Skip to main content

Verzameltopic: Hoge Latency sinds 17:45 in gebied 4761KR


Toon eerste reactie

281 reacties

  • is een Master Poster
  • 11 reacties
  • 13 september 2023
Tommie van Odido schreef:

Hey @SecondUnknown, we hebben voor de zekerheid je verbinding erbij gepakt. We zien dat je een eigen modem aangesloten hebt en dat het ONT al erg lang aanstaat. Zou je dit kunnen testen met onze Zyxel aangesloten? Zou je het ONT ook een reboot kunnen geven? We zijn erg benieuwd of je dan verandering ziet in de latency. 

Sinds wanneer moet de ont gereset worden dan? maar sure zal eerst de ont eens resetten en daarna jullie modem weer aansluiten.

 


  • is een Master Poster
  • 11 reacties
  • 13 september 2023
Tommie van Odido schreef:

Hey @SecondUnknown, we hebben voor de zekerheid je verbinding erbij gepakt. We zien dat je een eigen modem aangesloten hebt en dat het ONT al erg lang aanstaat. Zou je dit kunnen testen met onze Zyxel aangesloten? Zou je het ONT ook een reboot kunnen geven? We zijn erg benieuwd of je dan verandering ziet in de latency. 

Dit is het resultaat nadat ik jullie modem weer heb aangekoppeld en iets van 10 a 20 sec de ont ontkoppeld had.

Wil je nog steeds dat ik een nieuwe topic begin? ben bang dat ik jullie snelle responses kwijt raak vandaar dat ik hier verder ging.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 13960 reacties
  • 13 september 2023

@SecondUnknown we behandelen alle topics van oud naar nieuw. Als het rustig is zul je een snellere response van ons krijgen dan als het drukker is. We proberen altijd binnen 48 uur te reageren maar dit gebeurt meestal binnen 24 uur. Als het rustig is kunnen we ook nog sneller bij je terugkomen! Ik heb je eigen topic beantwoord.


  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 28 september 2023

Hallo, en weer is de internet verbinding weggevallen tot 10% van wat normaal is.

Postcode gebied 4708


  • is een Master Poster
  • 20 reacties
  • 28 september 2023

Ook in 4702 weer bingo


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 13960 reacties
  • 29 september 2023

Hey @Ryn_78 & @RobHTmob, goed dat jullie hiervoor aan de bel trekken. Mag ik jullie eerst vragen om een volledige powerflip uit te voeren? Ik zie dat het ONT al een lange tijd aan staat. Zouden jullie daarna de verbinding kunnen testen? Alvast bedankt!

 

       Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 4 oktober 2023

Beste Tommie,

Dat wil ik best een keer doen, alleen las ik je bericht pas nadat het zich weer hersteld had.

Ik zie het inmiddels weer vaker in de avond gebeuren. Gisteren ook weer. 

Echter twijfel ik sterk aan het nut, de verbinding herstelt zich in de loop van de avond weer. Dus we kunnen concluderen dat het geen hardware issue is. Het issue lijkt exact op wat eerder is voorgekomen.

Zo erg als pakweg 1 maand of anderhalf terug is het nog niet geweest maar het zijn wel serieuze drops. 

 

Groet Rijn


  • is een Top Poster
  • 24 reacties
  • 12 december 2023

Nou
 tijd om dit topic maar weer eens wat leven in te blazen (helaas)

4707AM op 12 December


Is dit puur toeval of begint het probleem weer terug te komen?


  • 23 reacties
  • 12 december 2023

En daar gaan we weer. TV hapert weer, geluid hakkelt en hoge latency.

Overdag geen problemen, dus probleem zit NIET bij ons!!!!

Kom op Odido, doe eens wat aan dat netwerk van jullie 😡😡😡😡


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 12 december 2023

Hier (4708NG) ook weer hetzelfde probleem als een paar maanden geleden. Hoge latency in de avond. Ik hoop dat dit snel wordt opgelost



  • is een King Poster
  • 51 reacties
  • 12 december 2023

Hier exact hetzelfde issue als hierboven
 screenshot exact hetzelfde qua latency
 is hele lange tijd goed gegaan
 ook 4708xx postcode.


  • is een King Poster
  • 131 reacties
  • 12 december 2023
smokeping

Ook hier, postcode 3446, sterk verhoogde pingtijden. Speedtest gaat nog wel goed.


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 12 december 2023

Hier ook dezelfde problemen met postcode 4708xx. Als ik de speedtest app in WIndows gebruik en ik selecteer I3D.net dan is mijn latency rond de 50 ms, mijn download 20 Mbps (!?) en mijn upload (500 Mbps). Ik heb 1Gbps symmetrisch, dus dit is wel bizar te noemen. Is er al bekend bij Odido wat het probleem is en wat de verwachtte termijn is wanneer dit wordt opgelost?


  • is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 12 december 2023

Yup, hier ook weer volle bak ellende. Postcode 4707.

 

Mag toch niet hopen dat het weer zo ellendig lang gaat duren als de vorige keer, want dat pik ik echt niet. Maar gezien het feit dat dit ook ondertussen al weer een aantal uren aan de gang is en de storingspagina van Odido geen storingen geeft doet mij vermoeden dat de monitoring afdeling van Odido ook liever op de switch speelt dan hun werk
...


  • is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 12 december 2023

BTW, probleem zit weer in exact dezelfde hop in het netwerk.


  • is een Top Poster
  • 24 reacties
  • 12 december 2023


goed we zijn dus inmiddels gewoon al weer 4 uur verder
.ik zie de bui al wel weer hangen
Ik mag inderdaad echt hopen dat dit keer de oplossing sneller word gevonden
.

echter was ik hier al bang voor toen ik het nieuws zag dat er 2 en 8gbit abonnementen verkocht gingen worden door odido en we in September al problemen hadden met niet zwaar genoege verbindingen toen het maximale zelfs maar 1gbit was.


  • is een King Poster
  • 131 reacties
  • 12 december 2023
smokeping last 30 hours

En het is weer genormaliseerd. Hopelijk gaan we dit niet weer elke avond hebben.


  • is een King Poster
  • 51 reacties
  • 13 december 2023

Hier ook weer genormaliseerd. Lijken idd op dezelfde issues als afgelopen september. Echter liggen de latency ietsjes hoger dan normaal
. Nu rond de 7ms (terwijl het na september altijd ronde 4 is geweest)
. Lijkt dus weer iets goed mis te zijn





  • is een Top Poster
  • 24 reacties
  • 13 december 2023
niekniek1989 schreef:

Hier ook weer genormaliseerd. Lijken idd op dezelfde issues als afgelopen september. Echter liggen de latency ietsjes hoger dan normaal
. Nu rond de 7ms (terwijl het na september altijd ronde 4 is geweest)
. Lijkt dus weer iets goed mis te zijn





Klopt, ik zie het hier ook
​​​​


lijkt gisterochtend na 12 uur te zijn geweest, waar de latency hier van 8 naar 10 is gegaan, en het nu consequent rond de 10 ligt.


  • is een King Poster
  • 51 reacties
  • 13 december 2023


hier ook rond het middaguur begonnen van +-3 naar 7
. en hoe raar ook, gisteren op exact hetzelfde moment begonnen de issues weer, welke we afgelopen September gehad hebben. Kan geen toeval zijn, lijkt erop dat het probleem van destijds weer terug is.


  • is een King Poster
  • 51 reacties
  • 13 december 2023
niekniek1989 schreef:


hier ook rond het middaguur begonnen van +-3 naar 7
. en hoe raar ook, gisteren op exact hetzelfde moment begonnen de issues weer, welke we afgelopen September gehad hebben. Kan geen toeval zijn, lijkt erop dat het probleem van destijds weer terug is.

 

Ben benieuwd of @Tommie van Odido @Demi van Odido nog eens in dit draadje mee kijken, en wellicht aan hun kant het e.a. kunnen checken.


  • 23 reacties
  • 13 december 2023

@Tommie van Odido zoals je kunt lezen en zien aan de schermafbeeldingen is het probleem dus weer terug en zit het probleem duidelijk niet bij de abonnees. Word nu echt vervelend en hoop oprecht dat dit niet weer 14 dagen gaat duren zoals afgelopen september....


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 13960 reacties
  • 13 december 2023

Hey all, we hebben het meteen onderzocht en het lijkt erop dat er onderhoud geweest is en dat de volledige capaciteit niet werd benut. Dit is vanmiddag weer goed gezet en dit zou niet meer mogen gebeuren. Reboot het ONT voor de zekerheid!


  • 23 reacties
  • 13 december 2023
Tommie van Odido schreef:

Hey all, we hebben het meteen onderzocht en het lijkt erop dat er onderhoud geweest is en dat de volledige capaciteit niet werd benut. Dit is vanmiddag weer goed gezet en dit zou niet meer mogen gebeuren. Reboot het ONT voor de zekerheid!

@Tommie van Odido, dat zou geweldig zijn,  maar eerst zien dan geloven 😉 


  • is een King Poster
  • 51 reacties
  • 13 december 2023

Thanks voor je antwoord @Tommie van Odido!
We houden het in de gaten đŸ˜Ž!


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen