Beste T-mobile en de belachelijke klantenservice,
Ik heb een klacht over jullie dienstverlening en vooral over de klantenservice en manier van behandelen van binnenkomende meldingen.
Ik heb sinds November een contract bij jullie en heb nu inmiddels spijt over de dienst dat ik heb genomen.
Ik zal mijn probleem zo duidelijk mogelijk beschrijven en de reden waarom ik een klacht indien.
Ik heb dus sinds November mijn modem mogen ontvangen en deze is ook netjes aangesloten door Guidion, tot zo ver prima.
Maar omdat ik dus nog niet was verhuisd naar mijn huidige woning heb ik geen intensief gebruik kunnen maken van het netwerk thuis. Nu ik sinds kort (3-4 weken) geleden ben verhuisd maak ik volop gebruik van het wifi netwerk thuis van Tmobile en zijn de problemen naar voren gekomen. Ik heb hierbij telefonisch aan de klantenservice aangegeven dat bepaalde apparatuur in combinatie met de geleverde modem (Zyxel T54) niet goed functioneert. Ik heb hierbij aangegeven dat het leuk en aardig is dat mijn netwerk wel gedeeltelijk functioneert maar dat bepaalde zaken niet werken met deze modem. Ik heb nu problemen met dat bepaalde randapparatuur niet willen communiceren met mijn modem thuis (zoals een alarmsysteem of een netwerkcamera), dat bepaalde apparatuur van de wifi verbinding automatisch ontkoppelt en daarna geen verbinding meer kan maken met het wifi punt en nog andere problemen.
Ik heb zelf een technische achtergrond en ben zelf een IT'er en heb zelf al heel veel dingen geprobeerd, onder andere:
-Modem en andere apparatuur al naar fabrieksinstellingen gebracht
-De wifi 6 functie uitgeschakeld en beveiliging van WPA3 naar WPA2 geschakeld
-Ik heb zelfs deze modem van Tmobile heb ik even vervangen met een andere router/modem wat ik thuis had liggen van een andere leverancier (TP-link), en hiermee FUNCTIONEERT ALLES GEWELDIG. Alleen dat router/modem wat ik heb is een oud model en behaalt de 1GBPS niet jammer genoeg.
-Ik heb al meer dan 10x de klantenservice gebeld en altijd andere verhalen aangehoord en rare beloftes gekregen maar niks wordt waargemaakt en elke keer maak ik een verrassing mee, wat ik hiermee bedoel is dat als voorbeeld: Ik heb al zo vaak gebeld voor dit probleem dat een van de medewerkers van de klantenservice Guidion heeft laten langs sturen om iets te vervangen. In de eerste instantie zouden ze de modem vervangen, dat stond ook in de werkbon maar dat is dus niet gebeurt omdat Guidion blijkbaar nooit zomaar een modem bij zich heeft! DIT IS DUS EEN LEUGEN! Dus Guidion is langsgekomen en heeft het mediaconverter thuis vervangen van de glasvezelverbinding maar heb het aan hem uitgelegd dat dat niks gaat verhelpen gezien het een probleem is met de modem. Ik heb vervolgens direct nadat de monteur weg was vorige week maandagochtend gebeld weer met T-Mobile om mijn probleem opnieuw aan te duiden en dat ik graag een andere modem wou hebben en het liefst met een oudere versie wat betreft het software!
Dit heeft de medewerker (Justin) netjes uitgetypt een duidelijk verhaal van gemaakt en deze heeft hij ook aan mij terug voorgelezen, en ik gaf aan hem dat het prima was en dat hij de melding kon indienen richting de backoffice. Nou heeft backoffice diezelfde dag nog de melding al afgerond met als antwoord: We hebben wat instellingen aangepast in de modem (beveiliging van WPA3 naar WPA2). Dit hebben ze blijkbaar random aangepast maar ik heb hiervoor NOOIT terugkoppeling ontvangen en dus is mijn 3e / 4e melding inmiddels (kan het ook niet meer bijhouden) WEER afgesloten en mag ik weer fluiten naar 5 werkdagen als ik een nieuwe melding laat aanmaken. Ik moet telkens zelf bellen om überhaupt een terugkoppeling of een status update te mogen krijgen over mijn melding terwijl er gezegd wordt: U wordt via de mail of telefonisch op de hoogte gehouden. En dan nog hoor ik dingen aan de telefoon waarvan ik denk van hoe kan dit dit stond toch al in de melding? Hoe vaak moet ik mijn probleem nog omschrijven, hoe vaak gaat de backoffice mijn meldingen klakkeloos nog afsluiten zonder enige vorm van terugkoppeling.
Ik moet constant leugens aanhoren van de klantenservice die het voor de volgende collega moet gaan opdekken. Nou heb ik zelf op de klantenservice gewerkt en weet allemaal hoe het werkt maar dit is echt bagger service en heb zo een spijt van dat ik Tmobile heb gekozen en ben nu niet van plan om het te gaan verlengen, sterker nog ik wil nu af van Tmobile. Ik wil dus in het kort graag een NIEUWE VERVANGENDE MODEM en deze huidige kan ik dan weer terug opsturen want deze functioneert niet/half.
Ik heb al zo vaak een melding laten indienen bij de backoffice maar die zijn zo laks dat ze de melding niet volledig lezen en dingen wel of niet gaan doorvoeren en niet eens terugkoppelen aan de eindgebruiker, wat heb ik hieraan? Ik ben nu een maand verder zonder enige vorm van oplossing nog een terugkoppeling. Ik heb een familielid die verderop woont, ook een Tmobile glasvezel abonnement van 1gbps ook een zyxel T-54 modem MAAR DAN MET een andere softwareversie erop. Bij hem werkt alles klakkeloos zonder moeite. En nogmaals ik heb dus een andere model modem/router geprobeerd en deze werkt gewoon ook naar behoren. Ik heb ook op de tmobile community gekeken en zelf een post geplaatst maar helaas heb ik via daar geen oplossing voor kunnen krijgen. De geleverde modem is zo beperkt dat ik niet eens een andere firmware versie erop kan zetten of een VLAN-instelling kan aanpassen. Laatst kreeg ik ook iemand aan de lijn iemand genaamd Metin. Die gaf aan: meneer ze hebben voor u de splitsing configuratie (VLAN?) niet goed gedaan via de modem, dat zal ik wel voor u doen, ik bel u zo terug hiervoor. Noooooit meer wat gehoord van deze gast, belachelijk. Heb ze nog teruggebeld, maar nope bespaar de moeite maar..
Lang verhaal kort: Ik heb een niet goed functionerende modem met bugs en problemen in de software/firmware. Hoe moeilijk is het om een vervangende modem te krijgen? Waarom word ik constant aan het lijntje gehouden en waarom moet ik inmiddels al 5x meldingen laten aanmaken bij de backoffice terwijl dit heel makkelijk opgelost kon worden dmv een vervanging van de modem. Nu zijn jullie en ik heel veel tijd kwijt wat al eerder opgelost kon worden. Ik weet 1000% dat het een probleem in de modem zit omdat ik nogmaals: 1. zelf een eigen router/modem heb geprobeerd en deze T-Mobile modem heb losgekoppeld en alles functioneerde hiermee goed thuis. 2. een familielid het zelfde modem heeft waarvan alles goed functioneert omdat deze een oudere software versie heeft erop staan. Hieronder nog extra informatie. Ik zou graag een nieuwe modem opgestuurd willen krijgen om daarmee als eerst te testen of alles wel of niet goed werkt. Mocht ik niks horen ga ik opstappen en neem ik juridische handelingen, want ik ben er klaar mee met de leugens van de klantenservice en de lakse backoffice die telkens meldingen afsluit omdat ze geen zin in hebben. Ik krijg ook niet iemand technisch aan de telefoon om mijn verhaal goed uit te leggen, sommigen weten niet eens wat een IP-adres is....ik neem ze ook niet kwalijk maar verbind me dan door met iemand die technisch is ajb.. De chat is ook een drama elke keer als ik iemand via de chat wil spreken wordt ik verwezen om telefonisch contact op te leggen omdat het dan altijd druk zou zijn. WAT EEN BAGGER SERVICE ZEG, je begrijpt wel dat met iedere belletje de frustratie hoog loopt en staat nu op de toppunt.
Info over de Zyxel T54 modems:
Mijn modem modelnaam: DX5401-B1
Mijn modem firmware versie : v5.17 (ABZC.0) T54C_b17_0826
—-
Modelnaam van familielid : DX5401-B0
Firmwareversie van familielid: 5.17 (ABZC.0) T54C_b12