Beantwoord
DNS instelling modem veranderen?
Ik ben in bezit van glasvezel en heb een Draytek Vigor2132FVn modem en een Fritz! repeater (vanwege storing in de omgeving en slecht ontvangst).
Ik maak probleemloos gebruik van het internet. Echter één bepaalde website kan ik niet bereiken (www.connectnetwork.com). Het maakt daarbij niet uit welk apparaat ik gebruik (computer, 2 laptops, 2 telefoons), wifi of bekabeld, of welke browser.
Ik kan deze site wel bereiken met 3G op mijn telefoon (4G lukt helaas ook niet) en wanneer ik deze als hotspot gebruik, dus ook met de computer. Ook lukt het me gewoon met de wifi van de kinderboerderij en heb tijdens onze vakantie in Frankrijk ook geen problemen gehad met de wifi van diverse campings en een supermarkt.
T-Mobile zegt me dat ik mijn DNS-instellingen op mijn apparaten moet wijzigen. Maar het lijkt me van de gekke dat ik instellingen op al mijn apparaten (en in de toekomst nieuwe?) ga veranderen, terwijl het probleem toch overduidelijk in het modem zit. Nu blijkt dat je de DNS instellingen ook in het modem kunt veranderen, maar het is een nogal technische kwestie. Het lukt mij al niet om de instellingen in mijn apparaten te veranderen, laat staan dat ik met die modem aan de slag ga... T-Mobile zegt mij hierin geen ondersteuning te geven.
Ik ben geneigd een andere provider te zoeken in de hoop dat ik een ander/beter modem krijg, maar wil eerst eens mijn probleem hier neerleggen. Kan iemand mij (in jip-en-janneke-taal) uitleggen wat ik moet doen? De website is nogal belangrijk voor mij en met 3G gaat het al met al wel behoorlijk ten koste van mijn bundel…
Ik maak probleemloos gebruik van het internet. Echter één bepaalde website kan ik niet bereiken (www.connectnetwork.com). Het maakt daarbij niet uit welk apparaat ik gebruik (computer, 2 laptops, 2 telefoons), wifi of bekabeld, of welke browser.
Ik kan deze site wel bereiken met 3G op mijn telefoon (4G lukt helaas ook niet) en wanneer ik deze als hotspot gebruik, dus ook met de computer. Ook lukt het me gewoon met de wifi van de kinderboerderij en heb tijdens onze vakantie in Frankrijk ook geen problemen gehad met de wifi van diverse campings en een supermarkt.
T-Mobile zegt me dat ik mijn DNS-instellingen op mijn apparaten moet wijzigen. Maar het lijkt me van de gekke dat ik instellingen op al mijn apparaten (en in de toekomst nieuwe?) ga veranderen, terwijl het probleem toch overduidelijk in het modem zit. Nu blijkt dat je de DNS instellingen ook in het modem kunt veranderen, maar het is een nogal technische kwestie. Het lukt mij al niet om de instellingen in mijn apparaten te veranderen, laat staan dat ik met die modem aan de slag ga... T-Mobile zegt mij hierin geen ondersteuning te geven.
Ik ben geneigd een andere provider te zoeken in de hoop dat ik een ander/beter modem krijg, maar wil eerst eens mijn probleem hier neerleggen. Kan iemand mij (in jip-en-janneke-taal) uitleggen wat ik moet doen? De website is nogal belangrijk voor mij en met 3G gaat het al met al wel behoorlijk ten koste van mijn bundel…
Beste antwoord door Brian
Hi gera_r, onze technische dienst heeft het probleem niet kunnen achterhalen. Ook zij geven aan geen problemen te ervaren met onze test-opstelling. Maar ik heb mogelijk een alternatief! Als het inderdaad aan de DNS servers zou liggen dan kan je de instellingen van Google gebruiken zoals mijn collega al eerder telefonisch aangaf. Dit kan via de modem zelf maar een makkelijkere manier is om dit via Windows te doen. Op de website van de Consumentenbond vind je een duidelijke uitleg hoe je dit kan doen. Zou je dit eens willen proberen? Ik hoor graag wat het resultaat is!
Bekijk origineelReageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.