Sinds vanochtend kan geen enkel WIFI apparaat in huis nog verbinding krijgen met de router.
Netwerk is wel zichtbaar maar blijft steken op ip-adres ophalen.
Ik heb een draytek 2132fvn glasvezel modem en omdat ik al wifi problemen had heeft T-Mobile een FRITZ!WLAN Repeater geplaatst.
Dit werkte prima en had goed en stabiele wifi.
Router en repeater uitzetten en wachten tot de router weer is opgestart en dan pas de repeater aanzetten geeft geen oplossing.
Netwerk vergeten en opnieuw inloggen ook niet.
Wat kan ik nog meer proberen?
Beste antwoord door Brian
Hi @M. Sommers, top dat je zelf al een aantal zaken hebt geprobeerd! Een vraag die ik heb, hoeveel apparaten verbinden er met de modem en/of de repeater? De repeater krijgt inderdaad een IP-adres toegewezen vanuit de modem, apparaten die met de repater verbinden krijgen dan vanuit de repeater een IP-adres. Ik begrijp dat de verbinding tussen modem en repeater ook wegvalt, een fabrieksreset van de modem kan daarom in dit geval toch helpen. Zou je dit eens willen proberen? Ik ben benieuwd of de verbinding hierna wel constant blijft.
Waar het om gaat is dat monteurs aangeven dat het oude draytek modem vervangen de beste optie is en dit ook meerdere malen in de service-ticket hebben vermeld.
Ik weet niet zeker of het uitlezen van mijn router het juiste inzicht verschaft. Het probleem zit hem in het acces point icm de router
Nu werkt t weer, maar gisternacht zag ik weer dat we geen WIFI hadden.
Vraag: @Jason ik zag ook dat de firmware van mijn router niet meer geüpdatet is sinds 2017.
Deze oude firmware geeft me geen veilig gevoel.
Er is een veel nieuwere versie, kan deze update gepusht worden?
De wifi van de draytek werkt wel maar is instabiel.
Als de Repeater niet werkt en je zet het modem even uit en aan kan je dan wel weer op internet ?
Zou je op dat moment eens kunnen testen of de bekabelde verbinding werkt met een laptop of computer ?
Soms komt het voor dat andere apparaten het netwerk verstoren. ik heb geen glazenbol dus kan het niet zien, zou je eens kunnen uit schrijven of tekenen hoe je netwerk er uit ziet ? gebruik je bijvoorbeeld switches of Powerline adapters en IPTV of iets dergelijks
Draytek modem met daaraan via poort 2 een netwerkkabel naar de FRITZ die het WiFi signaal verzorgt.
Verder aan poort 1 een LAN kabel naar een switch met daaraan mijn: PS4, blu-ray speler en home cinema receiver.
Poort 3 de LAN kabel voor TV.
Poort 4 niks.
Je vraag is al ik deze goed begrijp: op het moment dat FRITZ dienst weigert en geen IP adres vrijgeeft om dan via een netwerkkabel rechtstreeks op het draytek modem te controleren of in dan wel op internet kom?
Hi @M. Sommers, normaal gesproken zou de Wifi versterker de problemen met de Wifi verbinding verhelpen, het deadlock issue waar @Hidden.nld het over heeft is weer een ander probleem. Maar helemaal met je eens, op deze manier blijf je bezig dus we gaan de modem voor je omwisselen. Je ontvangt hier hopelijk vandaag nog bericht over van mijn collega’s!
Het komt omdat de verkeerde conclusies word getrokken. je geeft aan dat je wifi niet werkt.
Het probleem waar ik naar refereer heeft uitsluitend te maken met de bekabelde verbinding van de draytek. en daar gaat het mis. je repeater zit bekabeld aangesloten en is voor de draytek een bekabelde verbinding! het belscript ondervangt het probleem niet omdat de focus ligt op de wifi. richt je je op de playstation dat die bekabeld niet werkt kom je er wel ;)
maar geen nood @Brian gaat dit voor je oplossen. dat weet ik zeker!
Hi @M. Sommers, wat @Hidden.nld zegt klopt helemaal. We hebben de opdracht voor de monteur vandaag uitgezet en hij kom bij je langs om de modem te vervangen en voor je aan te sluiten via de mediaconvertor!
Beste @M. Sommers en @Brian Hoe is bovenstaande afgelopen? Ik heb een vergelijkbaar probleem. Ik heb ook een Draytek 2132Fvn. Daarop aangesloten een powerline Devolo systeem. Via de Devolo Wifi krijgen een aantal telefoons geen IP adres toegewezen. Ik heb al van alles geprobeerd, factory reset, herinstallatie Devolo, SSID’s gewijzigd, etc etc. Vreemde is wel dat een aantal telefoons wel een IP adres krijgen en een aantal helaas niet…
Ik vermoed dat het ook te maken heeft met de Draytek….
Leuk detail, router werd geplaatst door de monteur die al 2x eerder bij mij langs was geweest. Ik kende zijn koffie voorkeur nog😁😁.
Tot nu, heb ik geen klachten meer gehad.
Of de klachten bij jou @jeroenwijnen dezelfde zijn als bij mij, daar lijkt het wel op. Maar inderdaad wel vreemd dat niet alle telefoons dit probleem hebben.
Bij mij gaf de test met bekabelde verbinding de doorslag. Bij IP klachten kon ik ook geen bedrade verbinding maken met internet.
@Brian Ik lees dat de problemen bij @M. Sommers zijn opgelost. Heel fijn!
Ik dacht dat niet alle telefoons bij mij een probleem hadden, maar nu heb ik zojuist hetzelfde probleem ook op een 3e telefoon gehad (kan geen IP adres verkrijgen & verificatie fout).
Lijkt erop dat ik hetzelfde probleem heb als @M. Sommers. Is er een mogelijkheid dat mijn modem vervangen kan worden? Nu heb ik met grote regelmaat geen WiFi…
Goed dat je hier aan de bel trekt! Gelukkig zie ik dat je al met onze collega’s geschakeld hebt. De afspraak staat erin voor 26 februari aanstaande. Laat je weten of het gelukt is? Ik weet zeker dat de monteur er alles aan zal doen om het te verhelpen!
Hoi @Jason Er staat inderdaad een afspraak gepland voor de 26e. Gisteren kreeg ik helemaal geen ip adressen meer toegewezen, niet via Devolo en niet via Draytek. Geen enkel device kon meer gebruik maken van WiFi. Uiteindelijk maar weer een Factory Reset uitgevoerd op de Draytek en nu werkt alles (voorlopig) weer goed gelukkig. Hoop dat de monteur een structurele oplossing heeft (ik vermoed vervanging van de oude Draytek...). Deze lijkt na verloop van tijd DHCP problemen te krijgen. Ik laat nog wel even weten of het gelukt is, heb er alle vertrouwen in ;-)
@Brian@JasonDe monteur is langs geweest en heeft bevestigd dat de Draytek inderdaad niet goed werkt. Naast het vaak niet toewijzen van IP adressen is ook de conclusie dat de WiFi snelheid zeer laag is. Ook omwisseling voor een ander Draytek modem heeft niet geholpen.
Tevens heb ik een probleem met de WiFi snelheid. Ik heb een 100Mbits abonnement en naast het modem meet ik rond de 20Mbits (up & down). Beide problemen zijn genoteerd door de monteur en hij heeft aangegeven dat vervanging voor Zyxel de beste oplossing is. Helaas had hij geen Zyxel bij zich en mag hij zonder opdracht van T-Mobile ook geen vervanging doen. Hopelijk hoor ik snel wat van T-Mobile… Het probleem is er nu al ruim 1 week.
@Jason@Brian Vanmiddag een half uur met de klantservice gesproken. Zeer teleurstellend, want vervanging van de modem is geen optie. Er is geen bewijs dat het aan de Draytek ligt volgens de medewerker. Dat devices via de Devolo geen ip adres krijgen is niet voldoende bewijs. Er is nu (op afstand) een factory reset gedaan. Ik heb aangegeven dat ik dit al herhaaldelijk zelf heb gedaan, maar dat telt schijnbaar niet. Nu moet ik 3 dagen wachten en weer bellen met de klantenservice (dan ben ik al 2 weken verder...). Als ik dan nog steeds het probleem heb, dan gaan ze misschien verder kijken. Ik begrijp niet waarom het modem niet vervangen kan worden voor de Zyxel? In meerdere conversaties blijkt dat de oplossing te zijn voor dit probleem. Hoop dat T-Mobile alsnog mij wil helpen...
Hi @jeroenwijnen, dank voor de screenshots! Ik denk graag met je mee voor een oplossing. Uitgaande van de screenshots denk ik eigenlijk niet dat hier de “Draytek bug” speelt. Wat daarbij gebeurt is dat hij op een gegeven moment “vol” loopt en dan helemaal geen IP-adressen meer uitdeelt waardoor je apparaten geen verbinding meer kunnen maken.
In de screenshots lijkt er eerder sprake van een IP-conflict zoals bij de iPhone in het screenshot. Dit kan gebeuren wanneer meerdere apparaten proberen IP-adressen uit te delen (bijvoorbeeld de modem en een eigen router die hier op aangesloten zit) waardoor ze met elkaar in conflict komen. Daarnaast zie ik dat de Devolo ook geen geldig IP-adres toegewezen krijgt, deze heeft dus geen Wifi verbinding waardoor ook apparaten die hiermee verbonden zijn geen verbinding hebben.
Ik heb zelf geen ervaring met de Devolo maar volgens mij moet dit wel op te lossen zijn. Hoe heb je deze aangesloten op de modem? Als dit bekabeld is (dus als Acces Point) dan krijgt de Devolo een IP-adres vanuit de modem, dit gaat normaal gesproken automatisch maar dit zou je eventueel ook handmatig kunnen doen door de poorten te forwarden. Je kan dan het beste de Wifi op de modem uitzetten zodat de overige apparaten alleen een IP-adres vanuit de Devolo toegewezen krijgen.
Heb je de Devolo aangesloten als versterker (via Wifi)? Zorg dan dat de Wifi naam op de modem en de Devolo hetzelfde zijn zodat de overige apparaten dit zien als één netwerk. Ze blijven dan met dit netwerk verbonden en schakelen over tussen modem en devolo's afhankelijk van welke het beste signaal geeft (wifi roaming).
Kan je hier mee uit de voeten? Laat zeker nog even weten of het gelukt is!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.
Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.
We maken gebruik van 3 verschillende soorten cookies. Je kunt kiezen welke cookies je wilt accepteren. We hebben basiscookies nodig om deze site te laten werken, daarom moet je ten minste deze selecteren. Meer informatie.