Beantwoord
Modem in Bridge-modus?
Is het mogelijk om het Huawei modem in te stellen als Bridge? Ik gebruik een eigen Gateway/firewall en wil die graag blijven gebruiken. Ik gebruikte tot voor kort een XS4ALL verbinding en het modem dat ik hierbij gebruikte (Fritzbox) gaf die mogelijkheid.
Ik heb ergens gelezen dat het als bridge instellen mogelijk is indien je op je Huawei modem inlogt als "Admin", maar dan heb ik hierbij wel het juiste wachtwoord nodig.
Ik heb ergens gelezen dat het als bridge instellen mogelijk is indien je op je Huawei modem inlogt als "Admin", maar dan heb ik hierbij wel het juiste wachtwoord nodig.
Beste antwoord door Pieter_B
Op de modems welke in bruileen zijn van T-Mobile staat hun eigen FirmWare, waarbij de Bridgemode niet meer mogelijk is.
Een login als "admin" heb je niet, je kan alleen inloggen als "user" met beperkte rechten.
Heb hier zelf het glasvezelmodem de Vigor Draytek, die voor mij de glasvezel omzet.
Heb vanuit LAN 1 een Cat7 UTP kabel liggen naar mijn huiskamer waar een ASUS RT-AC68U staat. Die regelt al het verkeer in en om het huis met 2.4G & 5G en is dus tevens de DHCP server.
REF: https://www.cnet.com/forums/discussions/router-behind-a-router-405492/
ROUTER MODE:
T-Mobile router LAN (192.168.1.1) -> Eigen router WAN (192.168.2.1) -> Eigen router is de DHCP voor jouw eigen netwerk.
SWICH MODE
T-Mobile router LAN (192.168.1.1) -> Eigen router LAN -> Eigen router de DHCP uitzetten, T-Mobile router is de DHCP voor jouw netwerk.
Bekijk origineelEen login als "admin" heb je niet, je kan alleen inloggen als "user" met beperkte rechten.
Heb hier zelf het glasvezelmodem de Vigor Draytek, die voor mij de glasvezel omzet.
Heb vanuit LAN 1 een Cat7 UTP kabel liggen naar mijn huiskamer waar een ASUS RT-AC68U staat. Die regelt al het verkeer in en om het huis met 2.4G & 5G en is dus tevens de DHCP server.
REF: https://www.cnet.com/forums/discussions/router-behind-a-router-405492/
ROUTER MODE:
T-Mobile router LAN (192.168.1.1) -> Eigen router WAN (192.168.2.1) -> Eigen router is de DHCP voor jouw eigen netwerk.
SWICH MODE
T-Mobile router LAN (192.168.1.1) -> Eigen router LAN -> Eigen router de DHCP uitzetten, T-Mobile router is de DHCP voor jouw netwerk.
Reageer
Rich Text Editor, editor1
Editor toolbars
Press ALT 0 for help
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.