Skip to main content

geen verbinding met intercom poort

Ik heb net als een jaar geleden geen verbinding met de intercom van mijn poort. Dit is een bekabelde verbinding. Vorig jaar bleek er een bug in de firmware van de modem. Nu heb ik inmiddels 4 of 5 keer met de helpdesk gebeld. Men doet hun best maar ze komen er niet uit. Op een of andere manier ontdekte men wel dat de instellingen terug waren naar de fabrieksinstellingen. Dit zou weer hersteld zijn naar mijn instellingen maar het helpt niets.

Vorige keer heeft @henkdeleeuw de oplossing gebracht en is het door Teresa van Odido uiteindelijk hersteld.

Wie kan helpen

Uitgelichte reactie

20 juni 2025

Hey ​@C Bennema, goed dat je dit nogmaals aankaart.

Op dit moment zijn er geen problemen met de firmware wat toen wel het geval was. Heb je de intercom al opnieuw geïnstalleerd? Dus het netwerk volledig vergeten op het apparaat en opnieuw ingesteld? Wellicht een fabrieksreset van de intercom? 

Mag ik je vragen om je profiel aan te vullen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer? Dan kan ik met je meekijken naat het modem en de instellingen! Geef je mij in dit topic een seintje als je dat gedaan hebt? Dan kijk ik met je mee.

20 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14854 reacties
  • 20 juni 2025

Hey ​@C Bennema, goed dat je dit nogmaals aankaart.

Op dit moment zijn er geen problemen met de firmware wat toen wel het geval was. Heb je de intercom al opnieuw geïnstalleerd? Dus het netwerk volledig vergeten op het apparaat en opnieuw ingesteld? Wellicht een fabrieksreset van de intercom? 

Mag ik je vragen om je profiel aan te vullen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer? Dan kan ik met je meekijken naat het modem en de instellingen! Geef je mij in dit topic een seintje als je dat gedaan hebt? Dan kijk ik met je mee.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 15 reacties
  • 21 juni 2025

Ik heb de aanvullingen gedaan.

Ik heb de app van de intercom eraf gehaald en opnieuw geinstalleerd. Echter kan ik ik het apparaat niet toevoegen omdat er geen internet is. De intercom is bekabeld.

Op de intercom zelf kan ik niets doen, behalve de stroom onderbreken. Dat is al meerdere keren gedaan, maar zonder resultaat.

Ik heb nu ook ontdekt dat mijn buitencamera die ik ook in de tuin heb het niet doet en krijg hem ook niet meer aangemeld. Dit was vorig jaar jaar ook zo maar eerlijk gezegd heb ik nooit geprobeerd aan te melden na het herstel van de firmware. Dus mij geeft dat de indruk dat mijn modem gewoon niet functioneert. (Heb dat ook al met mijn televisiekastje gehad, die is inmiddels vervangen)

Toen ik de eerste keer belde zei men dat mijn modem naar de fabrieksinstellingen was teruggegaan. Voor mij onbegrijpelijk, want dat kan niet door mij gedaan zijn. Het enige wat er mogelijk gebeurd is dat kort tevoren een stroomstoring van enkele uren is geweest, maar is dat een verklaring?

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14854 reacties
  • 23 juni 2025

Hey ​@C Bennema, dank voor de aanvulling.

Is de camera ook bekabeld aangesloten of is die wel draadloos. Kan je mij vertellen op welke poort(en) deze apparaten zitten aangesloten? Dan ga ik controleren of ik ze wel kan zien in de meting. Laat je mij dit nog weten? Dan ga ik voor je aan de slag! 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 15 reacties
  • 23 juni 2025

De camera is wel op de wifi. maar heb de camera ook met bekabeling geprobeerd. Dat ging ook niet.

De intercom staat op Lan4

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14854 reacties
  • 24 juni 2025

Bedankt voor de terugkoppeling ​@C Bennema, op Lan4 krijgt je Intercom wel een IP toegewezen, dus dat lijkt bedraad helemaal goed te zijn.

Ik zie echter wel dat er best wat dekkingsproblemen zijn op je netwerk. Zou je eens een powerflip willen uitvoeren en het modem willen resetten door het knopje achterop in te 30 seconden drukken met een tandenstoker? Probeer dan je netwerk zonder instellingen te veranderen weer op te stellen. Ervaar je dan nog steeds problemen?

Powerflip

1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten

Controleer of de verbinding stabiel is.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 15 reacties
  • 24 juni 2025

Ik heb het uitgevoerd maar heb nog steeds geen verbinding met de intercom.

Waaraan zie ik of de verbinding stabiel is?

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14854 reacties
  • 25 juni 2025

Okey dat is wel gek ​@C Bennema, hij krijgt namelijk netjes een IP-adres vanaf het modem.

Hoe merk je dat hij geen verbinding heeft, heb je andere unit in huis of via je telefoon? Kan je ook toevallig aan het MAC-adres van de camera komen? Dan ga ik controleren of ik kan zien of hij überhaupt communiceert met het modem. 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 15 reacties
  • 25 juni 2025

Als ik de intercom even van de stroom haal en er weer op zet dan vertelt een stem dat er geen internet is. Daarnaast kan de app op mijn smartphone geen verbinding maken. Ik kan dan checken bij de doorbirdwebsite, waar ook aangegeven wordt dat het apparaat offline is.

Het Mac adres is  1CCAE3727730

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14854 reacties
  • 26 juni 2025

Ik ben voor je gaan kijken maar ik zie de camera helemaal niet terug op het modem ​@C Bennema. Ik heb wat instellingen aangepast op het modem, kan je het modem opnieuw opstarten zodat de instellingen gepushed worden en controleren of ze weer online komen? Werkt dit niet, kan je het modem dan ovorzien van een factory reset? Wellicht komen ze dan wel weer online!

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 15 reacties
  • 26 juni 2025

Nu had ik de hele middag geen wifi!! Vlgs uw collega had dat met het antivirusprogramma te maken

Even voor de duidelijkheid de Mac was van de intercom niet van de camera

Ik heb de modem op gestart en ook weer gereset. 

het werkt gewoon niet en ik ben het spuugzat. Is het niet gewoon zo simpel dat de modem niet deugt?

Anders ga ik toch maar zoek naar een concurrent

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14854 reacties
  • 27 juni 2025

Om het modem uit te sluiten heb ik je zojuist een nieuw exemplaar opgestuurd ​@C Bennema!

Kan je het MAC-adres van de camera toevallig vinden? Want de intercom krijgt wel netjes een IP-adres van het modem dus ik weet niet of dit de fout van het modem is of aan de intercom zelf ligt. Maar er komt een nieuw modem jouw kant op, wellicht is het hiermee al opgelost. Zou je mij na de tijd een terugkoppeling willen geven? Alvast bedankt. 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 15 reacties
  • 2 juli 2025

Het is te hopen dat jullie het kunnen verklaren. Ik heb de nieuwe modem geinstalleerd en was bezig de apparatuur in huis aan te passen aan de nieuwe wifi. Ik had zelfs de camera weer aan de praat, maar nog niet de intercom. Ineens deed de wifi het niet meer maar was ook nergens meer te zien. Gereset opnieuw gestart, vanalles geprobeerd, wifi was out. Ik zag ook op de modem geen lampjes branden bij de 2.4 en 5.0. 

Vanochtend maar weer de oude modem aangesloten. Alles werkt, zelfs de intercom. Ik begrijp er niets van.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14854 reacties
  • 3 juli 2025

Hey ​@C Bennema, dat is wel interessant inderdaad. Ik denk dat de camera en intercom simpelweg een nieuwe lease van het modem nodig hadden.

Is het mogelijk om ze met het nieuwe modem te verbinden op dit moment? Deze staat nu namelijk geregistreerd op jouw abonnement met het serienummer en de oude moeten we weer retour. Hopelijk lukt dat nog! Kan je mij dit laten weten?

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 15 reacties
  • 3 juli 2025

De nieuwe heeft dus nu geen wifi meer. bekabeld internet doet het wel. Die wil ik dus liever terug sturen. Op de oude functioneert nu alles.  Ik hoop van harte dat dit zo blijft. Het vertrouwen is nog magertjes.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14854 reacties
  • 4 juli 2025

Hey ​@C Bennema, je kan de oude wel houden, echter staat het serienummer dan niet meer geregistreerd op je adres maar die van de nieuwe. Dit is inprincipe geen ramp hoor, alleen de administratie klopt dan niet helemaal.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 15 reacties
  • 6 juli 2025

Ik heb de nieuwe nog een keer geprobeerd. Bij het opstarten branden de wifi lichtjes wel even maar gaan dan binnen een halve minuut weer uit en blijven uit. Dus deze modem is blijkbaar sowieso niet goed.

Hoe stuur ik die weer retour?

Wat betreft de administratie: heeft dat consequenties voor het geval er toch weer wat is met het modem? En is dat administratief dan niet te corrigeren?

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14854 reacties
  • 7 juli 2025

Hey ​@C Bennema, administratief is het geen probleem, dit is echter alleen op te lossen door nog een modemswap uit te voeren. Hier zitten echter geen consequenties aan vast. 

Als het goed is heb je een e-mail gehad met het retourproces, als dit niet het geval is kun je het op een andere manier retourneren, in dit topic staat hoe dat moet:  

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 15 reacties
  • 7 juli 2025

Ik begrijp hieruit dat ik toch een QR code van jullie moet hebben. Ik heb geen mail ontvangen

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14854 reacties
  • 8 juli 2025

Normaliter wel ​@C Bennema, echter kan je hem op deze manier als nog versturen: Stop een briefje in de doos met daarop je eigen adresgegevens. Geef bij het DHL ServicePoint (DHL Parcel) aan dat het pakket verstuurd moet worden naar Odido. Het ServicePoint kan het pakket dan zonder retournummer of QR-code opsturen. Je kunt je e-mailadres opgeven bij het DHL ServicePoint, dan volgen updates over de bezorging per e-mail.  

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 15 reacties
  • 8 juli 2025

Ik vind dit allemaal erg amateuristisch overkomen. 

Teneerste heb ik dus nu een werkende modem die niet geregistreerd is. Volstrekt voor mij onbegrijpelijk dat die registratie niet gecorrigeerd kan worden.

En nu moet ik een nieuwe kapotte modem terugsturen op basis van wat vage instructies?

Ik heb al een keer ervaring met de KPN dat ik ook obv vage instructies een modem heb teruggestuurd, die zogenaamd nooit aangekomen was. Dat is een hele onaangename slepende situatie geweest, waarvan ik geen herhaling wens.

Dus regel het aub even professioneel

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen