Ik merk dat de tijdsinstelling van mijn modem niet meer klopt, hierdoor kloppen de toegangstijden tot internet niet meer. Maar volgens mij heb ik geen toegang tot de tijdsinstellingen die te vinden zouden moeten zijn onder system maintenance → Time and Date
We zijn deze thread niet vergeten! Verre van dat! Wel had ik eerder kunnen melden dat we die tijd hadden aangepast. Die is afgelopen maandag aangepast voor de meesten die het hier in dit topic (en elders op de Community) gemeld hebben. Dan zijn er nog een paar punten die ik moet benoemen.
Allereerst bedankt voor het geweldige speurwerk van @TMTV, @marcel.krikke , @agentx en @JeroenGroenouwe! Dit heeft net alleen gezorgd dat onze IT mensen gerichter konden zoeken, maar ook dat andere klanten door een kleine aanpassing weer aan de slag konden. Grote klasse, dit onderstreept de kracht van dit forum, dat we soms samen snelle oplossingen kunnen aandragen waar iedereen bata bij heeft. Ik zeg het vaak binnen de muren van T-Mobile, de echte experts van T-Mobile Thuis zijn onze klanten zelf!
@RyanK, @Erwin05 ik heb voor jullie een opdracht uitgezet dat tijd handmatig aan te passen. Ik verwacht dat deze morgen (donderdag 26-11) in de loop van dag afgerond worden.
Mochten er nog meer mensen zijn die (zonder de DNS van Google te gebruiken) nog een datum/tijd in het jaar 2000 hebben, laat het mij dan hier of in privébericht (klik op mijn naam) weten. Dan vraag ik ook voor jullie de handmatige correctie aan.
Dan nog het laatste nog lopende issue: LG TV's kunnen met gebruik van onze DNS geen verbinding maken, maar wel via de DNS van Google. Dat duidt inderdaad op een issue tussen onze DNS en de server van LG.
Mocht je een vraag hebben of een update wensen, tag mij dan vooral. Jason en ik hebben geen magische krachten, maar we zijn van dit issue 100% op de hoogte en kunnen zo nodig sneller schakelen. Als we dit topic als communicatiekanaal houden, blijft het overzichtelijker voor iedereen.
Aan @Youridgn , @marcel.krikke@Bram058@JeroenGroenouwe en @reply2gmittal wil ik vragen om vandaag nog eens te testen in de LG store. Vanochtend hebben we een aanpassing gedaan en ik hoop dat het hiermee voor dit issue ook opgelost is. Willen jullie kijken of de store weer kan verbinden?
Aan @Youridgn , @marcel.krikke@Bram058@JeroenGroenouwe en @reply2gmittal wil ik vragen om vandaag nog eens te testen in de LG store. Vanochtend hebben we een aanpassing gedaan en ik hoop dat het hiermee voor dit issue ook opgelost is. Willen jullie kijken of de store weer kan verbinden?
Aan @Youridgn , @marcel.krikke@Bram058@JeroenGroenouwe en @reply2gmittal wil ik vragen om vandaag nog eens te testen in de LG store. Vanochtend hebben we een aanpassing gedaan en ik hoop dat het hiermee voor dit issue ook opgelost is. Willen jullie kijken of de store weer kan verbinden?
i just checked by putting the DNS via dreytek router and unfortunately it is not working for me.
@Sander : ik heb de instellingen van mijn tv en router weer gezet zoals het was. De content store start nu wel op. Als test een app willen downloaden, maar helaas.. Dat werkt niet. Zodra ik de alleen al de DNS van mijn tv verander naar 8.8.8.8 download hij binnen 5 seconden de 35Mb.
De DNS weer teruggezet naar automatisch, de app verwijderd en opnieuw downloaden.. helaas.. weer 8.8.8.8 en direct werkt het weer.
Nog niet alles is opgelost helaas..Al zijn we weer een stap verder!
Aan @Youridgn , @marcel.krikke@Bram058@JeroenGroenouwe en @reply2gmittal wil ik vragen om vandaag nog eens te testen in de LG store. Vanochtend hebben we een aanpassing gedaan en ik hoop dat het hiermee voor dit issue ook opgelost is. Willen jullie kijken of de store weer kan verbinden?
i just checked by putting the DNS via dreytek router and unfortunately it is not working for me.
@Sander : ik heb de instellingen van mijn tv en router weer gezet zoals het was. De content store start nu wel op. Als test een app willen downloaden, maar helaas.. Dat werkt niet. Zodra ik de alleen al de DNS van mijn tv verander naar 8.8.8.8 download hij binnen 5 seconden de 35Mb.
De DNS weer teruggezet naar automatisch, de app verwijderd en opnieuw downloaden.. helaas.. weer 8.8.8.8 en direct werkt het weer.
Nog niet alles is opgelost helaas..Al zijn we weer een stap verder!
@Sander Overigens, staat de datum en tijd van mijn router ook nog steeds op het jaar 2000. Is de time server waarnaar mijn router verwijst wel in de lucht? Die instellingen kan ik helaas niet inzien.
We'll continu to look into the issue with our server and the LG store. Thanks for the check!
@JeroenGroenouwe, ik heb verzocht je datum/tijd aan te laten passen. Dit zal vandaag gebeuren!
@Sander de datum en tijd staat nu bij mij in ieder geval goed.
Ik las gisteren overigens dat veel T-Mobile klanten door een DNS server fout niet meer konden internetten. Hoop niet dat dat weer te maken had met deze thread.
Misschien een tip, pas alle aanpassingen aan in de secondary DNS server van jullie. Zodra er weer wat te testen valt, laat het me weten. Dan stel ik mijn DNS in op die secondary en kunnen we eerst testen voordat 't hele land er weer last van heeft.
Volgens mij moeten jullie toch de tijd automatisch kunnen laten bijwerken als admin?
Via draytek kan dat netjes naar een Time Server toe. Is dat niet handig op te nemen in de firmware dan staat het altijd bij iedereen goed.
Aan @Youridgn , @marcel.krikke@Bram058@JeroenGroenouwe en @reply2gmittal wil ik vragen om vandaag nog eens te testen in de LG store. Vanochtend hebben we een aanpassing gedaan en ik hoop dat het hiermee voor dit issue ook opgelost is. Willen jullie kijken of de store weer kan verbinden?
Om eerlijk te zijn @Sander, ik ben niet bereid om testen uit te voeren voor T-Mobile terwijl ik uiteindelijk de boel up & running heb gekregen door gebruik te maken van andere DNS-servers dan die van T-Mobile. Dit laatste notabene op advies van zeer deskundige abonnees van T-Mobile. Ik vind de vraag dan ook naar T-Mobile abonnees hoogst merkwaardig en ONPROFESSIONEEL. Het is m.i. de taak van julle IT-dept. om testen uit te voeren of een en ander weer werkt als bedoeld. Ik veronderstel dat Google of Microsoft of KPN of welke andere grote IT business ZELF hun testen uitgebreid uitvoeren als het om zulke, m.i. feitelijk simpele issues gaat. Immers, elke apparaat kan voorzien worden van een primary en secondary DNS. Waarbij de Secondary DNS server als backup fungeert. Toch?
Ik vraag me overigens af of T-Mobile zonodig zijn eigen DNS-servers moet laten gebruiken voor de applicaties die T-Mobile abonnees nodig hebben om te kunnen genieten van content. Jullie kunnen jullie beter bezig houden met de levering van kwaliteitscontent. (zo mogelijk in 4K) dan met DNS-servers waar legio andere hele grote jongens in de IT-business zich hun (bijna) core-business van hebben gemaakt, T-Mobile heeft er blijk van gegeven niet of onvoldoende te beschikken over de expertise en competenties om zulke issues als waarmee wij als abonnees geconfronteerd zijn in de afgelopen weken, op te lossen.
Ik kan me WEL voorstellen dat jij (of een collega) via een Private Message een soortgelijk verzoek doet aan een vooraf gekozen testpanel. Ik zou zoiets NOOIT zo openlijk vragen aan jullie eigen abonnees. Onprofessioneel vind ik het. Jullie laten je wel in negatieve zin kennen als het gaat om deze issue die pakweg 30 dagen heeft geduurd en misschien nog voortduurt.
Overigens, deze boodschap van mij is natuurlijk niet persoonlijk bedoeld naar jou. Maar misschien is het zinnig eens protocollen intern op te stellen om issues tot een oplossing te brengen, waarbij specifieke personen binnen jullie IT-Dept verantwoordelijjk worden gesteld voor de oplossing EN testen. En DUS ligt voornamelijk de bal bij juliie IT- Dept. En evalueer eens of het ECHT nodig is om de DNS-servers van T-Mobile toe te passen voor jullie abonnees.
En daar heeft @Bram058 absoluut een punt. Jullie (tmbolie medewerkers) zouden niet hierme belast moeten worden als tussenschakel. Zitten jullie zelf via een externe partij (callcenter) voor de ondersteuning of is er ook iemand binnen de organisatie die je even kunt porren om er iets van te vinden?
Indien je nu handeld via een externe partij kan ik mij goed voorstellen dat het lastig is om dit te verbeteren terwijl juist de expertise van de klantervaring bij jullie zit.
En dan weer terug naar Bram058. Ik neem aan dat je niet alleen via dit medium je terechte ongenoegen uit? :)
En dan weer terug naar Bram058. Ik neem aan dat je niet alleen via dit medium je terechte ongenoegen uit? :)
Bedoel je ermee dat ik aan dit thema aandacht zou moeten besteden in social media? Nee, heb geen plannen in deze richting. Mocht ik ooit in contact komen met een directielid van T-Mobile, zou ik dat zeker bij hem/haar doen. Maar ik vrees dat die horde niet te nemen is.
@Sander 9 Dagen geleden meldde ik dat datum / tijd van mijn Vigor Draytek 2132F weer hersteld was. Ik blij. Maar de lol is van korte duur geweest. Heb een aantal dagen de Vigor van stroom onthouden. Gisteren weer aangesloten op het elektriciteitsnet, zojuist even ingelogd in de VIgor en tot miin stomme verbazing wordt als datum en tijd aangegeven:
Current Time
2000 Jan 1 Sat 18:20:55
Enne…..T-Mobile. Wat is uw antwoord hierop? Enige verklaring waarom de datum/tijd WEDEROM met bijna 2 decennia is teruggebracht, nadat die 9 dagen geleden weer gecorrigeerd was?
@Bram058 2000 valt nog mee. De meeste routers beginnen na een reset bij 1-1-1970 . Maar zonder gekheid: de reden is dat het probleem met de tijdserver nog niet is opgelost. @Sander heeft als tijdelijke fix bij iedereen die zich hier gemeld heeft handmatig de tijd aangepast in afwachting van een definitieve oplossing. Als je de router reset of van de stroom haalt, gaat die instelling weer weg en kan de tijd niet worden opgehaald. Maar mag ik vragen waarom je zoveel waarde hecht aan de routertijd? De problemen met LG tv's die hier voorbij kwamen hadden een andere oorzaak. Of maak je gebruik van parental control?
Datum en tijd van modem werd door jullie als tussen oplossing handmatig veranderd. Ik kan nog steeds geen apps openen op m'n LG tv. Dit probleem speelt nu al bijna 3 weken en nog steeds geen passende oplossing. Hoe ver zijn jullie?
Al weer problemen, modem heeft na het sturen van een PM aan @Jason een week goed gestaan en nu weer terug bij af. 33h geleden heeft modem zichzelf schijnbaar herstart en is tijd weer op 00:00 komen te staan. Ik word hier wel een beetje moedeloos van….
Hi @Bram058 en @Erwin05, in de loop van morgen (dinsdag) zal de tijd weer aangepast worden.
Zodra ik meer weet over een permanente oplossing voor de datum/tijd en de LG store, meld ik mij direct hier!
De tijd is mooi niet aangepast.
Oplossing= stuur ons het nieuwe Zyxel modem dit modem is gewoon te oud.
Oude klanten zijn veel langer lid en zitten met een oud modem terwijl nieuwe klanten die net lid zijn geworden meteen het nieuwe modem krijgen beetje unfair.
Plus het nieuwe modem heeft wifi 5gHz en 4 lan poorten.
Hi @Bram058 en @Erwin05, in de loop van morgen (dinsdag) zal de tijd weer aangepast worden.
Zodra ik meer weet over een permanente oplossing voor de datum/tijd en de LG store, meld ik mij direct hier!
De tijd is mooi niet aangepast.
Oplossing= stuur ons het nieuwe Zyxel modem dit modem is gewoon te oud.
Oude klanten zijn veel langer lid en zitten met een oud modem terwijl nieuwe klanten die net lid zijn geworden meteen het nieuwe modem krijgen beetje unfair.
Plus het nieuwe modem heeft wifi 5gHz en 4 lan poorten.
I agree. It is already too long to solve this issue and just think of the time that the customers had already invested till now to deal with this silly issue and that too without any solution. I also second the option to change the router or atleast give us the option to move out of our contract and change the provider.
Bedankt voor jullie reacties! Weet dat ik hetzelfde doel heb als jullie - dit zo snel mogelijk regelen zodat de LG store goed werkt (en tegelijk die datum/tijd permanent fixen. Ik hoop volgende week meer te kunnen vertellen.
We hebben een aanpassing gedaan, zodat de datum/tijd automatisch bij alle Draytek modems correct staat. Er is een kans dat hiermee ook de LG store weer volledig beschikbaar is. Zouden jullie dit willen controleren?
@Bram058 Gisteren is jouw datum/tijd nog handmatig aangepast. Het zou na deze aanpassing niet opnieuw meer fout mogen gaan.
Ik heb het Draytek-modem aangesloten en inderdaad, de server is weer bereikbaar en de tijd wordt opgehaald! Nu ben ik natuurlijk wel benieuwd wat de oorzaak was en of mijn diagnose klopte ;-). Helaas kan ik niet testen of dit ook het probleem met de LG tv's oplost; de mijne is nog uit het tijdperk van vóór de smart-tv's .
Modem van de stroom gehaald en opnieuw aangesloten. Datum en tijd staan weer correct ingesteld. Geen connectie met LG tv. Kan geen Youtube, Netflix openen. Tijd en datum niet goed ingesteld.
Bijna hetzelfde antwoord. Maar nu met aanvulling m.b.t. IPv6:
Jelmer-e schreef:
Bij mij was onderstaande een oplossing aangedragen door LG
Stap 1 ga naar Instellingen -> Verbinding of netwerk -> WiFi-verbinding of Bekabelde verbinding -> Geavanceerde instellingen -> IPv6 -> UIT
Stap 2 ga naar Instellingen -> Verbinding of netwerk -> WiFi-verbinding of Bekabelde verbinding -> Geavanceerde instellingen -> Onder in het menu naar “Bewerken” -> Vinkje uitzetten bij automatisch instellen -> DNS-server aanpassen naar 8.8.8.8 -> Klik op “Verbinden’
Stap 3 TV herstarten -> Content store openen -> Eventuele foutmelding weg klikken -> content store heropenen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.
Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.
We maken gebruik van 3 verschillende soorten cookies. Je kunt kiezen welke cookies je wilt accepteren. We hebben basiscookies nodig om deze site te laten werken, daarom moet je ten minste deze selecteren. Meer informatie.