Skip to main content

Beste klantenservice van Odido,

Ik schrijf u naar aanleiding van een reeks problemen die ik heb ervaren sinds ik in maart 2024 internet heb aangevraagd bij Odido, inclusief (!) de OverstapService. Helaas verloopt het hele proces zeer onbevredigend, en ik hoop dat u mij hierbij kunt helpen.

In maart 2024 heb ik via de OverstapService een internetabonnement bij Odido aangevraagd, maar na lange tijd was er geen voortgang te zien in het bestelproces. Op de website werd slechts aangegeven dat mijn bestelling “In levering” was, zonder verdere informatie. In mei heb ik een winkel van Odido in Den Bosch bezocht. Op advies van het personeel heb ik mijn oorspronkelijke bestelling geannuleerd en een nieuwe bestelling word door de medewerker geplaatst, in de hoop dat dit het proces zou versnellen.

Tijdens mijn bezoek aan de winkel heb ik verwacht dat de medewerker de OverstapService opnieuw zou toevoegen aan mijn nieuwe bestelling, aangezien hij kon zien dat ik dit bij mijn vorige bestelling ook had, en zelf heb ik het ook gemerkt en gevraagd.
Helaas is dit niet gebeurd, wat nu tot een groter probleem heeft geleid.


 

 

In de tussentijd zijn er meerdere afspraken met KPN-technici gemaakt, die elke keer opnieuw de situatie kwamen controleren. Pas na enkele bezoeken werd opgemerkt dat de kabel al in het apartment gebouw aanwezig was en konden ze uiteindelijk de kabel naar mijn huis brengen. Vandaag is de laatste technicus geweest en heeft de modem aangesloten, en zo heb ik eindelijk internet, wat ik al sinds maart 2024 verwachtte.


Daarnaast ben ik gedurende dit proces onvoldoende geïnformeerd over de status van de OverstapService. Naast het feit dat de status van de overstap onduidelijk bleef, was ook de startdatum van mijn nieuwe internetabonnement een raadsel. Hierdoor had ik geen idee wanneer ik mijn nieuwe internetverbinding kon verwachten.

 

Het probleem is nu echter dat er bij mijn laatste bestelling geen OverstapService lijkt te zijn toegepast, waardoor ik nu met twee internetabonnementen zit: één bij Ziggo en één bij Odido. Mijn nieuwe abonnement bij Odido is inmiddels al begonnen. Dit is uiteraard niet de bedoeling. Ik had erop gerekend en verwacht dat, zoals beloofd, mijn abonnement bij Ziggo zou worden stopgezet zodra mijn abonnement bij Odido werd geactiveerd.

Ik heb geprobeerd dit probleem op te lossen, maar zonder succes. De winkel van Odido in Den Bosch neemt geen verantwoordelijkheid, en de klantenservice lijkt niet bereid om een passende oplossing te bieden. Ik heb te horen gekregen dat het is zoals het is, ik ben doorverbonden naar Ziggo om het zelf maar op te lossen, en als laatste werd me aangeboden één maand gratis service van Odido.

Dit is voor mij absoluut onacceptabel. Ik betaal momenteel 80 euro per maand voor Ziggo, terwijl ik nu ook betaal voor Odido. Dit is niet wat mij werd beloofd, en ik verwacht dat Odido alsnog zijn verantwoordelijkheid neemt en de OverstapService correct toepast, zoals oorspronkelijk was afgesproken.

Ik verzoek u dan ook vriendelijk doch dringend om dit probleem zo spoedig mogelijk op te lossen en ervoor te zorgen dat mijn abonnement bij Ziggo wordt stopgezet met terugwerkende kracht vanaf het moment dat mijn Odido-abonnement in werking trad. Indien dit niet mogelijk is, verwacht ik een passende compensatie voor de onnodige dubbele kosten die ik nu maak. Hetzij door het stopzetten van Ziggo, hetzij door een compensatie die voldoende is om mijn Ziggo-abonnement te dekken voor de dubbele periode.

Ik hoop op een snelle en passende oplossing.
Met vriendelijke groet,
M.J. 

Geen reactie

Reageer