Skip to main content

Hallo,

Wij zijn aan het overwegen om een hypotheek te nemen om een huis te kopen,

Om een hypotheek te nemen nam ik een kijkje bij het BKR en daar stond te onze schrik een negatieve registratie  van jullie.  De Reden voor deze registratie was de slechte administratie van mijn vrouw op dat moment. Haar ging het toen niet goed en was erg ziek waardoor zei veel dingen vergeten was waaronder de telefoon rekening waar het om gaat. Bij het zien van de post destijds zag ik dat er een achterstand was van de telefoon rekening en schrok hier heel erg van. Ik heb deze ook direct betaalt maar helaas is hierdoor een BKR registratie ontstaan waardoor wij geen huis kunnen kopen. Ik heb de documenten naar incasso@odido.nl gestuurt en daarin  kunt u zien dat de achterstand notering en de herstel notering bij het BKR maar een paar dagen tussen zit. En het ergste is dat we door deze negatieve codering die ontstaan is door mij toen mijn zieke vrouw nu geen huis kunnen kopen. Dat nummer waar het om gaat is eindigt op 4795 T.N.V Linssen.

Kan u ons alstublieft verder helpen zodat mijn gelukkig herstelde vrouw en ik toch voor een huis kunnen gaan kijken. De achterstand waar het destijds om ging was  maar een paar euro, en u kunt zien dat ik de achterstand snel heb herstelt. Nu vraag ik u. Kunt u die negatieve BKR notering laten verwijderen zodat ons leven ook verder kan gaan en we weer een nieuwe stap kunnen maken. 

Bij BKR kan niets verwijderd worden. Alles blijft 5 jaar staan. Odido hoort een herstel mutatie toe te voegen bij BKR als alle achterstand betaald is.

Als Odido dat gedaan heeft, dan kan er verder niets meer aan gedaan worden. En dat houd dus in dat een hypotheekverstrekker gedurende 5 jaar kan zien in de geschiedenis bij BKR dat er een achterstand geweest is. Dat is hoe BKR werkt, daar is het voor bedoeld.

Zie ook informatie op site van BKR zelf:

https://www.mijnkredietregistratie.nl/nl/veelgestelde-vragen/jouw-kredietregistratie-bij-bkr/waarom-bewaart-bkr-mijn-gegevens-als-mijn-krediet-al-is-beeindigd


Ik zie op het forum dat het vaak gaat over een "belangenafweging", deze kan gemaakt worden wanneer de registratie grote negatieve gevolgen heeft. Zoals inderdaad bij het aanvragen van een hypotheek. Schijnbaar kan Odido deze toch weg halen bij het BKR.


Heeft u linkjes naar dergelijke topics?


Heeft u linkjes naar dergelijke topics?

Als je zoekt onder "belangenafweging i.v.m hypotheek" kom je genoeg voorbeelden tegen. Ook bij Google zelf.


Hoi Iris, van harte welkom op de Community en leuk dat jullie samen een huis gaan kopen! Als je alle juiste documenten en je situatie naar dat e-mailadres hebt gestuurd, dan komt het helemaal goed. Mijn collega's van Incasso hebben wel een verwerkingstijd van 5 tot 10 dagen, dus het kan even duren voordat je aan de beurt bent. Zet het volledige 06-nummer van **4795 eens in je profiel. Dan kijk ik graag of ik de case kan vinden. Ik kan niks beloven, maar als de juiste collega aanwezig is, vraag ik graag of hij jouw case met spoed kan oppakken! 😊


Hallo, het gsm nummer staat nu in mijn profiel


@Iris1969  Zet je nummer in je profiel en  haal het het in je bericht weg door op de drie puntjes rechtsonder te klikken en dan "Bewerk”

Dit forum is openbaar en door iedereen te lezen


Nummer staat nu in mijn profiel. Bedankt voor de opmerking.


Goedemorgen Iris, bedankt voor het toevoegen van het 06-nummer! Ik heb de case gevonden en ik heb 'm extra onder de aandacht gebracht bij mijn collega en hij heeft de registratie direct voor je verwijderd. Je ontvangt zo direct per mail een bevestiging van hem. Laat je het me weten als je 'm hebt ontvangen en of het is gelukt met je aanvraag? Ik hoop dat jullie snel je droomhuis hebben! 😄


Goedemorgen Iris, bedankt voor het toevoegen van het 06-nummer! Ik heb de case gevonden en ik heb 'm extra onder de aandacht gebracht bij mijn collega en hij heeft de registratie direct voor je verwijderd. Je ontvangt zo direct per mail een bevestiging van hem. Laat je het me weten als je 'm hebt ontvangen en of het is gelukt met je aanvraag? Ik hoop dat jullie snel je droomhuis hebben! 😄

Beste,

 

Wij kregen net een mail van Odido met positief nieuws.

“We verwijderen de negatieve codering
Uit ons onderzoek blijkt dat de codering bij je BKR-registratie terecht geplaatst is. Maar na het maken van een belangenafweging zijn we bereid de negatieve codering bij BKR te verwijderen. De betalingsachterstand dateert van al enige tijd geleden. We begrijpen dat het nadeel dat je ondervindt van de negatieve BKR-codering disproportioneel is.

De negatieve codering bij BKR zou in de loop van deze week al niet meer zichtbaar moeten zijn in het BKR-registratiesysteem.”

Hartelijk bedankt voor de goede en snelle oplossing.
 


Hoi Iris, bedankt voor de bevestiging en uiteraard graag gedaan! 😄


Reageer