Skip to main content
Beantwoord

Slechte verbinding (voornamelijk TransIP websites)


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Goedeavond,

 

Ik heb connectieproblemen en dit komt voornamelijk voor bij websites die draaien bij TransIP. Hoe weet ik dit zo zeker: nou, ik probeer een paar van mijn websites te beheren die ik daar heb draaien en de laadtijden zijn soms wel 1,5 - 2 minuten per pagina. Dan is het lastig 2FA codes invoeren als de laadtijd zo lang is ;) Verder lijkt de rest van mijn internetverkeer wel redelijk (hoewel soms met kleine hickups) te werken.

 

Ik hoop dat dit zsm gefixt kan worden.

Beste antwoord door Lisa

Hi allemaal, 

Ik heb iets meer informatie omtrent dit issue. Bij AMS-IX is een foutieve netwerkkaart herstart, daardoor zijn de verbindingen weer hersteld. Ik weet niet precies hoe we/zij bij die netwerkkaart zijn gekomen en waarom deze niet eerder in beeld is gekomen, maar het lijkt erop dat dit dé oplossing was voor 90+% van het issue, aangezien er nu maar slechts enkele sites onbereikbaar zijn (dank @geertemo !). 

Bekijk origineel

36 reacties

Hidden.nld
Super User
Forum|alt.badge.img+4
  • Odido Superuser
  • 3596 reacties
  • 30 maart 2021

@Mike_P ik ervaar deze problemen ook bij transip echter ook voor KPN. Tijdens de ddos bij Transip was dit probleem er niet. (het verkeer verliep toen via NBIP.)


  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 30 maart 2021

Ik heb dit probleem ook sinds vandaag. Het speelt de hele dag al.

Via 5g of via VPN naar m’n werk spelen de problemen niet. Ik host mijn werk bij TransIP en het admin-deel hiervan is feitelijk onbruikbaar omdat het soms minutenlang duurt voordat er response komt.


  • is een Master Poster
  • 24 reacties
  • 31 maart 2021

Hier ook de heledag last van gehad

Ben ook net 1 dag klant bij tmobile

Verschrikkelijk dit, nu net getest op mijn iphone en lijk nu nergens meer last van te hebben. Ben benieuwd morgen vroeg. Kan toch niet zo zijn dat ik amper verbinding kan maken naar mijn servers in de ams zone.


  • is een Master Poster
  • 24 reacties
  • 31 maart 2021

Weet niet wat er is gebeurt maar heb er hier geen last meer van


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 31 maart 2021
Deeef2020 schreef:

Hier ook de heledag last van gehad

Ben ook net 1 dag klant bij tmobile


Ik ook sinds deze maand, was al bang dat het een blijvend issue was

 

Deeef2020 schreef:

Weet niet wat er is gebeurt maar heb er hier geen last meer van


Klopt, hier ook.

Een update zou fijn zijn zodat we weten wat er aan de hand was.


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Goedemorgen @Mike_P  en all, ik heb meteen om een update gevraagd bij de netwerkspecialisten en ben in afwachting van een antwoord. Zodra ik meer weet, horen jullie het direct!


  • is een Master Poster
  • 24 reacties
  • 3 mei 2021

Alweer 3 dagen de zelfde elende, word dit opgelost?


  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 3 mei 2021

Hier ook hetzelfde probleem.

T-mobile verstopt de hops in een traceroute dus ik kan niet meer zien waar het precies misgaat, maar vanaf XS4ALL heb ik geen problemen en naar andere providers werkt alles ook prima.

Op ICMP gaat alles goed, maar op TCP heb ik packetloss van soms meer dan 50%

Diverse servers bij Transip geprobeerd met allemaal vergelijkbaar hoge packetloss.

Trouwens ook problemen naar ftp.bit.nl nu.


  • is een Master Poster
  • 24 reacties
  • 3 mei 2021

Ben er bang voor dat dit niet serieus of opgelost gaat worden, het beste is zo snel mogelijk mits mogelijk over te stappen. Helaas nog 11 maanden te gaan hiet.

Mijn help ticket word zonder reden gesloten en alle partijen wijzen naar elkaar.


  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 4 mei 2021

Ok, na een dag intensief onderzoek;

Ik heb een aantal packet captures gedaan op m'n eigen verbinding en een server bij Transip terwijl ik heel veel data heen en weer stuurde en wat ik zie is dat (bijna) de enige pakketjes die verdwijnen TCP-syn pakketten zijn die richting Transip gaan. Al het andere verkeer komt erdoor, maar dus je aanvraag voor het maken van een verbinding naar een server verdwijnt (vaak; in mijn geval 20-30%).

Dus voor mij geldt dat ping werkt, maar het openen van een website doet er zo lang over als TCP nodig heeft om erachter te komen dat er geen reactie op de gestuurde SYN komt.

Dat klinkt mij in de oren als een te agressief afgestelde ddos-beveiliging en zeker met in het achterhoofd de recente grote aanval op Transip (en de ongetwijfeld naar aanleiding daarvan gemaakte veranderingen/verbeteringen in hun netwerk) lijkt het mij op het moment waarschijnlijker dat het aan Transip ligt dan aan T-mobile.

Na overleg met Transip heb ik de kwestie ook daar neergelegd en ze hebben het in onderzoek. Ik heb ze ook aangemoedigd het met T-mobile te bespreken. Ik moest wel flink aanhouden, want onder meer dit topic werd gebruikt als ‘kijk maar, andere mensen bij t-mobile hebben er ook last van’.

 

Overigens verder nooit problemen gehad met T-mobile, maar dat komt misschien ook doordat ik ODF-klant ben, externe dns gebruik en die draytek al 4 jaar in de doos zit waarin die werd opgestuurd. ;-)


  • is een Master Poster
  • 24 reacties
  • 5 mei 2021

Het zou kunnen maar denk het niet, heb deze problemen ook bij andere website’s

tweakers

linkedin

tmobile community

zie topic

Media is niet beschikbaar

 


  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 5 mei 2021
ebasz schreef:

Ok, na een dag intensief onderzoek;

Ik heb een aantal packet captures gedaan op m'n eigen verbinding en een server bij Transip terwijl ik heel veel data heen en weer stuurde en wat ik zie is dat (bijna) de enige pakketjes die verdwijnen TCP-syn pakketten zijn die richting Transip gaan. Al het andere verkeer komt erdoor, maar dus je aanvraag voor het maken van een verbinding naar een server verdwijnt (vaak; in mijn geval 20-30%).

Dus voor mij geldt dat ping werkt, maar het openen van een website doet er zo lang over als TCP nodig heeft om erachter te komen dat er geen reactie op de gestuurde SYN komt.

Dat klinkt mij in de oren als een te agressief afgestelde ddos-beveiliging en zeker met in het achterhoofd de recente grote aanval op Transip (en de ongetwijfeld naar aanleiding daarvan gemaakte veranderingen/verbeteringen in hun netwerk) lijkt het mij op het moment waarschijnlijker dat het aan Transip ligt dan aan T-mobile.

Na overleg met Transip heb ik de kwestie ook daar neergelegd en ze hebben het in onderzoek. Ik heb ze ook aangemoedigd het met T-mobile te bespreken. Ik moest wel flink aanhouden, want onder meer dit topic werd gebruikt als ‘kijk maar, andere mensen bij t-mobile hebben er ook last van’.

 

Overigens verder nooit problemen gehad met T-mobile, maar dat komt misschien ook doordat ik ODF-klant ben, externe dns gebruik en die draytek al 4 jaar in de doos zit waarin die werd opgestuurd. ;-)

Ik loop ook enkel bij TransIP structureel tegen dit probleem aan. Had via de support daar ook al de hoop uitgesproken om het van hun kant te onderzoeken, maar dat wilde nog niet zo. Dus dank vor je doorzettingsvermogen!


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Goedemorgen all, er is vannacht een netwerkwijziging aangebracht die het probleem zou moeten hebben hersteld. Nu lezen we in de andere topics nog geen herstelmeldingen, is er bij jullie ook niets veranderd?


  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 6 mei 2021

Goedemorgen Jason,

Voor mij is er geen verandering helaas.

root@ubuntu20:~# sudo mtr -r -n -i 0.01 -c 1000 -T transip.nl
Start: 2021-05-06T09:37:07+0000
HOST: ubuntu20                    Loss%   Snt   Last   Avg  Best  Wrst StDev
  1.|-- 10.0.2.2                   0.0%  1000    1.2   0.4   0.1  14.4   0.9
  2.|-- 37.97.254.1               28.5%  1000    7.6   8.4   6.5  23.4   1.7
root@ubuntu20:~#

Ik heb het nu zelfs ook naar andere providers (al weet ik niet meer helemaal zeker of dat gisteren anders was)

root@ubuntu20:~# sudo mtr -r -n -i 0.01 -c 1000 -T ftp.bit.nl
Start: 2021-05-06T09:39:51+0000
HOST: ubuntu20                    Loss%   Snt   Last   Avg  Best  Wrst StDev
  1.|-- 10.0.2.2                   0.0%  1000    0.5   0.4   0.1  11.4   0.7
  2.|-- 213.136.12.213            25.4%  1000    9.3   9.2   7.4  26.2   1.4
root@ubuntu20:~# sudo mtr -r -n -i 0.01 -c 1000 -T tweakers.net
Start: 2021-05-06T09:41:47+0000
HOST: ubuntu20                    Loss%   Snt   Last   Avg  Best  Wrst StDev
  1.|-- 10.0.2.2                   0.0%  1000    0.5   0.4   0.1  14.5   0.8
  2.|-- 213.239.154.30            25.8%  1000    7.8   8.4   6.6  23.0   1.5

Naar digitalocean is het bijvoorbeeld wel helemaal ok

root@ubuntu20:~# sudo mtr -r -n -i 0.01 -c 1000 -T cloud.digitalocean.com
Start: 2021-05-06T09:43:41+0000
HOST: ubuntu20                    Loss%   Snt   Last   Avg  Best  Wrst StDev
  1.|-- 10.0.2.2                   0.0%  1000    0.3   0.2   0.1   2.5   0.2
  2.|-- 104.16.181.15              0.0%  1000    9.2   9.6   7.7  20.3   1.4

 


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 6 mei 2021

Dit is mijn MTR van de afgelopen 24 uur:

sudo mtr --tcp node12.xxxxxxxx.com
Host Loss% Snt Last Avg Best Wrst StDev
node12.xxxxxxxx.com 24.8% 89015 668.1 667.5 44.8 7032. 62.9

dit is naar een TransIP VPS in de AMS zone. Lees: 89015 requests, 24.8% loss.

 

Ik heb zojuist ook een mtr gedraaid op tweakers.net en ftp.bit.nl  → zelfde probleem.


  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 6 mei 2021

Ja, ik heb het nu ook ineens bij tweakers.net. Dat was gisteren volgens mij nog niet het geval.

root@ubuntu20:~# sudo mtr -r -n -i 0.01 -c 1000 -T tweakers.net
Start: 2021-05-06T11:43:17+0000
HOST: ubuntu20                    Loss%   Snt   Last   Avg  Best  Wrst StDev
  1.|-- 10.0.2.2                   0.0%  1000    1.0   0.5   0.1  12.6   0.8
  2.|-- 213.239.154.30            26.1%  1000    8.3   8.5   6.7  20.4   1.4

Linkedin en community zijn ok

root@ubuntu20:~# sudo mtr -r -n -i 0.01 -c 1000 -T linkedin.com
Start: 2021-05-06T11:46:29+0000
HOST: ubuntu20                    Loss%   Snt   Last   Avg  Best  Wrst StDev
  1.|-- 10.0.2.2                   0.1%  1000    0.3   0.2   0.1   6.1   0.3
  2.|-- 13.107.42.14               0.0%  1000   11.4  11.9  10.2  53.4   2.4
root@ubuntu20:~# sudo mtr -r -n -i 0.01 -c 1000 -T community.t-mobile.nl
Start: 2021-05-06T11:47:04+0000
HOST: ubuntu20                    Loss%   Snt   Last   Avg  Best  Wrst StDev
  1.|-- 10.0.2.2                   0.0%  1000    1.8   0.1   0.1   5.4   0.3
  2.|-- 65.9.66.25                 0.0%  1000   13.6  13.9  12.7  29.6   1.1

 


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 6 mei 2021

Ik hoop dat het snel opgelost wordt nu. Het lijkt nu toch echt bij T-Mobile te liggen.


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 6 mei 2021

Ik wil ook even melden dat ik problemen ervaar vanaf T-mobile thuis naar TransIP.

Ik kwam er pas vanochtend achter dat de twee websites waar ik de meeste problemen mee ervaar gehost worden bij TransIP. Collegas hebben echter geen problemen met die websites. Ik heb al een week of wat het vermoeden dat er zo nu en dan connections gereset worden (vooral op de iphone, niet bekend of dat naar specifiek TransIP is). Sinds afgelopen vrijdag een duidelijke hapering van netwerk verbindingen. De ene website kan ik nog wel gebruiken door zelf de pagina te reloaden. De andere website is compleet onbruikbaar geworden (JupyterLab). Deze laatste haalt nogal wat verschillende resources op bij het starten. Dat zou ten onjuiste als ddos geinterpreteerd kunnen worden.

Fijn om te lezen dat jullie allemaal dit probleem al gemeld hebben, en eraan gewerkt wordt. Hopelijk wordt het adequaat opgelost. 

 


  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 6 mei 2021

Het onderzoek van Transip heeft naar eigen zeggen niks opgeleverd en er wordt aangeboden dat de engineers van T-mobile mogen bellen met ze als die vermoeden dat de issue toch bij Transip ligt.

Klassiek kastje-muur verhaal en het valt mij heel erg tegen van Transip. Ik heb ze gevraagd om niet het contact af te wachten, maar pro-actief contact op te nemen met T-mobile.

@Jason Waar kan Transip jullie bereiken?

Als het nodig is, wil ik best helpen om het contact op gang te brengen.


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 6 mei 2021

en het valt mij heel erg tegen van Transip.

 

hier kan TransIP natuurlijk niets aan doen. TransIP helpdesk heeft al veel inspanning geleverd om een probleem op te lossen wat niet bij hen ligt.

Het wordt nu tijd dat @Jason en consorten nu eens spijkers met koppen gaan slaan….

 


  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 6 mei 2021
rakeizer schreef:

en het valt mij heel erg tegen van Transip.

 

hier kan TransIP natuurlijk niets aan doen. TransIP helpdesk heeft al veel inspanning geleverd om een probleem op te lossen wat niet bij hen ligt.

 

 

Ik bedoel dat ik van Transip een actieve houding zou verwachten. Ik heb zeer goede ervaringen met ze door de jaren heen en ik denk dat T-mobile een hoop van ze kan leren, maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren als T-mobile een knieval moet doen door ze te bellen. :wink:


  • is een Master Poster
  • 24 reacties
  • 6 mei 2021
Yepster schreef:

Ik wil ook even melden dat ik problemen ervaar vanaf T-mobile thuis naar TransIP.

Ik kwam er pas vanochtend achter dat de twee websites waar ik de meeste problemen mee ervaar gehost worden bij TransIP. Collegas hebben echter geen problemen met die websites. Ik heb al een week of wat het vermoeden dat er zo nu en dan connections gereset worden (vooral op de iphone, niet bekend of dat naar specifiek TransIP is). Sinds afgelopen vrijdag een duidelijke hapering van netwerk verbindingen. De ene website kan ik nog wel gebruiken door zelf de pagina te reloaden. De andere website is compleet onbruikbaar geworden (JupyterLab). Deze laatste haalt nogal wat verschillende resources op bij het starten. Dat zou ten onjuiste als ddos geinterpreteerd kunnen worden.

Fijn om te lezen dat jullie allemaal dit probleem al gemeld hebben, en eraan gewerkt wordt. Hopelijk wordt het adequaat opgelost. 

 

Volg deze even.

Media is niet beschikbaar

 


  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 7 mei 2021

Misschien is het niks, maar het viel mij ineens op dat als je een MTR lang genoeg laat lopen de packetloss nagenoeg exact naar de 25% neigt.

Volgens peeringdb is de hop van T-mobile waar mijn verkeer de AMS-IX op komt (80.249.211.171) aangesloten met een 400gbps uplink en dat zijn logischerwijs 4 glasvezelverbindingen van ieder 100gbps. https://www.peeringdb.com/net/7482

@Jason Kan het een issue zijn met een LACP link van 2 routers waar 1 van de kabels defect is (dus 1 van totaal 4 kabels)? Wel raar dat het alleen op TCP optreedt dan. Of speelt er iets met MPTCP? AMS-IX gebruikt mogelijk MPTCP en of T-mobile het gebruikt weet ik niet maar kan ik mij wel voorstellen.

 


  • is Prince of Content
  • 23 reacties
  • 7 mei 2021

Ik hoop dat T-Mobile dit snel gaat oplossen. Ben nu nog geen klant van T-Mobile Thuis maar overweeg het wel. Met Mobiel zit ik wel al jaren (tevreden) bij T-Mobile.

 


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 7 mei 2021

Blij dat ik dit topic gevonden heb.

Sinds vrijdag 30 april 16:15 uur begonnen de verbindingsproblemen volgens mijn logfiles. Opzetten van de https verbinding lukt soms niet (25% van de gevallen). Inderdaad vooral Tweakers heeft dan moeite met laden maar ik merkte het ook voor de kassa software van Sitedish. Als de verbinding eenmaal succesvol opgezet is, werkt het goed.

Hoop dat dit probleem serieus genomen wordt en snel wordt opgelost!


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen