ik krijg Netflix-fout NW-2-5. Als de foutcode NW-2-5 optreedt, betekent dit meestal dat een netwerkprobleem voorkomt dat je apparaat de Netflix-service bereikt.
Momenteel kan er geen steamingdienst Netflix met een bekabelde 100MB verbinding(UTP) worden opgebouwd tussen het T-mobile modem ”Drytek Vigor 2123F series” via T-Mobile vaste net(KPNnetwerkNL) naar de Netflixservers,
Indien ik vervolgens deze streamingdienst Netflix met een netwerkverbinding (via een hotspot 3,4MB) opbouw via mijn Mobiel (iphone5) met een T-Mobile mobiel abonnement dan wordt probleemloos een verbinding met de netwerkservers van Netflix opgebouwd, en mijn film op de smart TV afgespeeld.
je snapt dat dit ten koste gaat van mijn mobiele data,
Ik heb al diverse malen met Tmobile support gebeld en gevraagd of ze bepaalde instelling die nodig zijn te controle dit lukt zie niet
internetprovider moet ook controleren of je apparaat de volgende vier adressen kan bereiken. Dit test een aantal verschillende verbindingsmogelijkheden voor Netflix en of de DNS-server werkt waarmee je bent verbonden:
[Update] Het blijkt niet goed te gaan in de combinatie van de Draytek modem met bepaalde typen TV’s. We kunnen de modem omwisselen naar een Zyxel modem met media convertor om het probleem te verhelpen. We sturen dan, uiteraard kosteloos een monteur langs om de nieuwe modem te installeren.
Hi @rolo65, dat zou goed kunnen, Netflix heeft namelijk net zoals ons verschillende afdelingen en “ingangen”. Onze technische dienst heeft contact met de support van Netflix. Dit is een ingang voor voor partners en zij houden zich vooral bezig met grotere storingen. Zij hebben onze meldingen onderzocht maar ons vervolgens geadviseerd om de klanten individueel contact op te laten nemen omdat het aantal meldingen relatief weinig is (sinds de start van dit topic zijn het er ongeveer 10). Het zou dus goed kunnen dat de klantenservice van Netflix hier niet van weet.
Sinds de corona maatregelen zien we ook geen stijging in het aantal meldingen, dit zou je gezien de grote hoeveelheden mensen die nu thuis zitten wel verwachten. Het lijkt dus echt een specifiek issue met bepaalde hardware. Het gebruik van een andere DNS lijkt hier in een aantal gevallen de oplossing maar het is op het moment niet iets waar wij (of Netflix) een oplossing voor hebben.
Had hetzelfde probleem met mijn nieuwe smart tv (hiervoor had ik geen smart TV en streamde ik via chromecast).
modem: Drytek Vigor 132FVn
TV: 55OLED705
oplossing: handmatig DNS instellen van Google 8.8.8.8 / 8.8.4.4
netwerk: glasvezel
Alle andere streamingdiensten en apps deden het verder prima. Ik heb wel vaker problemen gehad met de DNS vanuit T-Mobile dus heb eigenlijk al mijn apparaten over de jaren heen naar Google's DNS gezet.
Had eerst modem reset en tv reset gedaan maar geen soelaas. Alles leek het prima te doen, behalve netflix.
Hoi @Luukioso, bedankt voor je privébericht: ik ga er meteen voor zorgen dat de Draytek omgeruild wordt. Je kunt binnen maximaal zeven dagen een Zyxel en Media Converter verwachten. Houd er wel rekening mee dat deze door een monteur aangesloten dienen te worden. Je zult binnen één dag een afspraaktool ontvangen per SMS en e-mail zodat je gelijk wat kunt inplannen met Guidion!
Hoi @AlbertW20, bedankt voor je melding en top dat je meteen een foto erbij geplaatst hebt van de foutmelding!
Ik heb een verzoek ingediend om het modem om te laten ruilen voor een Zyxel + Media Converter. Zodra de Zyxel en converter worden opgestuurd, kun je een afspraak inplannen met Guidion om deze aan te laten sluiten. Dat doen we omdat de glasvezelapparatuur zeer fragiel is en anders de servicegarantie op losse onderdelen vervalt. Zodra het pakketje ons distributiecentrum verlaat en bij PostNL wordt aangeboden, stuurt PostNL je een track&trace-code per e-mail zodat je te allen tijde de bezorgstatus in de gaten kunt houden!
UPDATE @AlbertW20: je ontvangt binnen enkele minuten een afspraaktool per SMS en e-mail zodat je de afspraak met Guidion kunt inplannen. Mocht om wat voor reden dan ook die tool niet toegankelijk zijn, kun je altijd bellen met 088-2000 151 (tot 17:30 bereikbaar)! 😉
UPDATE @AlbertW20: je ontvangt binnen enkele minuten een afspraaktool per SMS en e-mail zodat je de afspraak met Guidion kunt inplannen. Mocht om wat voor reden dan ook die tool niet toegankelijk zijn, kun je altijd bellen met 088-2000 151 (tot 17:30 bereikbaar)! 😉
zojuist is het modem vervangen en dit heeft het probleem opgelost. tnx @Jason
Ook ik heb problemen met Netflix. Heel soms als ik mijn internet statisch maak kom ik in Netflix. Graag zou ik ook een andere modem willen ontvangen om het probleem op te lossen.
De betreffende foutmelding duidt volgens netflix op een fout met het verbinden van met hun servers. Nu gebruikt netflix heel veel aws servers en er zijn de nodige problemen hiermee. Zie dit topic:
Mocht het in jouw geval alleen een issue met netflix zijn dan is een ander modem misschien zinvol. Mocht je meerdere rare dingen ervaren, denk aan het moeten herladen van sites e.d., dan zou ik bovenstaand topic in de gaten houden.
Ik zie dat er inmiddels contact is opgenomen met de telefonische klantenservice en zij hebben de ruil voor je in orde gemaakt! Super om te horen dat de oplossing onderweg is. Je ontvangt jouw track and trace wanneer ons pakketje is aangemeld bij PostNL. Laat je het weten als je vragen hebt? Ik zit voor je klaar!
Helaas hebben wij ook al maanden dit probleem. alle tips/oplossingen uit dit forum ook al geprobeerd. helaas heeft niets geholpen. Hij blijft de code NW-2-5 aangeven bij het opstarten van Netflix op onze Sony Bravia tv. Wij hebben de zyxel 4908.
is dit ook op te lossen met de zyxel 50 en de mediaconverter?
Ook voor jou vraag ik met alle liefde een ruil naar een Zyxel modem aan! Ik vermoed dat dit ook voor jou het probleem gaat verhelpen. Omdat je gebruik maakt van een Glasvezelverbinding zal er een monteur komen om de installatie van het nieuwe modem te voltooien. Je krijgt zo snel mogelijk een bericht om digitaal een afspraak te maken. Alvast heel veel kijkplezier en mocht je vragen hebben, dan zit de Community voor je klaar!
Hi @Jannekedenotter, ik zie dat jij onderhand ook een afspraak hebt ingepland met Guidion! Super fijn dat dit gelukt is. Ik duim dat na de afspraak met de monteur de Netflix problemen voorgoed verdwenen zijn.
Ik heb vorige week een zyxel modem ontvangen en laten plaatsen door tmobile.Na maanden ergernis.Nu werkt alles prima. Monteur van Gideon en t- mobile, bedankt voor de goede service .
Hi @dlreclame Ik zie dat je inmiddels al telefonisch contact op hebt genomen en we gaan de modem omwisselen voor een Zyxel. Je ontvangt zo bericht van onze monteursdienst Guidion om een afspraak in te plannen!
Goedenavond @Jason. Helaas ervaar ik ook dit bovengenoemde probleem. Ik heb alle stappen al meerdere malen geprobeerd maar probleem blijft zich herhalen helaas. Ik heb ook de DrayTek hangen.
Ik hoop dat bij mij het probleem ook opgelost kan worden met een Zyxel.
Ik heb je ook een privebericht gestuurd met de gevraagde modem gegevens.
Hi @D00PY het is niet de bedoeling om ongevraagd een privébericht naar de moderators te sturen. Je kunt dit hier teruglezen in onze huisregels: Hoe gaan wij binnen de Community met elkaar om? | T-Mobile Community. Ik heb in ieder geval een modemswap naar een Zyxel gelijk voor je aangevraagd. Je ontvangt hier zo nog een bevestiging van per e-mail en de afspraaktool van Guidion voor de installatie. Dit is nodig omdat de Zyxel anders geïnstalleerd wordt dan de Draytek. Hopelijk is het issue op Netflix ook voor jou opgelost na deze swap! 😁
Ohh @Jason & @Demi mijn excuus ik wist niet dat dat niet de bedoeling was. Maar uit het eerder geplaatste bericht zoals ik hieronder gekopieerd en geplakt heb begreep ik dat dit de bedoeling was voor het doorsturen van de modem gegevens. Nogmaals mijn excuus. Inmiddels bevestiging gehad en afspraak gemaakt voor een nieuwe modem.
Dankjewel voor de hulp in ieder geval.
"Geweldige oplossing MVB1, voor degenen die nog gebruik maken van een Draytek en dit probleem ondervinden: laat het hieronder weten + graag een screenshot van de foutmelding (NW-2-5) en stuur me meteen een privébericht met het MAC-adres en serienummer van de Draytek.
Gevraagde gegevens kun je vinden op de achterkant van het modem:
Zodra ik de info binnen heb, onderzoek ik meteen wat wel en wat niet mogelijk is - ik kan hier nog geen garanties op bieden omdat dit via een voorstel ingediend wordt. Ik kom hier zo snel mogelijk op terug, beloofd!"
Ik heb sinds kort een nieuwe LG smart-tv (50UQ79006LA) en sindsdien heb ik problemen met Netflix (NW-2-5). Beetje afhankelijk hoeveel servers gevonden worden. Bij mijn vorige LG had ik dit probleem niet. Ik heb ook een DrayTek Vigor2132FVn.
Hoi @Mark1970, er komt een nieuw modem jouw kant op. Hiervoor is ook een Media Converter nodig en daarom kun je een afspraak inplannen met Guidion, onze monteursdienst. Zij zullen de hardware vervangen. Hierna ga ik er vanuit dat de foutmelding verleden tijd is!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.
Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.
We maken gebruik van 3 verschillende soorten cookies. Je kunt kiezen welke cookies je wilt accepteren. We hebben basiscookies nodig om deze site te laten werken, daarom moet je ten minste deze selecteren. Meer informatie.