Skip to main content
Beantwoord

Ik haal niet de volledige snelheid

  • 18 oktober 2023
  • 4 reacties
  • 454 Bekeken

Hoi!

Ik heb 10 dagen geleden het abonnement thuis laten aanpassen van 300Mbit naar 1Gbit. Helaas heb ik tot op vandaag de nieuwe snelheid nog niet. Vanaf de glasconverter gaat er een UTP kabel direct mijn Unifi Dream Machine Pro in. Link negotiation op de UDMP is gewoon 1Gbit.
Heb de glasconverter en de router al meerdere keren gereboot, maar nog geen gigabit.

 

Net jullie klantenservice gebeld maar deze mevrouw had een slechte ochtend en gaf aan : “Nee meneer, met een ander modem dan ons modem kunt u nooit 1Gbit halen, dus ik kan u niet helpen”.

Iemand hier die nog tips heeft?

Beste antwoord door dennisbrouwer91

Tommie van Odido schreef:

Hey @dennisbrouwer91, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. De informatie die je van onze klantenservice ontvangen hebt is inderdaad niet correct. Ik ben meteen voor je gaan kijken en het is logisch dat je nog geen 1000 Mbit/s hebt kunnen halen. Je hebt de aanvraag gedaan om het te verhogen, echter is dit nooit goed doorgekomen omdat er geen 06 nummer bekend was op je Internet + TV abonnement. Ik heb het 06 nummer gekoppeld die in jouw Mijn Odido staat aan je Internet + TV abonnement. Als dit niet correct is kun je dit zelf aanpassen in Mijn Odido →  Internet + TV abonnement → Contact Gegevens. Ik heb de nieuwe snelheid handmatig een zetje gegeven. Als je het ONT reboot zul je de snelheid moeten behalen. Kan je mij hier een terugkoppeling van geven?

Hey Tommie.

Kijk, hier heb ik wat aan. ONT reboot gedaan en nu haal ik wel netjes Gigabit. Wellicht verstandig om de vrouw van de klantenservice even te informeren over dit zodat ze het bij de volgende klant wel goed kan verhelpen ? :) Ik had haar aan de telefoon zelfs verteld dat de bestelling nog op “Ontvangen” stond en niet op “Afgerond” maar volgens haar keek ik verkeerd…..

Bekijk origineel

4 reacties

ItsNaud
Super User
  • Odido Superuser
  • 127 reacties
  • 18 oktober 2023

Hoi Dennis,

Wat de klantenservice aangeeft is natuurlijk onzin, mits alles in je eigen apparatuur juist staat ingesteld, maar zo te horen heb je er wel verstand van ;). Zou je voor de zekerheid even het modem van Odido kunnen aansluiten om te kijken of de snelheid dan gelijkwaardig is, of niet? Zodoende sluit je ook meteen je eigen hardware uit en weet je zeker dat het dieper zit. Dit zal de klantenservice ook helpen want zij kunnen enkel ondersteuning bieden wanneer de Odido hardware is aangesloten. Ben erg benieuwd!


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14078 reacties
  • 18 oktober 2023

Hey @dennisbrouwer91, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. De informatie die je van onze klantenservice ontvangen hebt is inderdaad niet correct. Ik ben meteen voor je gaan kijken en het is logisch dat je nog geen 1000 Mbit/s hebt kunnen halen. Je hebt de aanvraag gedaan om het te verhogen, echter is dit nooit goed doorgekomen omdat er geen 06 nummer bekend was op je Internet + TV abonnement. Ik heb het 06 nummer gekoppeld die in jouw Mijn Odido staat aan je Internet + TV abonnement. Als dit niet correct is kun je dit zelf aanpassen in Mijn Odido →  Internet + TV abonnement → Contact Gegevens. Ik heb de nieuwe snelheid handmatig een zetje gegeven. Als je het ONT reboot zul je de snelheid moeten behalen. Kan je mij hier een terugkoppeling van geven?


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • Antwoord
  • 18 oktober 2023
Tommie van Odido schreef:

Hey @dennisbrouwer91, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. De informatie die je van onze klantenservice ontvangen hebt is inderdaad niet correct. Ik ben meteen voor je gaan kijken en het is logisch dat je nog geen 1000 Mbit/s hebt kunnen halen. Je hebt de aanvraag gedaan om het te verhogen, echter is dit nooit goed doorgekomen omdat er geen 06 nummer bekend was op je Internet + TV abonnement. Ik heb het 06 nummer gekoppeld die in jouw Mijn Odido staat aan je Internet + TV abonnement. Als dit niet correct is kun je dit zelf aanpassen in Mijn Odido →  Internet + TV abonnement → Contact Gegevens. Ik heb de nieuwe snelheid handmatig een zetje gegeven. Als je het ONT reboot zul je de snelheid moeten behalen. Kan je mij hier een terugkoppeling van geven?

Hey Tommie.

Kijk, hier heb ik wat aan. ONT reboot gedaan en nu haal ik wel netjes Gigabit. Wellicht verstandig om de vrouw van de klantenservice even te informeren over dit zodat ze het bij de volgende klant wel goed kan verhelpen ? :) Ik had haar aan de telefoon zelfs verteld dat de bestelling nog op “Ontvangen” stond en niet op “Afgerond” maar volgens haar keek ik verkeerd…..


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14078 reacties
  • 18 oktober 2023

Bedankt voor je snelle reactie @dennisbrouwer91!

Ik ben blij om te horen dat je nu de 1000 Mbit/s haalt. Ik zou de desbetreffende dame een berichtje sturen met de informatie. Het zetje geven aan de snelheid kunnen overigens niet alle mensen van de klantenservice, daar is een vrij lastig trucje voor. Ik wens je nog een fijne avond.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen