Skip to main content

[Breaking news] Vanaf nu supersnel internetten met 750 mbps


Toon eerste reactie

Hidden.nld
Super User
Forum|alt.badge.img+4
  • Odido Superuser
  • 25 juli 2018
@R0KH het probleem is enkel bij T Mobile zelf. er moet een migratie gedaan worden vanaf het kpn wba netwerk naar het T Mobile odf netwerk. waarom dit voor T Mobile geen prioritijd heeft weet ik niet, het is wel goedkoper voor ze om het via odf te laten lopen...

Sterre
  • Oud T-Mobile moderator
  • 25 juli 2018
Hoi Carloes,

Ik help je hier graag mee. Wanneer heb je de wijziging doorgevoerd? Het kan soms een paar dagen duren voordat het is doorgevoerd. Houd je me op de hoogte van jouw situatie?

R0KH
  • is een Top Poster
  • 2 augustus 2018
Hidden.nld schreef:
@R0KH het probleem is enkel bij T Mobile zelf. er moet een migratie gedaan worden vanaf het kpn wba netwerk naar het T Mobile odf netwerk. waarom dit voor T Mobile geen prioritijd heeft weet ik niet, het is wel goedkoper voor ze om het via odf te laten lopen...


Tja, ik wacht intussen nog op @Sander die voor me "aan de slag" zou gaan. Ik heb ook geen update gehad en we zijn alweer ruim een maand verder.
Het zou T-Mobile sieren als dit niet alleen maar als zoethoudertje bedoeld is en met een update komt. Ben nog steeds erg benieuwd wat zo'n omzetting nu daadwerkelijk zo moeilijk maakt.

Hidden.nld
Super User
Forum|alt.badge.img+4
  • Odido Superuser
  • 2 augustus 2018

Sander
  • Oud-Moderator
  • 3 augustus 2018
Hi @R0KH

Wees gerust! Ik ben je niet vergeten. 🙂 Het staat nog steeds. Er werd mij een indicatie van eind augustus gegeven. Ik ben wat huiverig met het geven van een garantie, maar ik kan wel zeggen dát het gaat gebeuren. Het tijdstip is alleen nog niet bekend. Zodra ik meer weet, zal ik een privébericht sturen.

R0KH
  • is een Top Poster
  • 3 augustus 2018
Sander schreef:
Hi @R0KH

Wees gerust! Ik ben je niet vergeten. 🙂 Het staat nog steeds. Er werd mij een indicatie van eind augustus gegeven. Ik ben wat huiverig met het geven van een garantie, maar ik kan wel zeggen dát het gaat gebeuren. Het tijdstip is alleen nog niet bekend. Zodra ik meer weet, zal ik een privébericht sturen.


Dankje @Sander,

Garanties verwacht ik niet, zeker niet wat de termijn betreft, maar het is wel fijn te weten dat er mogelijkheden zijn om dit alsnog omgezet te krijgen.

Ik wacht het geduldig af weer en ga genieten van het weer en de vakantie.

  • is een Top Poster
  • 14 augustus 2018
Sterre schreef:
Hoi Carloes,

Ik help je hier graag mee. Wanneer heb je de wijziging doorgevoerd? Het kan soms een paar dagen duren voordat het is doorgevoerd. Houd je me op de hoogte van jouw situatie?


Hoi Sterre,

Sorry voor de late reactie, ik was op vakantie. Helaas is mijn Internet nog steeds 'gewoon' 100/100. Ik gok dat er iets mis gegaan is met de bestelling want ik zie dat ik wel de rekening krijg voor 750/750 maar niet de snelheid.

Hidden.nld
Super User
Forum|alt.badge.img+4
  • Odido Superuser
  • 14 augustus 2018
Hallo @Carloes

kun je eens een het dashboard van het modem laten zien ?


  • is een Top Poster
  • 14 augustus 2018
Hidden.nld schreef:
Hallo @Carloes

kun je eens een het dashboard van het modem laten zien ?



@Hidden.nld Natuurlijk.


Hidden.nld
Super User
Forum|alt.badge.img+4
  • Odido Superuser
  • 14 augustus 2018
Dat ziet er wel allemaal goed uit. gebruik je switches om meerdere computers aan te sluiten ?

  • is een Top Poster
  • 14 augustus 2018
Hidden.nld schreef:
Dat ziet er wel allemaal goed uit. gebruik je switches om meerdere computers aan te sluiten ?


Ja, maar bij het speedtesten haal ik die bewust er tussen uit (dus sluit ik mijn PC met draad direct op de DrayTek aan). Speedtest haalt ook echt exact 100/100, zoals voorheen. Ik heb voor de volledigheid het ook even mijn de laptop van mijn vriendin geprobeerd, zelfde resultaat. Lijkt er verdacht veel op dat er 'gewoon' nog een oud 100/100 profiel op die lijn zit.

Hidden.nld
Super User
Forum|alt.badge.img+4
  • Odido Superuser
  • 14 augustus 2018
voor de zekerheid nog even vragen.
als je de laptop direct heb aangesloten is de lan poort op het dashboard dan groen of oranje ?

  • is een Top Poster
  • 15 augustus 2018
Hidden.nld schreef:
voor de zekerheid nog even vragen.
als je de laptop direct heb aangesloten is de lan poort op het dashboard dan groen of oranje ?


Groen.

Ik heb (in anticipatie) ook al een nieuwe router besteld, al lost dat natuurlijk niet dit probleem op (want ik zou met een directe verbinding op de DrayTek natuurlijk wel de 750/750 moeten halen), maar wie weet heeft de NIC van m'n vriendin haar laptop kuren en blijft hij daarom op 100/100 haken.

  • is een Top Poster
  • 17 augustus 2018
@Sterre Helaas, ook met een derde laptop rechtstreeks op de DrayTek én nieuwe router (voor het geval dat alle NICs van de laptops somehow gecapped zouden zijn) heb ik nog maar hooguit een 160mbit verbinding, terwijl ik wel al betaal voor een 750/750. Is er een check mogelijk of uberhaupt de lijn het aankan? Mijn DrayTek is daarnaast niet super koosjer, want het eerste LAN poortje weigert uberhaupt van 100/100 af te gaan.

Brian
Odido
  • Oud-Moderator
  • 20 augustus 2018
Hi Carloes, geen probleem hoor, heb je een goede vakantie gehad? 🙂 Ik zie dat je toevallig net al gebeld hebt en één van mijn collega's heeft een probleem met de demping van je aansluiting vastgesteld. Ik verwacht dat we een monteur bij je langs gaan sturen om dit zo snel mogelijk te verhelpen!

  • is een Master Poster
  • 20 augustus 2018
Brian schreef:
Hi Carloes, geen probleem hoor, heb je een goede vakantie gehad? 🙂 Ik zie dat je toevallig net al gebeld hebt en één van mijn collega's heeft een probleem met de demping van je aansluiting vastgesteld. Ik verwacht dat we een monteur bij je langs gaan sturen om dit zo snel mogelijk te verhelpen!


@Brian kan je deze even uitleggen? Zit er een te hoge of te lage demping op de vezel en wordt dit veroorzaakt door vuil in de vezel en/of een slechte las?

  • is een Top Poster
  • 23 augustus 2018
Hoi @Brian , inmiddels is de monteur geweest en ik haal inderdaad 750mbit down. Up nog niet echt (haal ± 350mbit), behalve tijdens de storing van vanmorgen 😂. Is dat nog te fixen?

Sterre
  • Oud T-Mobile moderator
  • 24 augustus 2018
Hoi Carloes,

Fijn dat de monteur het probleem (deels) heeft kunnen oplossen! Ik heb jouw lijn opnieuw gecheckt, het ziet er goed uit en de juiste snelheid wordt doorgevoerd. Merk jij nog steeds een lagere up snelheid?

  • is een Top Poster
  • 24 augustus 2018
Hoi @Sterre ,

Helaas, nog steeds maar 360mbit up.

Hidden.nld
Super User
Forum|alt.badge.img+4
  • Odido Superuser
  • 24 augustus 2018
Hallo @Soundwork008,

Demping is eigenlijk altijd te hoog (er komt niet meer licht in de kabel), maar ook afhankelijk van de wavelength. hoe lager hoe hoger de demping. de kabel in de grond heeft meestal niet een te hoge demping.
Voorkomende problemen:
Patchkabel in een te korte bocht
conector zit er niet goed in
vuil of schade op de connector (NIET IN DE CONECTOR KIJKEN)
Bij ODF kan T-Mobile meten vanaf de glasswitch wat de demping is op de kabel. maar niet zien waar de fout zit. .

  • is een Top Poster
  • 25 augustus 2018
@Sterre ik weet niet of jullie iets gedaan hebben maar ik haal nu ook 700+mbit up! Top!

Sander
  • Oud-Moderator
  • 27 augustus 2018
Hoi @Carloes

Ik zou graag met de eer strijken, maar dit lijkt gewoon een gevalletje 'intrainen'. Kennelijk moest de upload nog even wennen aan deze supersnelheden. ;)

Fijn dat nu alles met warpsnelheid gaat. Bedankt voor de update!

  • is een nieuwe Poster
  • 7 september 2018
Hallo @Sander,

Ik denk dat ik ook last heb van het bovenstaande demping probleem. Zit al een tijdje op 750/750, maar kom rechtstreeks bekabeld niet boven de 160/160. Zouden jullie de demping kunnen meten?



Alvast bedankt!

Brian
Odido
  • Oud-Moderator
  • 13 september 2018
Hi gustav, ik heb het voor je nagekeken en je demping ziet er prima uit! Negen van de tien keer ligt het halen van de maximale snelheid bij 750 Mbps niet aan de binnenkomende aansluiting maar aan wat er op de modem aan is gesloten. Ik zie een verbinding op poort 1 en een verbinding op poort 3 maar ik heb geen verbinding met je TV Boxen, klopt dat? Zou je mij wat toe kunnen lichten wat je allemaal aan hebt gesloten en op welke manier (heb je er bijvoorbeeld een switch tussen)? Dan kijken we graag met je mee!

  • is een nieuwe Poster
  • 16 september 2018
Hallo Brian,
Bedankt voor je berichtje. Momenteel gebruik ik maar een setopbox die toevallig al een tijdje echt uit staat. Ik heb hem nu weer aan staan.
Verder heb ik na de draytek een Ubiquiti usg die verbonden is met een TP-link managed switch (hiervoor heb ik een dmz richting de usg ingesteld). De iptv poort is rechtstreeks aangesloten op deze switch op een tweede vlan. Dit om het signaal via een kabel overal te krijgen.

Vanavond heb ik een speedtest naar buiten gedaan rechtstreeks ingeprikt op de draytek waarbij de andere connecties verbroken zijn, helaas krijg ik dan nog steeds 170/144.


Nadat ik de usg en de iptv weer aangesloten had, heb ik ook nog via ssh vanaf mijn laptop (rechtstreeks draytek) via de usg, managed switches naar de nas iets gekopieerd, dat lukte met 120MB/s. Dit om te controlen of de draytek, laptop en het netwerk in huis inderdaad gigabit goed ondersteunen. En dit lijkt vrij goed te gaan.


Is er misschien een instelling of iets nodig op de Draytek om 750/750 te halen?


Alvast bedankt!


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen