Beantwoord
Admin account Draytek?
He goeiedag,
Wij zijn onlangs overgestapt naar Tmobile thuis, leuk systeem maar er mist wel iets.
Ik kan niet inloggen als admin op de router, ik denk dat die uitgezet is door jullie.
Toen ik nog bij Telfort zat had ik een setup met de google home en logitech harmony hub.. Werkte altijd goed.
Maar sinds ik de draytek router/modem heb werkt het niet meer zoals behoren.
Er is een bekende issue met de draytek modems volgens Logitech en er kan een aanpassing gedaan worden mits er admin rechten zijn op de Draytek. Echter mis ik die nu, terwijl ik zelf wel een admin zou moeten zijn over mijn eigen apparatuur..?
Ik heb hierover gemaild met Draytek zelf en zij zijn ook op de hoogte maar geven aan dat ik met jullie contact op moeten nemen voor de aanpassing..
Zie onderstaande:
To support@draytek.nl
Hello, im having problems with my Logitech Harmony hub and Google home mini.
When im saying commands it seems to work but if i wait a while and say another command it will do nothing about a minute and will work again.
Is there another way to adjust the NAT session timer other then Telnet? I have the Draytek Vigor 2132
i Live in the NL TMobile is my provider and they have a customized version of the firmware which only lets me login as a user... I do NOT have admin rights
Or can I flash the firmware or something ?
See following articles :
https://www.mysysadmintips.com/other/web/732logitechharmonyhubandamazonalexaintegrationissues
https://community.logitech.com/s/feed/0D53100006DwTepCAF
Zie reply :
Update van uw ticket 171204006
NAT session timer other then Telnet
Beste Stefan,
We too have no admin access to you T-Mobile router.
In case this setting can not be changed in user mode, you should contact T-Mobile support and request them to change the settings accordingly.
Met vriendelijke groet,
DrayTek Support
Mijn vraag is : Is het mogelijk dat jullie die setting aan passen of is het mogelijk dat de mijn rechten worden aangepast?
Als dit niet aangepast kan worden zit ik met de gebakken peren en dit is niet wenselijk, want er wordt wel betaald voor jullie producten/diensten.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Wij zijn onlangs overgestapt naar Tmobile thuis, leuk systeem maar er mist wel iets.
Ik kan niet inloggen als admin op de router, ik denk dat die uitgezet is door jullie.
Toen ik nog bij Telfort zat had ik een setup met de google home en logitech harmony hub.. Werkte altijd goed.
Maar sinds ik de draytek router/modem heb werkt het niet meer zoals behoren.
Er is een bekende issue met de draytek modems volgens Logitech en er kan een aanpassing gedaan worden mits er admin rechten zijn op de Draytek. Echter mis ik die nu, terwijl ik zelf wel een admin zou moeten zijn over mijn eigen apparatuur..?
Ik heb hierover gemaild met Draytek zelf en zij zijn ook op de hoogte maar geven aan dat ik met jullie contact op moeten nemen voor de aanpassing..
Zie onderstaande:
To support@draytek.nl
Hello, im having problems with my Logitech Harmony hub and Google home mini.
When im saying commands it seems to work but if i wait a while and say another command it will do nothing about a minute and will work again.
Is there another way to adjust the NAT session timer other then Telnet? I have the Draytek Vigor 2132
i Live in the NL TMobile is my provider and they have a customized version of the firmware which only lets me login as a user... I do NOT have admin rights
Or can I flash the firmware or something ?
See following articles :
https://www.mysysadmintips.com/other/web/732logitechharmonyhubandamazonalexaintegrationissues
https://community.logitech.com/s/feed/0D53100006DwTepCAF
Zie reply :
Update van uw ticket 171204006
NAT session timer other then Telnet
Beste Stefan,
We too have no admin access to you T-Mobile router.
In case this setting can not be changed in user mode, you should contact T-Mobile support and request them to change the settings accordingly.
Met vriendelijke groet,
DrayTek Support
Mijn vraag is : Is het mogelijk dat jullie die setting aan passen of is het mogelijk dat de mijn rechten worden aangepast?
Als dit niet aangepast kan worden zit ik met de gebakken peren en dit is niet wenselijk, want er wordt wel betaald voor jullie producten/diensten.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Beste antwoord door SLmay
Ik heb dit kunnen testen door middel van een tp link media converter ( die convert sfp naar ethernet 1000baset) zodoende kan je de dan de draytek ertussen uit halen mits je de juiste vlannetjes kent en een router/switch hebt die dit ondersteund. Ik heb zelf de Archer c2600. Dit heeft het Harmony probleem wel verholpen maar live tv geeft nu een error...
Ik heb overigens kunnen vinden dat vlan id 300 voor internet werkt maar vlan id 640 geen live tv aanbied maar wel on demand. Is daar iets veranderd toevallig ?
Bekijk origineelIk heb overigens kunnen vinden dat vlan id 300 voor internet werkt maar vlan id 640 geen live tv aanbied maar wel on demand. Is daar iets veranderd toevallig ?
Reageer
Rich Text Editor, editor1
Editor toolbars
Press ALT 0 for help
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.