Hi @qtje,
Heel bijzonder dat je al online bent terwijl het abonnement pas op 7 juli start! Ik zou eerst die datum afwachten, daarna kunnen we pas 100% service verlenen en de snelheid gaan testen.
Wel kan ik alvast een opzetje geven! Er kunnen een aantal oorzaken zijn waardoor je jouw maximale snelheid niet haalt. Deze wil ik graag uitsluiten. Ik heb ze hieronder op een rijtje gezet. Controleer je de volgende punten?
1. Je gebruikt een netwerkkaart gebruikt die alleen maar 100Mbit ondersteund (zoals broadcom of asheros chipset).
2. Je gebruikt een UTP Optimizer of een andere vorm van het opsplitsen van de kabel.
3. Je meet vanuit een webbrowser in plaats van de speedtest.net desktop app. Mogelijk zorgt de browser voor een vertraging.
4. Een softwarematige beperking zoals een firewall. Zet deze eens uit voor een speedtest.
5. CPU load is te hoog (Realtek offload naar de CPU waar een Intel nic zelf de afhandeling doet).
6. De computer is niet rechtstreeks aangesloten met een kabel, maar er zit bijvoorbeeld een 100Mbit switch tussen.
7. De acceleration staat uit. Schakel deze in het menu van het modem naar enabled: Onder LAN => Swich Control : NAT Acceleration (Niet van toepassing bij de Zyxel)
Bedankt voor de moeite. Ik hoor de uitkomst graag!