airport’s wordt uitgezonden, maar dan kan ik via Airport-configuratieprogramma de Airport’s niet meer benaderen…
Wie heeft hier meer ervaring mee en kan mij helpen?