Skip to main content
Beantwoord

Helpt data ineens op


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Er gebeurt iets geks met mijn data de laatste tijd. Op 28 mei toen ik aan het sporten was bleek was mij datategoed binnen 1 minuut 'nog 80%' en '100% van je bundel bereikt'. Toen dacht ik nog:'wel vreemd, dat ie van 80-100 gaat in 1 minuut terwijl ik aan het sporten ben' (je zou denken dat er tussen de waarschuwing van 80% naar 100% enige tijd zit) maar ik dacht ook 'ok, einde maand, misschien wat meer gebruikt dan normaal'. Maar nu, vandaag 2 juni, dag 2 van de nieuwe maand gebeurt precies hetzelfde (om 9 ‘s ochtends bovendien). Direct na elkaar, binnen 1 minuut de meldingen 80% en 100% verbruikt. Bellen met Odido levert natuurlijk niks op: wij mogen niet zien waar de data heen is, wij kunnen helaas niks doen en andere vaste blabla met 'dingen aanstaan op de achtergrond'. 

Het overzicht van mei zegt bovendien 4,4 gebruikt van de 8GB.

Iemand een idee wat hier aan de hand is?

 

Beste antwoord door Pharwin van Odido

Hoi ​@em dek, van harte welkom op onze community! Ik snap heel goed dat dit vragen oproept en ik geef je graag meer duidelijkheid. Als je bundel snel op gaat, kun je heel gemakkelijk je verbruiksstatus inzien in je Mijn Odido account. Onder het kopje ''internet'' kun je precies zien hoe veel data er per dag is verbruikt. Wegens privacy redenen kunnen wij niet inzien aan wat je data is verbruikt. Je kunt dit wel zelf terugvinden in de instellingen van je toestel. Ik beschik zelf over een Android toestel en bij mij kan ik dit terugvinden bij instellingen > Verbindingen > gegevensgebruik > gebruik mobiele gegevens. Daar kun je precies zien aan welke apps je data per dag is verbruikt. Je kunt daar ook terugvinden hoe veel data en aan wat je via je Wi-Fi netwerk hebt verbruikt. Bij een iPhone kan je dit terugvinden bij 'Instellingen' > 'Mobiel netwerk' of 'Instellingen' > 'Mobiele data'. 

Hopelijk geeft dit wat meer duidelijkheid. Als je nog andere vragen hebt, stel ze gerust. De community is er voor je! 

Bekijk origineel

4 reacties

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator | Mobiel
  • 4145 reacties
  • Antwoord
  • 3 juni 2025

Hoi ​@em dek, van harte welkom op onze community! Ik snap heel goed dat dit vragen oproept en ik geef je graag meer duidelijkheid. Als je bundel snel op gaat, kun je heel gemakkelijk je verbruiksstatus inzien in je Mijn Odido account. Onder het kopje ''internet'' kun je precies zien hoe veel data er per dag is verbruikt. Wegens privacy redenen kunnen wij niet inzien aan wat je data is verbruikt. Je kunt dit wel zelf terugvinden in de instellingen van je toestel. Ik beschik zelf over een Android toestel en bij mij kan ik dit terugvinden bij instellingen > Verbindingen > gegevensgebruik > gebruik mobiele gegevens. Daar kun je precies zien aan welke apps je data per dag is verbruikt. Je kunt daar ook terugvinden hoe veel data en aan wat je via je Wi-Fi netwerk hebt verbruikt. Bij een iPhone kan je dit terugvinden bij 'Instellingen' > 'Mobiel netwerk' of 'Instellingen' > 'Mobiele data'. 

Hopelijk geeft dit wat meer duidelijkheid. Als je nog andere vragen hebt, stel ze gerust. De community is er voor je! 


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 3 juni 2025
em dek schreef:

Er gebeurt iets geks met mijn data de laatste tijd. Op 28 mei toen ik aan het sporten was bleek was mij datategoed binnen 1 minuut 'nog 80%' en '100% van je bundel bereikt'. Toen dacht ik nog:'wel vreemd, dat ie van 80-100 gaat in 1 minuut terwijl ik aan het sporten ben' (je zou denken dat er tussen de waarschuwing van 80% naar 100% enige tijd zit) maar ik dacht ook 'ok, einde maand, misschien wat meer gebruikt dan normaal'. Maar nu, vandaag 2 juni, dag 2 van de nieuwe maand gebeurt precies hetzelfde (om 9 ‘s ochtends bovendien). Direct na elkaar, binnen 1 minuut de meldingen 80% en 100% verbruikt. Bellen met Odido levert natuurlijk niks op: wij mogen niet zien waar de data heen is, wij kunnen helaas niks doen en andere vaste blabla met 'dingen aanstaan op de achtergrond'. 

Het overzicht van mei zegt bovendien 4,4 gebruikt van de 8GB.

Iemand een idee wat hier aan de hand is?

 

Pharwin van Odido schreef:

Hoi ​@em dek, van harte welkom op onze community! Ik snap heel goed dat dit vragen oproept en ik geef je graag meer duidelijkheid. Als je bundel snel op gaat, kun je heel gemakkelijk je verbruiksstatus inzien in je Mijn Odido account. Onder het kopje ''internet'' kun je precies zien hoe veel data er per dag is verbruikt. Wegens privacy redenen kunnen wij niet inzien aan wat je data is verbruikt. Je kunt dit wel zelf terugvinden in de instellingen van je toestel. Ik beschik zelf over een Android toestel en bij mij kan ik dit terugvinden bij instellingen > Verbindingen > gegevensgebruik > gebruik mobiele gegevens. Daar kun je precies zien aan welke apps je data per dag is verbruikt. Je kunt daar ook terugvinden hoe veel data en aan wat je via je Wi-Fi netwerk hebt verbruikt. Bij een iPhone kan je dit terugvinden bij 'Instellingen' > 'Mobiel netwerk' of 'Instellingen' > 'Mobiele data'. 

Hopelijk geeft dit wat meer duidelijkheid. Als je nog andere vragen hebt, stel ze gerust. De community is er voor je! 

Het overzicht zit op 4,4GB verbruikt zie screenshot. Dat is niet 100% van 8 GB.

Wat gaat hier fout?


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9262 reacties
  • 3 juni 2025

Ik zie "internet in Nederland ". Misschien ook roaming in de EU gebruikt? Dat gaat uit dezelfde limited bundel.


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 4 juni 2025
eric schreef:

Ik zie "internet in Nederland ". Misschien ook roaming in de EU gebruikt? Dat gaat uit dezelfde limited bundel.

Nee kijk maar

 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen