Bij BKR kan niets verwijderd worden. Alles blijft 5 jaar staan. Odido hoort een herstel mutatie toe te voegen bij BKR als alle achterstand betaald is.
Als Odido dat gedaan heeft, dan kan er verder niets meer aan gedaan worden. En dat houd dus in dat een hypotheekverstrekker gedurende 5 jaar kan zien in de geschiedenis bij BKR dat er een achterstand geweest is. Dat is hoe BKR werkt, daar is het voor bedoeld.
Zie ook informatie op site van BKR zelf:
https://www.mijnkredietregistratie.nl/nl/veelgestelde-vragen/jouw-kredietregistratie-bij-bkr/waarom-bewaart-bkr-mijn-gegevens-als-mijn-krediet-al-is-beeindigd
Ik zie op het forum dat het vaak gaat over een "belangenafweging", deze kan gemaakt worden wanneer de registratie grote negatieve gevolgen heeft. Zoals inderdaad bij het aanvragen van een hypotheek. Schijnbaar kan Odido deze toch weg halen bij het BKR.
Heeft u linkjes naar dergelijke topics?
Heeft u linkjes naar dergelijke topics?
Als je zoekt onder "belangenafweging i.v.m hypotheek" kom je genoeg voorbeelden tegen. Ook bij Google zelf.
Hoi Iris, van harte welkom op de Community en leuk dat jullie samen een huis gaan kopen! Als je alle juiste documenten en je situatie naar dat e-mailadres hebt gestuurd, dan komt het helemaal goed. Mijn collega's van Incasso hebben wel een verwerkingstijd van 5 tot 10 dagen, dus het kan even duren voordat je aan de beurt bent. Zet het volledige 06-nummer van **4795 eens in je profiel. Dan kijk ik graag of ik de case kan vinden. Ik kan niks beloven, maar als de juiste collega aanwezig is, vraag ik graag of hij jouw case met spoed kan oppakken!
Hallo, het gsm nummer staat nu in mijn profiel
@Iris1969 Zet je nummer in je profiel en haal het het in je bericht weg door op de drie puntjes rechtsonder te klikken en dan "Bewerk”
Dit forum is openbaar en door iedereen te lezen
Nummer staat nu in mijn profiel. Bedankt voor de opmerking.
Goedemorgen Iris, bedankt voor het toevoegen van het 06-nummer! Ik heb de case gevonden en ik heb 'm extra onder de aandacht gebracht bij mijn collega en hij heeft de registratie direct voor je verwijderd. Je ontvangt zo direct per mail een bevestiging van hem. Laat je het me weten als je 'm hebt ontvangen en of het is gelukt met je aanvraag? Ik hoop dat jullie snel je droomhuis hebben!
Goedemorgen Iris, bedankt voor het toevoegen van het 06-nummer! Ik heb de case gevonden en ik heb 'm extra onder de aandacht gebracht bij mijn collega en hij heeft de registratie direct voor je verwijderd. Je ontvangt zo direct per mail een bevestiging van hem. Laat je het me weten als je 'm hebt ontvangen en of het is gelukt met je aanvraag? Ik hoop dat jullie snel je droomhuis hebben!
Beste,
Wij kregen net een mail van Odido met positief nieuws.
“We verwijderen de negatieve codering
Uit ons onderzoek blijkt dat de codering bij je BKR-registratie terecht geplaatst is. Maar na het maken van een belangenafweging zijn we bereid de negatieve codering bij BKR te verwijderen. De betalingsachterstand dateert van al enige tijd geleden. We begrijpen dat het nadeel dat je ondervindt van de negatieve BKR-codering disproportioneel is.
De negatieve codering bij BKR zou in de loop van deze week al niet meer zichtbaar moeten zijn in het BKR-registratiesysteem.”
Hartelijk bedankt voor de goede en snelle oplossing.
Hoi Iris, bedankt voor de bevestiging en uiteraard graag gedaan!
Goedemiddag,
Waar kan ik mijn vraag stellen over ditzelfde onderwerp?
groet,
Mike
Goedemiddag,
Waar kan ik mijn vraag stellen over ditzelfde onderwerp?
groet,
Mike
Open een eigen topic door helemaal bovenaan op "Start een nieuw topic” te klikken.
Vul ook in je profiel zoveel mogelijk gegevens in (zijn niet door andere klanten te zien.)
Dat werkt niet goed, want ik kom steeds in deze topic terug
Hoi @Mike 123, start via deze link een nieuw topic. Dan komen we zo snel mogelijk bij je!
Het lijkt er toch op dat de link niet werkt helaas.
hoe kunnen we dit oplossen?
Hoi @Mike 123, welke melding krijg je precies als je een nieuw topic probeert te starten? Ik heb het zojuist zelf geprobeerd en het werkt voor mij wel. Ik hoor het graag van je. Vul daarnaast alvast je profiel in met de gegevens waar de BKR-registratie op staat: je 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van het IBAN. Dan kijk ik graag met je mee!
Ik kom elke keer in het scherm met de bestaande cases.
Hoi @Mike 123, ik zie dat het toch is gelukt om je eigen topic te starten. Laten we het daar verder oppakken!
Hulp gezocht, topic starten niet mogelijk
Betreft: Verzoek tot verwijdering van oude BKR-registraties
Odido / Ben
Afdeling Klantenservice / Financiële administratie
10-12-2024
Geachte heer/mevrouw,
Bij deze wil ik u vriendelijk verzoeken om coulance te betrachten met betrekking tot de verwijdering van oude BKR-registraties die inmiddels volledig zijn afgelost.
Direct nadat ik kennis heb genomen van de BKR-registraties, heb ik deze schulden volledig en per direct voldaan. Helaas was de situatie destijds ingewikkeld door een verbroken relatie met mijn ex-vrouw. Dit had tot gevolg dat post niet correct werd doorgestuurd en ik niet op de hoogte was van de openstaande bedragen. Zodra ik hiervan op de hoogte was, heb ik alles direct op orde gesteld en de bedragen netjes betaald.
Daarnaast ben ik al meer dan 18 jaar een trouwe klant bij (voorheen) T-Mobile en nu Odido. Mijn hele huishouden maakt gebruik van uw diensten. Deze langdurige relatie toont mijn loyaliteit aan uw organisatie.
Momenteel woon ik inwonend bij mijn ouders vanwege de schaarste op de woningmarkt. Ik ben actief op zoek naar een eigen woning en wil graag een hypotheek afsluiten om eindelijk weer zelfstandig verder te kunnen. Helaas vormt de huidige H-codering in het BKR-systeem een belemmering om deze stap in mijn leven te zetten.
Gezien de situatie hoop ik dat u mijn verzoek om de H-coderingen in het BKR-portaal te verwijderen in overweging wilt nemen. Dit zou mij enorm helpen om verder te kunnen met mijn leven na een moeilijke periode.
Ik vertrouw erop dat ik u met deze brief voldoende heb geïnformeerd en hoop op uw begrip en medewerking. Indien gewenst, ben ik uiteraard bereid om aanvullende informatie te verstrekken.
Bij voorbaat hartelijk dank voor uw tijd en moeite.
Met vriendelijke groet,
Daniel
klantnummer indien bekend, het gaat om meerdere dossiers namelijk allemaal met H codering
-> 43691912
-> 61547563
-> 67092748
-> 69060443
-> 69104992
Hoi @Mike 123, ik zie dat het toch is gelukt om je eigen topic te starten. Laten we het daar verder oppakken!
Mijn post plaatsten lukt niet, kan je me wellicht helpen zie bericht hierboven.
groetjes Daniel
Hoi @Daniel0791, van harte welkom op de Community en tof om te lezen dat je bezig bent met je nieuwe woning! Ik heb je gegevens er direct bijgepakt en ik zie dat jouw case al klaarstaat voor mijn collega's van Incasso. Zij zullen je case heel binnenkort oppakken. De verwachtte datum staat nu op volgende week dinsdag 17 december. Zij nemen dan ook per mail contact met je op om te laten weten of zij de registraties hebben verwijderd. Mocht je 17 december nog niks hebben gehoord, laat het me dan weten. Dan kijk ik graag met je mee. Wil je daarnaast ook nog de laatste 4 cijfers van je IBAN in je profiel controleren en de juiste invoeren. Die er nu instaan komen namelijk niet overeen met die bij ons in het systeem staan. Ik hoor het graag van je en ik weet zeker dat de registraties binnenkort verwijderd worden!
Hoi @Daniel0791, van harte welkom op de Community en tof om te lezen dat je bezig bent met je nieuwe woning! Ik heb je gegevens er direct bijgepakt en ik zie dat jouw case al klaarstaat voor mijn collega's van Incasso. Zij zullen je case heel binnenkort oppakken. De verwachtte datum staat nu op volgende week dinsdag 17 december. Zij nemen dan ook per mail contact met je op om te laten weten of zij de registraties hebben verwijderd. Mocht je 17 december nog niks hebben gehoord, laat het me dan weten. Dan kijk ik graag met je mee. Wil je daarnaast ook nog de laatste 4 cijfers van je IBAN in je profiel controleren en de juiste invoeren. Die er nu instaan komen namelijk niet overeen met die bij ons in het systeem staan. Ik hoor het graag van je en ik weet zeker dat de registraties binnenkort verwijderd worden!
Hoi! Bedankt hiervoor
ik denk dat ik in de tussentijd ben veranderd van bank, had eerst op een gezamenlijke rekening die is beëindigd
zal eens kijken , bedankt
Hoi @Daniel0791, van harte welkom op de Community en tof om te lezen dat je bezig bent met je nieuwe woning! Ik heb je gegevens er direct bijgepakt en ik zie dat jouw case al klaarstaat voor mijn collega's van Incasso. Zij zullen je case heel binnenkort oppakken. De verwachtte datum staat nu op volgende week dinsdag 17 december. Zij nemen dan ook per mail contact met je op om te laten weten of zij de registraties hebben verwijderd. Mocht je 17 december nog niks hebben gehoord, laat het me dan weten. Dan kijk ik graag met je mee. Wil je daarnaast ook nog de laatste 4 cijfers van je IBAN in je profiel controleren en de juiste invoeren. Die er nu instaan komen namelijk niet overeen met die bij ons in het systeem staan. Ik hoor het graag van je en ik weet zeker dat de registraties binnenkort verwijderd worden!
@Marciano van Odido heb nog niks te horen gekregen
zou je dit nogmaals willen nagaan voor mij
vriendelijk bedankt
@Marciano van Odido
Geachte Marciano, even een update betreft het vorige bericht.
zojuist een mail gekregen, met goed nieuws enkel zie ik 1 dossier/ klantnummer, in mijn bijlage ging het om meerdere klantnummers, zou je voor mij willen nagaan of dit ook juist is doorgekomen.
nogmaals bedankt voor je tijd en moeite!