Skip to main content
F.A.Q.

Alles over betalen en je factuur van Internet, TV en Vast Bellen van Odido

Alles over betalen en je factuur van Internet, TV en Vast Bellen van Odido
Toon eerste reactie

386 reacties

Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10736 reacties
  • 22 april 2020

Dat gaan we in orde maken, geen enkel probleem! Vanaf mei zal jouw incassodatum verplaatst zijn naar rond de 30. Stay safe and strong! 💪


  • is nieuwsgierig
  • 0 reacties
  • 29 april 2020

Hi T-mobile,

Voor zover ik kan vinden is een reactie hierop een van de (enige?) manieren om de incasso datum te doen wijzigen. Ik zou deze graag verplaatst zien naar rond de 25e!? Is dit voldoende of moet ik telefonisch contact openemen?

Bij voorbaat dank! Mvg


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 19565 reacties
  • 29 april 2020

Hallo @Yezse 

Staat je klantnummer in je profiel vermeld? Dan is het voldoende, morgen zullen de moderators het voor je regelen.


Brian
Odido
  • Oud-Moderator
  • 6076 reacties
  • 1 mei 2020

Hi @Yezse, we kunnen zeker de incassodatum voor je aanpassen! Je zit nu in het T-Mobile Thuis gedeelte maar ik zie geen T-Mobile Thuis abonnement op jouw adres, alleen een mobiel abonnement, klopt dat? Als het inderdaad gaat om je mobiele abonnement laat het dan even weten, dan passen we dit voor je aan.


  • is nieuwsgierig
  • 0 reacties
  • 1 mei 2020

Beste T-Mobilers, een vraag van een trouwe gebruiker:

 

Jullie brengen me op mijn laatste factuur 15 euro in rekening voor “buitengerechtelijke incassokosten”.

Nu vind ik dat een wat agressief beleid, maar goed, dat is aan jullie. Sympathiek is anders.

Belangrijker: jullie probeerden -zag ik nu- de betaling nog steeds van mijn oude rekening af te schrijven. Ik al een tijd geleden geswitcht naar een andere bank en heb daarbij gebruik gemaakt van de overstapservice. Deze service is inmiddels afgelopen, vandaar dat het nu pas opvalt dat jullie nooit mijn nieuwe rekeningnummer in jullie systeem hebben doorgevoerd (wat wel gebeurd had moeten zijn).

Ik heb het inmiddels zelf aangepast in my-t-mobile thuis. Kleine moeite (breng ik geen kosten voor in rekening :)

 

Ik zou het zeer op prijs stellen als jullie de 15,- willen crediteren, zou dat lukken?

 

Hartelijke groet,

Arie

 


Piotr
  • Voormalig T-Mobile Thuis moderator
  • 2167 reacties
  • 4 mei 2020

Hey @Ajee35,

Fijn dat je je rekeningnummer nu zelf hebt aangepast en de betalingen wederom probleemloos verlopen. Ik heb vandaag mijn sympathieke pet op en ga daarom ook de € 15,- incassokosten voor je vergoeden. :wink: Dit bedrag wordt aankomende maand in mindering gebracht op je factuur. Mocht je in de toekomst van rekeningnummer wijzigen, vergeet dit dan niet aan te passen binnen je My T-Mobile Thuis omgeving. 


  • is nieuwsgierig
  • 0 reacties
  • 4 mei 2020

Dag Piotr,

 

dank voor je reactie en de oplossing, heel fijn! 

 


  • is een Master Poster
  • 29 reacties
  • 22 mei 2020

Mijn automatische incasso komt vaak rond de 20e, en dat komt soms slecht uit. daarom wil ik vragen of ik dan naar de 25e of 30e mag, dan is mijn salaris altijd wel binnen.


Cal van Odido
Forum|alt.badge.img+4
  • Oud Moderator
  • 3618 reacties
  • 24 mei 2020

Hoi @MaartenZeeland!

Jouw wens breng ik heel graag tot vervulling! Ik heb de incassodatum verzet zodat deze voortaan rond de 30e plaats zal vinden. Houd er graag wel rekening mee dat ons systeem hier pas volgende maand rekening mee houdt. De incasso van deze maand zal dus nog rond de gebruikelijke datum plaatsvinden (of heeft in jouw geval al plaatsgevonden). :wink: Super zondag nog gewenst!
 


  • is nieuwsgierig
  • 0 reacties
  • 29 mei 2020

Goede avond,

Kan iemand inzien wanneer mijn eerste rekening komt? 24 april is alles aangesloten en 2 weken terug kreeg ik een mail dat het rond de 24e afgeschreven zou worden , maar ik heb nog niks ontvangen.


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 19565 reacties
  • 29 mei 2020

@Kimberlyg92 

Klopt het rekeningnummer in je T-Mobile thuis account? Indien er een openstaande bedrag in je account staat betaal deze dan zodat er geen verdere maatregelen worden genomen.

Rekeningnummer zie je onder het kopje mijn gegevens > betaalgegevens & factuurinstellingen.

Controleer ook meteen of de factuur automatisch geïncasseerd wordt.


  • is nieuwsgierig
  • 0 reacties
  • 29 mei 2020

@Waqqas  mijn rekeningnummer staat goed, maar er staat nog steeds geen rekening online en ik vraag me af wanneer deze online komt, zodat ik iets kan betalen


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 19565 reacties
  • 29 mei 2020

@Kimberlyg92 

Staat in het overzicht wel alles geactiveerd en kan je bijvoorbeeld de instellingen voor wifi wijzigen?


  • is nieuwsgierig
  • 0 reacties
  • 29 mei 2020

@Waqqas ja alles is geactiveerd. Instellingen enz. Kan ik ook instellen. Misschien dat het op de 30e staat?


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Goedemorgen @Kimberlyg92, normaal gesproken wordt jouw factuur elke maand rond de 24e afgeschreven inderdaad. Omdat we de eerste factuur echter altijd pas na anderhalve maand (in sommige gevallen nog iets later) in rekening brengen, zal dit wat later zijn. Je kunt jouwe eerste rekening verwachten vanaf 24 juni aanstaande.

Alles staat verder helemaal correct qua instellingen en dergelijke, geen zorgen dus! 😄👍


  • is nieuwsgierig
  • 0 reacties
  • 2 juni 2020

@Jason  bedankt voor de reactie. Dat houdt dus in dat ik een rekening krijg over een periode van 2 maanden en een paar dagen? :)


Piotr
  • Voormalig T-Mobile Thuis moderator
  • 2167 reacties
  • 3 juni 2020

Hey @Kimberlyg92,

Dat klopt als een bus! Vanaf juli kun je wederom een normale factuur verwachten. :relaxed:


  • is net lid geworden
  • 0 reacties
  • 10 juli 2020

Hallo,

Ik wil graag mn incassodatum veranderen. Graag naar de 25ste van de maand. 

 

Mvg Ellen


Piotr
  • Voormalig T-Mobile Thuis moderator
  • 2167 reacties
  • 12 juli 2020

Hey @Ellen1108,

Dit wil ik graag voor je doen, maar nu zie ik dat je ons op 6 augustus gaat verlaten. :disappointed:  De wijziging van de incassodatum zal dan ook niet meer tijdig verwerkt worden. Ik hoop dat het voor de laatste maand niet voor ongemakken gaat zorgen. 


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 19 augustus 2020

Goedemorgen,

 

ik zou graag mijn incasso datum van mijn T-Mobile thuis abo willen aanpassen van 20 naar 28 indien mogelijk. 
 

mvg,

 

sanne Trimbos 


Brian
Odido
  • Oud-Moderator
  • 6076 reacties
  • 20 augustus 2020

Hi @sanne002, dat kan zeker! De optie voor de 28ste hebben we niet maar wel voor de 30ste. Ik heb de datum voor je aangepast, je volgende factuur voor september zal nog rond de oude datum verschijnen maar daarna ontvang je hem maandelijks rond de 30ste! 


  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 21 augustus 2020

Ik wil graag mijn incasso datum aanpassen naar 25e 


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10736 reacties
  • 21 augustus 2020

Hoi @sannepit, het is geregeld: vanaf september zal jouw incassodatum verplaatst zijn naar rond de 25e. Een prachtig weekend toegewenst! 😄🌞


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 22 augustus 2020

hallo. Ik heb twee problemen na overstap naar T-mobile.  

  • Ik kom van TELE-2 die stelden dat ik 13 euro terug zou krijgen van hun na overgang (te veel betaald). Vervolgens incasseerde T-Mobile €56. Ik kan die bedragen niet plaatsen. Abo is €32,50 Volgens het contract zou ik een korting krijgen van 30 euro op activatiekosten van 30 euro.  Ook zou er sprake zijn van een vloeiende overgang...komt bij dat TELE-2 en T-Mobile hetzelfde bedrijf zijn dus er is geeneens sprake van een overgang!
  • ik ben ook niet happy met incasso datum dat was 24e en is nu 20e. Ik wil dat dit enkele dagen later wordt afgeschreven.

Brian
Odido
  • Oud-Moderator
  • 6076 reacties
  • 24 augustus 2020

Hi @8mile Ik geef je graag meer duidelijkheid!

Wat betreft je factuur van T-Mobile Thuis, je hebt netjes de € 30,- korting ontvangen zoals afgesproken en deze vind je terug op je factuur. Je startfactuur valt vaak wat hoger uit omdat je een maand in het voren betaalt. In dit geval een deel van juli en de hele maand augustus. Je vindt je facturen terug op My T-Mobile ThuisIk heb ook meteen je incassodatum nagekeken en deze aangepast naar rond de 25ste. Je factuur voor september zal nog rond de 20ste afgeschreven maar daarna zal het elke maand rond de 25ste zijn.

Je verrekening van Tele 2 kan ik niet voor je inzien, ondanks dat we onder hetzelfde bedrijf vallen zijn de systemen (nog) gescheiden. Hiervoor kan je dus het beste nog even contact overnemen met de collega’s van Tele 2 of dit nakijken op Mijn Tele 2. Als je nog andere vragen hebt stel ze dan gerust, ik zit voor je klaar!


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen