Skip to main content
Beantwoord

10 mb mobile internet

  • 30 July 2024
  • 5 reacties
  • 52 Bekeken

Hallo vrienden. 

Ik wil een Odido-simkaart+abonnement bestellen.  Ik wil weten of jij ervaring hebt met 10 Mb snelheid (onbeperkt internet)?  Kun je er dagelijkse taken mee uitvoeren of is het erg traag?  Ik heb WIFI thuis.  Buiten van huis, net zoveel als Instagram en YouTube kijken.  Ik wil geen groot bestand downloaden.    De tweede vraag is: is het telefoonnummer dat ik ontvang met de nieuwe simkaart volledig willekeurig?

 

M.v.g

Hallo @R.sh 

Je wilt een unlimited start abonnement nemen? Indien je een nieuwe nummer neemt is het nummer volledig willekeurig.

Ik heb in het buitenland een verbinding van 8 Mbps gehad. Ik kon daarmee prima op het internet surfen, bankieren, mailen, social media gebruiken en als je filmpjes op youtube wilt kijken kies rechtsboven bij kwaliteit voor automatisch zodat het filmpje in een wat mindere kwaliteit wordt weergeven om haperingen te voorkomen.


Ik heb ook het onbeperkte 10Mbit abonnement, daarvoor had ik 300Mbit. Ik merk niks van de verlaging. Ik surf veel op mijn mobiel en gebruik youtube, spotify, instagram, navigate, etc.


Het kan zelfs ook zo zijn dat je wat meer halt dan 10 Mbps met unlimited start.


Zeker weten. Als ik een speedtest doet dan begint deze bij 30/40Mbit en zakt dan langzaam terug. Ik heb het idee dat dit met opzet gedaan is zodat 10Mbit toch lekker vlot is bij het laden van een webpagina of andere korte acties. Als ik iets download is de gemiddelde snelheid 11Mbit.


Die 10 Mbit abonnementen uitstekend voor normaal smartphone gebruik. Als je ook via een hotspot je laptiop wilt verbinden zou ik wat meer nemen. Je kunt dit ook per maand up/down schalen zodat je b.v. tijdens je vakantie wat meer neemt.


Reageer