Skip to main content
Beantwoord

Kan internet+tv en mobiel abbonnement niet koppelen aan Mijn Odido account

  • 26 January 2024
  • 24 reacties
  • 278 Bekeken

Zowel via app als browser niet mogelijk.

 

Foutmelding bij Mobiel:

 

Er ging iets fout. Probeer het later nog een keer.

 

Foutmelding bij Internet + TV

 

 

De ingevulde gegevens komen helaas niet voor in onze systemen. Controleer de gegevens en probeer het nog eens.

Hoi, leuk dat je zowel een mobiel als thuis-abonnement bij ons hebt! Probeer je deze abonnementen toe te voegen aan een Mijn Odido-account waar al 1 mobiel nummer aan gekoppeld staat? Een nummer dat eindigt op 03? Ik heb direct met je meegekeken en ik zie dat er nog een oud internet-abonnement gekoppeld stond aan je account. Deze heb ik zojuist losgekoppeld. Het toevoegen van je internet + tv zou nu moeten lukken!

Ik zie nog een tweede nummer (met 17 op het eind) op je adres. Deze stond nog gekoppeld aan een heel oud account. Deze heb ik zojuist ook verwijderd. Geef het systeem een uurtje de tijd en dan moet het straks lukken om beide abonnementen toe te voegen. Laat je het me weten of het is gelukt? 😄


Nee ik heb geen abbonnementen in mijn odido, ik heb nog hetzelfde resultaat als eerst.

Het nummer van *03 is van mn ex en daar staat mijn e-mail adres nog aan gekoppeld. Mijn nummer is *17 en een recent afgesloten internetabonnement(november 23)


Hoi, duidelijk! Zal ik het Mijn Odido-account met e-mailadres l***n@gmail.com (dat nu gekoppeld staat aan het nummer van je ex) verwijderen? Dan kan je met je jouw e-mailadres binnen een uurtje een nieuw Mijn Odido-account aanmaken en je eigen mobiele abonnement (07) en internet + tv abonnement koppelen. Laat het me maar weten, dan ga ik aan de slag! 


Lijkt mij een goed voorstel.


Hoi, ik heb het account losgekoppeld. Je kan over een half uur een nieuw account aanmaken via Mijn Odido registreren om vervolgens je abonnementen te koppelen! Laat je het me weten of het is gelukt?


Bedankt voor de inspanning, maar het staat nu juist verkeerd.

zou als volgt moeten

Klant 1 ex

 l***n@gmail.com

Internet met postcode *BK

Nummer *03

Klant 2 ondergetekende

e-mail gekoppeld aan dit acocunt

Nummer *17

Internet met postcode *ND

 


Hi, kan je me iets meer informatie geven over wat er precies verkeerd staat? Toen ik je account had verwijderd was deze leeg. Als ik nu inlog op je Mijn Odido-account zie ik dat je (opnieuw) alle 4 de abonnementen hebt gekoppeld. Deze staan inderdaad allemaal op jouw e-mailadres. Deze kan je wijzigen in Mijn Odido. Ga hiervoor naar het desbetreffende abonnement > Persoonlijke gegevens > E-mailadres wijzigen. Het abonnement van je ex kan je vanuit daar op een ander e-maildres zetten. Gaat het zo lukken?


Alle abonnementen stonden onder mijn e-mail adres met de naam van mn ex, terwijl ik zelf niks toevoegd heb.

Verder kan ik nu mijn eigen vaste abbo niet toevoegen, rekeningnummer zou niet bekend zijn.

Heb de rekeningnummers hieronder bij gezet. Zo moet het staan

 

Klant 1 ex

 l***n@gmail.com

Internet met postcode *BK

Nummer *03

Rek Nnr *24458

Klant 2 ondergetekende

e-mail gekoppeld aan dit acocunt

Nummer *17

Internet met postcode *ND

Rek nr *54152


Nu heb ik inmiddels de juiste abonnementen onder mijn e-mail adres, alleen nog onder naam van mijn ex. Een detail, maar hoe wijzig ik dit? In eerder stadium al kopie paspoort opgestuurd om contract over te zetten van naam


Hi T, fijn dat je abonnementen nu onder jouw e-mailadres staan. Waar heb je een kopie van je paspoort naartoe gestuurd? Contractovername moet via Contractovername | Odido. Volgens mij heb je het niet via deze pagina gedaan, klopt dat? Ik zie namelijk geen aanvraag op jouw nummer staan. Goed om te weten: Op dit moment is contractovername vertraagd, dus het gaat iets langzamer dan normaal. Laat je het me weten of het via dit formulier lukt?


Dit is nog altijd niet in orde. Ik wil mijn abonnement aanpassen maar dit lukt zo niet.  Ik krijg de melding dat mijn nummer *17 gekoppeld is aan een ander account.

Mijn ex heeft reeds contractovername gedaan dus dat gaan we niet nog een keer doen.

 

Zo zou het moeten.

 

Klant 1 ex

 l***n@gmail.com

Internet met postcode *BK

Nummer *03

Klant 2 ondergetekende

e-mail gekoppeld aan dit acocunt

Nummer *17

Internet met postcode *ND


Goedemiddag T, ik hoop dat ik het dit keer duidelijker uit kan leggen:

Je ex heeft in december contractovername aangevraagd. Echter was dit voor het Internet + TV abonnement. Je mobiele abonnement met nummer **17 staat nog steeds op haar naam en e-mailadres. Hiervoor dien je ook contractovername te regelen via deze pagina: Contractovername | Odido

Ik wil je e-mailadres nu al wijzigen, maar dit gaat niet, omdat heel het contract op naam en e-mailadres van je ex staat. Ik heb jouw abonnement wel opnieuw losgekoppeld uit haar Mijn Odido-account, dus ze ziet jouw abonnement niet meer staan. Of je over 30 minuten nu wel je eigen mobiele abonnement kan toevoegen aan jouw Mijn Odido-account (met e-mailadres t**l@g**g.com) weet ik niet 100% zeker. Dit kan je zo in ieder geval proberen. Maar het contract staat in ieder geval nog niet op je eigen naam, dus dat moet toch - zoals ik eerder heb aangegeven - echt nog via contractovername gedaan worden. 


Dat is wel gek. Dan is mijn eigen nummer ook op haar naam gezet wat natuurlijk nooit bedoeling was.

Ik heb een en ander nog een keer ingevuld, wat mij betreft is dit de laatste inspanning. 

 


Overigens kan ik mijn nummer noch mijn thuisabonnement koppelen aan account.

 

Ook niet onbelangrijk: In het formulier contractovername moet je een contractvorm kiezen, maar dit wil ik ongewijzigd houden


Hi, bedankt voor het aanvragen van contractovername. Ik heb 'm in de gaten gehouden en ik zie dat 'ie zojuist is voltooid. Ik zie nu je eigen gegevens aan het abonnement gekoppeld staan. Het systeem bleef je nummer steeds koppelen aan het Mijn Odido-account van je ex. Deze heb ik net nogmaals verwijderd. Dus over 15 minuten moet het nu lukken om je mobiele abonnement aan je eigen Mijn Odido-account te koppelen.

Wat betreft het Thuis-abonnement. Hier gaat iets niet helemaal lekker. Ik heb de vraag uitstaan bij mijn collega's van Internet + TV. In het ene systeem staat je Thuis-abonnement namelijk correct op jouw naam en adres. In het andere systeem staat deze nog op naam en adres van je ex. Waardoor je Internet + TV nog niet kan koppelen in Mijn Odido. Probeer het in ieder geval zo wel alvast. Ik ben benieuwd welke melding je dan krijgt. Ik kom in ieder geval z.s.m. bij je terug over dit abonnement!


Top, telefoonabonnement is nu gekoppeld.(heb alleen nog de naam van mn ex)

Bij het thuisabbonement krijg ik de melding 

“Het opgegeven adres komt niet voor in onze systemen” 


Hi TPinot, fijn dat het is gelukt met het koppelen van je mobiele abonnement! Zie je nu nog steeds de naam van je ex? Ik zie nu in Mijn Odido en het systeem gewoon jouw naam staan. Wellicht dat het nog even verwerkt moest worden. 

Wat betreft Thuis; hier was ik al bang voor. De vraag staat momenteel uit bij de juiste afdeling en zodra ik een reactie heb, laat ik het je weten. Ik hoop dat we je gegevens snel in het systeem weer correct hebben staan!


In de webomgeving zie ik mijn eigen naam, in de app zie ik de voornaam van mn ex met mijn achternaam, wat dan wel weer ironisch is natuurlijk…

Thuis kan ik nog niet toevoegen


Goedemorgen, ik weet niet wat er precies gebeurd met je account, maar ik zie dat er vannacht een wijziging is geweest en dat beide thuis-abonnementen nu onder de naam van je ex staan, maar op jouw adres. Ik heb een case doorgezet naar de technische afdeling met het verzoek alle 4 jullie abonnementen te scheiden en goed te zetten op de correcte naam en de juiste adressen. Sorry voor het ongemak en ik hoop dat mijn collega's snel aan jouw case toekomen. Ze hebben momenteel een verwerkingstijd van 14 kalenderdagen en dan nemen zij contact met je op. Mocht je niks horen, laat het me dan weten. Dan kijk ik graag of er een update is!


Nog geen update, het duurt nu bijna een half jaar inderdaad. Ik hoop wel dat het klantvoordeel behouden blijft, volgens mij is dat voor de internet thuis afgelopen maand niet goed gegaan. Zou mooi zijn als deze ongekende loyaliteit gecompenseerd wordt ;)

 

 


Goedemorgen, er is inderdaad nog geen update. Zoals ik aangaf heeft de technische afdeling een verwerkingstijd van 14 dagen, dus ik verwacht eind volgende week een update. Kan altijd eerder zijn en daar duim ik voor. Zodra het probleem is opgelost en alle abonnementen goed staan, kijk ik hoe alles is verlopen met Klantvoordeel en wat ik voor je kan doen ter compensatie voor het lange wachten. Voor nu kan ik je alleen nog om geduld vragen en ik hoop dat het snel is opgelost. Komt verder helemaal goed!


De 14 dagen zijn voorbij en, ik zie nog steeds geen wijziging. Nu is het wel een keer leuk geweest. 

Ik vind het flauw om hiervoor weg te gaan maar ik verwacht nu toch wel heel snel een oplossing. 


Inmiddels nog een call aangemaakt, en nu is de contractovername verwerkt. Maar ik word er wel beetje verdrietig van als ik zie dat er 25 euro kosten is gerekend hiervoor. Het ging hier om mijn eigen nummer, wat al op mijn naam stond en ik al betaalde. Het gaat hier dus om een administratieve zaak aan de kant van Odido. Ik verwacht hier een creditering voor.


Hallo @TPinot excuses voor de late reactie, je topic was ons ontglipt. Ik heb gelijk je nummer en factuur erbij gepakt en ik zie dat je inmiddels al contact hebt gehad met een collega en dat het bedrag is gecrediteerd. Deze zal in mindering worden gebracht op je eerstvolgende factuur! Als je nog andere vragen hebt, stel ze gerust! 


Reageer