Beantwoord
Port forwarding Draytek Vigor 2132 Meervoudige poorten
Goede avond,
Al een lange tijd naar volle tevredenheid aangesloten op T-mobile thuis. Zelfs nog nooit de modem hoeven resetten. Nu ben ik IT-er van beroep en heb daardoor redelijk wat servers aangesloten op de Draytek.
Nu moet ik voor een project poort 20000 t/m 20144.
Wanneer ik bovenstaande invul (ik heb nog niet op enable gedrukt inderdaad), wordt de private IP uitgebreid naar 14 t/m 158. Dat is niet helemaal de bedoeling, hij moet gewoon naar 14.
Als ik de rule enable, werkt deze niet.
Kan iemand vertellen welke instelling ik nodig heb om meerdere poorten te forwarden. Heb al heel wat routers ingesteld, maar deze begrijp ik niet helemaal 🙂
Al een lange tijd naar volle tevredenheid aangesloten op T-mobile thuis. Zelfs nog nooit de modem hoeven resetten. Nu ben ik IT-er van beroep en heb daardoor redelijk wat servers aangesloten op de Draytek.
Nu moet ik voor een project poort 20000 t/m 20144.
Wanneer ik bovenstaande invul (ik heb nog niet op enable gedrukt inderdaad), wordt de private IP uitgebreid naar 14 t/m 158. Dat is niet helemaal de bedoeling, hij moet gewoon naar 14.
Als ik de rule enable, werkt deze niet.
Kan iemand vertellen welke instelling ik nodig heb om meerdere poorten te forwarden. Heb al heel wat routers ingesteld, maar deze begrijp ik niet helemaal 🙂
Beste antwoord door thegrouch
Als je een port-range wil gebruiken, dan moet je een andere optie in het hoofdmenu kiezen.
Je hebt nu NAT | Port redirection gekozen en je moet NAT | Open ports kiezen.
Daar kun je een port-range naar 1 private IP sturen.
(zoals ook in de link van@Folkert staat)
Bekijk origineelJe hebt nu NAT | Port redirection gekozen en je moet NAT | Open ports kiezen.
Daar kun je een port-range naar 1 private IP sturen.
(zoals ook in de link van
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.