Beantwoord
Internet via kabel op LAN 1 werkt niet
Hallo,
Sinds kort heb ik glasvezel van T-Mobile thuis. Wifi werkt en het tv-signaal werkt. Echter, wanneer ik de 15-meter lange kabel vanuit de modem (poort 1 dan wel 2) naar mijn desktop pc trek, is er geen internet (via de kabel). De PC herkent wel een signaal zo lijkt, want het internet-icoontje geeft geen foutmelding. Er is alleen geen dataverkeer.
Dit is vreemd, twee weken geleden toen ik nog Ziggo had deed de PC het wel met internetkabel.
Kan het zijn dat ik andere drivers nog heb en zo ja, waar vind ik deze?
Alvast bedankt,
Fedor
Sinds kort heb ik glasvezel van T-Mobile thuis. Wifi werkt en het tv-signaal werkt. Echter, wanneer ik de 15-meter lange kabel vanuit de modem (poort 1 dan wel 2) naar mijn desktop pc trek, is er geen internet (via de kabel). De PC herkent wel een signaal zo lijkt, want het internet-icoontje geeft geen foutmelding. Er is alleen geen dataverkeer.
Dit is vreemd, twee weken geleden toen ik nog Ziggo had deed de PC het wel met internetkabel.
Kan het zijn dat ik andere drivers nog heb en zo ja, waar vind ik deze?
Alvast bedankt,
Fedor
Beste antwoord door Sander
Hey Vijfhuizen,
Dat is een rare zaak! Maar ook een interessante. Poort 1 of 2 zou gewoon moeten werken. Ik speel even detective. De verdachten:
Laat je ons weten wat je bevindingen zijn?
Bekijk origineelDat is een rare zaak! Maar ook een interessante. Poort 1 of 2 zou gewoon moeten werken. Ik speel even detective. De verdachten:
- -De kabel. Het kan natuurlijk zijn dat deze ondanks het spiksplinternieuwe een draadbreukje heeft. Kun je eens testen met een andere?
- -De computer. Werkt het internet op de computer via de wifi wel?
- -Het modem. Kun je een andere computer op het modem aansluiten? Werkt die dan wel? Voor de zekerheid kun je ook een fabrieksreset uitvoeren van het modem. Dan zou deze ook weer zo goed als nieuw moeten zijn.
Laat je ons weten wat je bevindingen zijn?
Reageer
Rich Text Editor, editor1
Editor toolbars
Press ALT 0 for help
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.