Skip to main content

Je wilt weten wat de inhoud van jouw factuur precies betekent en of je de incassodatum kunt wijzigen. Top! In dit artikel leggen we uit hoe alles omtrent facturen werkt en waar je terecht kunt om jouw facturen te bekijken. 

  

Je kunt jouw rekeningen inzien via je Mijn Odido account. Zodra je ingelogd bent kan je jouw facturen downloaden als pdf bestand. 



Op zoek naar je Internet + Tv factuur van Odido? Deze vind je op Mijn Odido of de Mijn Odido App. 

Veelgestelde vragen


Hoe kan ik betalen?

Wij incasseren je rekening elke maand via een automatische incasso. Lukt de eerste incasso niet omdat je op dat moment te weinig saldo hebt? Geen probleem, kan gebeuren! Dan proberen we het na tien dagen nog een tweede keer. Is de incasso mislukt om een andere reden of is de tweede poging ook niet gelukt? Dan ontvang je de dag er na van ons een herinnering per e-mail met een iDEAL-link zodat je het bedrag zelf naar ons over kan maken. 
 
Ben je de iDEAL-link kwijt of heb je de e-mail niet ontvangen? Dan kan je het volledige openstaande bedrag overmaken naar NL95 COBA 0637 0559 34 ten name van Odido Netherlands bv. Doe dit altijd onder vermelding van je klantnummer of factuurnummer. Je klantnummer en factuurnummer staan rechtsboven op je rekening. Je kunt je rekening bekijken via Mijn Odido


Waaruit bestaat mijn rekening?

Je rekening bestaat uit je maandelijkse abonnementskosten, deze betaal je voor de lopende maand. Daarnaast worden de eventuele gebruikskosten van de vorige maand in rekening gebracht. Gebruikskosten zijn bijvoorbeeld kosten die je hebt gemaakt voor het bellen naar 0900-nummers of een film die je hebt gehuurd. Op onze website vind je een voorbeeld van hoe je factuur is opgebouwd. 


Waarom is mijn eerste rekening hoger?

Je eerste rekening is opgebouwd uit de maand waarin je abonnement in is gegaan én de huidige maand. Start je abonnement bijvoorbeeld 15 maart? Dan ontvang je jouw eerste rekening in april voor de periode 15 tot en met 30 maart en de maand april. Op onze website vind je uitleg over de eerste rekening en andere speciale rekeningen.  


Waarom is mijn maandbedrag opeens hoger?

Bij het afsluiten van je abonnement ontvang je mogelijk korting. Deze korting ontvang je voor een periode van bijvoorbeeld drie of zes maanden. Is de kortingsperiode voor jou afgelopen? Dan zal je maandbedrag hierna iets hoger uitvallen. Op Mijn Odido kan je zien of dit ook voor jou het geval is aan de hand van de startdatum van je abonnement en je vindt dit uiteraard ook terug op je facturen. 


Blokkade

Zijn je diensten eerder door ons geblokkeerd, maar heb je inmiddels betaald? Dan verwijderen we de blokkade binnen twee uur na ontvangst van je betaling. Let op: Bij een handmatige overboeking is dit binnen 48 uur, je kan dus het beste betalen via de iDEAL link die je van ons hebt ontvangen!


Kan ik mijn incassodatum wijzigen?

Wij incasseren je rekening elke maand tussen de 20ste en de 27ste. 
Het eerste incassomoment vindt plaats rond de 20ste, het tweede moment rond de 24ste en het laatste moment rond de 27ste. 
 
Wil je jouw incassomoment aanpassen? Voor Internet + TV  kan je dit eenvoudig regelen via jouw Mijn Odido. 


Wanneer wordt mijn vergoeding uitbetaald?

Heb je een bedrag van ons tegoed? Dan wordt dit eerst verrekend met je eerstvolgende factuur, het restbedrag wordt daarna automatisch uitbetaald. Ontvang je geen nieuwe factuur meer (na bijvoorbeeld een opzegging)? Dan wordt het bedrag na 32 dagen uitbetaald en heb je het de eerstvolgende maandag op je rekening.


Wanneer ontvang ik de eindfactuur?

Je ontvangt je laatste gewone factuur in de maand waarin je abonnement stopt. Eventuele gebruikskosten worden de maand daarna in rekening gebracht. Denk er ook aan om je TV Box en/of modem op tijd terug te sturen, anders brengen wij hiervoor extra kosten in rekening.


Ik heb mijn TV Box en/of modem teruggestuurd, waarom ontvang ik toch een boete?

Als wij de hardware te laat of niet terug ontvangen dan brengen wij hier een boete voor in rekening. Maar wees gerust, wanneer wij de spullen netjes ontvangen hebben dan is deze boete niet meer van toepassing en ontvang je het bedrag van ons terug. Is dit voor jou van toepassing? Neem dan contact met ons op door hier een bericht achter te laten of neem contact met ons op via Facebook of , dan zorgen we meteen voor de verrekening! Zorg er dan voor dat je het verzendbewijs meestuurt met je bericht, dan kunnen we je direct helpen. 

 

Toch nog vragen over je betaling of rekening? Laat dan een berichtje achter in dit topic of neem privé contact op via Facebook of Twitter.

Hoiiiiiii,,,

Ik hier? Ja, ik hier. Moet misschien weer eens vaker mijn gezicht laten zien. ;)

Dit maal met een vraag, want mijn Thuis betalingen lijken niet goed verwerkt te worden. Uiteraard wil ik dit graag valideren, want het zou vervelend worden als het echt mis gaat. Bij het verwerken van mijn administratie zag ik dat de betalingen van februari en maart volgens de Mijn-omgeving niet gedaan zouden zijn, maarrrrrr… volgens mijn bank is het gewoon afgeschreven. Willen jullie eens kijken wat er mis gaat? Zou erg fijn zijn.

Ren ik ondertussen weer verder. ;)

TAVL


Wat gaat er mis bij T-Mobile Thuis??

Zit net in mijn T-Mobile Thuis account dat de incasso niet gelukt is op 23 december. Volgens mijn bank gegevens is het bedrag wel degelijk op 23 december afgeschreven . Graag een reactie op dit voorval,  ik zal waarschijnlijk niet de enige zijn.

 

Heb net telefonisch contact opgenomen met T-Mobile: Het advies was :kijk maandag nogmaals of het dan wel goed staat in thuis acount, zo niet neem dan nogmaals contact op.(als het goed is zou de mevrouw een aantekening in mijn dossier aanmaken)


@Dewivg Daar help ik je graag mee! Wat is je vraag precies? Sorry dat we telefonisch niet bereikbaar waren, dat had te maken met een serverprobleem. Gelukkig is dit weer snel hersteld. Indien jouw vraag betrekking heeft op je meest recente rekening, deze is zichtbaar in jouw persoonlijke account: My T-Mobile Thuis. Laat me weten welke vraag ik voor je kan beantwoorden, alsjeblieft.

@HamzaSener Jouw nieuwe incassodatum zal vanaf volgende maand (januari) rond de 30e zijn. Indien ik je nog ergens anders mee kan helpen, let me know!


Hey @WardN,

Ik zie inderdaad dat je met je Klantvoordeel je snelheid in oktober hebt verhoogd. Voor het bedrag dat teveel in rekening is gebracht ga ik een handmatige vergoeding indienen. Dit bedrag wordt de aankomende maand in mindering gebracht op je factuur. Vanaf volgende maand kun je dit netjes terugzien. :relaxed:

Hoi ​​​​@Boarder72 & @koopmaro,

Bedankt voor jullie toelichting! De incasso's worden alsnog automatisch afgeschreven. Jammer genoeg heb ik geen exacte datum wanneer dat wel gebeurt. Excuses dat het iets langer duurt dan gepland. 


Hi @CélineJH,

@Jason, dat kan ik zeker! 

Céline, zou je mij via een privébericht de telefoonnummers en bijbehorende volledige adressen, geboortedata en laatste vier cijfers van de rekeningnummers toe kunnen sturen? Dan kan ik controleren of de eerste van de maand voor beide abonnementen mogelijk is en (zo ja) dit voor jullie regelen. Ik zie jouw bericht graag tegemoet!


Hi @TheMemeMaster, heel goed dat je hiervoor aanklopt! Ik wil je hier graag bij helpen, dus ik ben gelijk een kijkje gaan nemen achter de schermen. De afspraak die jij hebt gemaakt, kan ik vanaf deze kant niet inzien en dienen echt door mijn collega's doorgevoerd te worden. Ik wil je dan ook doorverwijzen naar mijn collega's met wie je dit hebt kortgesloten. Je kunt hen vandaag bereiken via 0800-0419 tot 21:00 uur. Laat je het hier weten of het via die weg is gelukt om deze afspraak door te voeren in het systeem? 😊

Beste @Lisa Ik heb zojuist alle informatie verzonden via de zakelijke contactformulier. Uw aardige collega, die mijn zus sprak, aan de telefoon zei het via deze weg te doen ivm mijn beperking. Ik zal het u laten weten hoe het is verlopen.
 

Mvg,
TheMemeMaster


Hey @Neorej, Je hoeft je geen zorgen te maken! Dit is een e-mail die niet voor jou bestemd was. Sorry hiervoor. De korting loopt gewoon door! 😉
Hallo,



Een vraag over mijn eerste rekening. Ik heb sinds 18 januari 2019 T Mobile Thuis internet. En eind januari 2x go sim only abbo gehaald voor mezelf en mijn zoon. Kosten zijn voor mij €11 en zoon €15,98. En voor thuis abbo €28 incl korting. De activatiekosten van €30 moet ik betalen. Ik had twee keer compensatie afspraak gemaakt met een T-Mobile medewerker. Eerste compensatie was dat helft van beltegoed van €35 op mijn T Mobile simkaart prepaid nr (zelfde nr) vergoedt zou worden op mijn volgende factuur. En tweede compensatie dat ik de aansluitkosten voor beide telefoon abbonementen vergoedt zou krijgen. Klopt mijn factuur of is er iets misgegaan? Totaal bedrag factuur is €67,13 en nog een factuur voor mijn telefoon abbo €36 deze had ik 6 feb betaald.
@Styco Er lijkt inderdaad iets niet helemaal goed te zijn gegaan, ik heb de kosten voor Fox Sport van 18-01 tot en met 16-02 (daarna is er niets meer in rekening gebracht) voor je vergoed!



@Alewijn Berckenkamp Hmm dat is vreemd. Ik heb zojuist de toestemming voor e-mails op je profiel uit- en weer aangezet. Laat zeker nog even weten of je deze maand wel weer een bericht ontvangt!



@a23 Dat is ik graag voor je aan! Zou je mij hiervoor je volledige adres, je geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer door willen sturen via een privébericht?



@AK61 Ik heb meteen met je meegekeken en de factuur voor je Thuis abonnement klopt. Hierop staan de abonnementskosten voor de laatste week van januari, de hele maand februari en de activatiekosten. Omdat het voor een langere periode dan een maand gaat valt deze factuur iets hoger uit. Ik zie de afspraak van mijn collega voor de vergoedingen voor je mobiele abonnementen staan maar het lijkt er op alsof ze deze nog niet heeft verwerkt. Zou je mij de twee 06-nummers waar het om gaat door willen sturen via een privébericht? Dan ga ik dit meteen voor je in orde maken! 🙂

Hoi @Maurits2511, goed dat je aan de bel trekt! Heel graag helpen wij je hier verder, zou je wat meer kunnen vertellen waarmee we je kunnen helpen? Mocht je toch liever op een andere manier contact met ons willen leggen, dan vind je al onze contactopties hier: T-Mobile voor Thuis contact. Ik hoop dat we hier snel samen uit kunnen komen!

Is inmiddels gefixt!


Hoi @JePe55, wow dat is inderdaad niet de bedoeling en duurt al veel te lang. Ik heb het gelijk nagevraagd bij onze specialisten en verwacht uiterlijk morgenmiddag een antwoord. Sorry voor dit ongemak! Het is niet heel netjes van ons om elke keer een ander antwoord te geven. Ik beloof je dat ik er alles aan ga doen om jou van het juiste antwoord te voorzien, maar vooral om het zo snel mogelijk recht te zetten. Je hoort morgen van me. Voor nu: stay safe and strong! 


Goedemiddag @JePe55, ik heb het nagevraagd bij de verantwoordelijke afdeling en heb jouw situatie doorgezet naar hen. Zodra zij gereageerd hebben, pak ik het direct met je op. 


Hallo @Jason,

 

Dank voor de terugkoppeling, helder verhaal zo!


Top @Brian dankje!

Hoi @BjOrK1972, onze specialiste heeft overlegd met andere experts en komt tot de volgende conclusie: er is een voorlopige factuur uitgedraaid nadat de vergoeding was ingediend (waarschijnlijk om te kijken of de vergoeding op de volgende factuur komt) – echter is deze factuur nooit verwijderd. Het is dus geen bestaande factuur die via het systeem is aangemaakt.

Dit heeft ervoor gezorgd dat de vergoeding niet herkend wordt door het systeem en niet mee is genomen naar de volgende incassocyclus.

Men is nu intern aan het kijken hoe dit het beste opgelost kan worden – waarschijnlijk moet de factuur handmatig ingelegd worden in ons financiële systeem. Zodra dit opgelost is, zou het niet meer moeten kunnen voorkomen. Jouw situatie heeft daarmee een goede oplossing opgeleverd.


Ik moet ook zeggen dat mijn modem retour ook zeker niet vlekkeloos ging. Ik heb netjes op tijd mijn modem verstuurd. Meerdere e-mails gekregen dat het niet binnen was, ik heb wel 5x gebeld en er ging kennelijk iets mis bij T-Mobile. Toen zag ik toevallig een factuur in m’n account voor de boete van modem niet terugsturen (weer gebeld, ik mocht de incasso weigeren/storneren). En er was een creditfactuur gemaakt, maar toen alsnog weer meldingen dat er extra kosten bovenop zouden komen… nu had ik eerder in deze thread te horen gekregen dat het allemaal toch we in orde is, maar de hoeveelheid acties die ik moest doen, omdat er fouten bij T-Mobile zijn gemaakt, vielen me enorm tegen. Ik ben erg tevreden met T-Mobile voor mobiel, maar deze afhandeling van T-Mobile Thuis bevestigt mijn keuze om een andere aanbieder voor vast internet te kiezen…

Tip: ik heb wel eens gehoord bij een andere partij: de manier hoe je het opzeggen van het abonnement verwerkt is de laatste kans om een goede klantenservice te laten zien. Als de overstapper niet helemaal blij is met de nieuwe aanbieder zal hij dan sneller terug gaan. Dus wellicht nuttig om dit proces nog eens te evalueren. 


Hey @Michael13,



Ik heb dit voor je in orde gemaakt! 😄 Let wel op dat de wijziging pas ingaat op de factuur van september. Ik hoop dat je hier geen hinder van ondervind.

Hey @TAVL, wat leuk om je hier weer te zien!

Ik heb dit meteen voor je nagekeken, alles lijkt in orde te zijn! Ook in de My T-Mobile staan, als ik op jouw My T-Mobile kijk, de maanden februari en maart op voldaan, zie foto.

 

Jouw My T-Mobile.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hopelijk is dit niet de laatste keer dat ik je voorbij zie komen. Nog een hele fijne dan en tot snel!😎


Dag Piotr,

 

dank voor je reactie en de oplossing, heel fijn! 

 


Goedemiddag @BjOrK1972, goed dat je mij op de hoogte brengt. Ik ben in jouw dossier gedoken, en zo te zien zijn we achter de schermen hard bezig om dit uitgezocht te krijgen. Ik zal het zeker voor je in de gaten houden en ervoor zorgen dat alles in goede banen wordt geleid, en ik verwacht dat je binnen enkele dagen meer van ons hoort. Daarnaast heb ik ervoor gezorgd dat de aanmaningen tijdelijk zijn stopgezet. Ondertussen doen we er alles aan om een goede oplossing te vinden! :muscle:

Bedankt voor de feedback @JorikC! Ik ben in ieder geval erg blij om te zien dat alles nu is rechtgezet. Daarnaast ben ik het zeker met je eens dat er nog genoeg verbeterruimte op dit gebied is. Daarom ben ik erg blij dat wij recentelijk de mogelijkheid hebben gekregen om betalingen uit te stellen, waardoor herinneringen voorkomen worden, én de mogelijkheid om middels een verzendbewijs hardware af te melden, zodat het hele proces gestopt wordt. Hierdoor is het proces al een heel stuk verbeterd voor al onze huidige klanten. :smile: Hopelijk kunnen we in de toekomst ook voor jou betekenen. 


Hi @TheMemeMaster, ik ben gelijk voor je gaan kijken. Ik kan alleen niks terug vinden over deze afspraak. Het lijkt mij ook sterk dat deze afspraak gemaakt is. Bij een netwerkmigratie wordt er namelijk geen extra korting gegeven. Alleen bij nieuwe klanten. Je zou eventueel de afdeling kunnen bellen waar je deze afspraak gemaakt hebt. Ik zie namelijk nergens in mijn sysyteem iets staan over de afspraak.


Hi @Ecnirp, excuses voor de late reactie, ik zie dat mijn collega Piotr het twee dagen geleden voor je aan heeft gepast!



@Amaliah Ik geef je graag meer duidelijkheid! Vanwege jouw verhuizing is het nieuwe contract ingegaan op je nieuwe adres. Omdat je contract halvewege julie is gestart ontvang je nu een factuur voor de halve maand van juli en augstus. Meer informatie vind je in dit topic onder het kopje ' Waarom is mijn eerste rekening hoger?'. Je kan deze factuur dus zien als de eerste rekening van je nieuwe adres.



@Marjanne049 Daar help ik graag mee. Begrijp ik het goed dat het dan gaat om het overzicht van je Thuis abonnement? Het klopt dat je hiervoor niet in kan loggen via je 06-nummer maar dit kan wel via je e-mailadres met deze link. Mocht je je wachtwoord niet weten maak dan gebruik van de ' ik ben mijn wachtwoord vergeten' knop.

Ik moet ook zeggen dat mijn modem retour ook zeker niet vlekkeloos ging. Ik heb netjes op tijd mijn modem verstuurd. Meerdere e-mails gekregen dat het niet binnen was, ik heb wel 5x gebeld en er ging kennelijk iets mis bij T-Mobile. Toen zag ik toevallig een factuur in m’n account voor de boete van modem niet terugsturen (weer gebeld, ik mocht de incasso weigeren/storneren). En er was een creditfactuur gemaakt, maar toen alsnog weer meldingen dat er extra kosten bovenop zouden komen… nu had ik eerder in deze thread te horen gekregen dat het allemaal toch we in orde is, maar de hoeveelheid acties die ik moest doen, omdat er fouten bij T-Mobile zijn gemaakt, vielen me enorm tegen. Ik ben erg tevreden met T-Mobile voor mobiel, maar deze afhandeling van T-Mobile Thuis bevestigt mijn keuze om een andere aanbieder voor vast internet te kiezen…

Tip: ik heb wel eens gehoord bij een andere partij: de manier hoe je het opzeggen van het abonnement verwerkt is de laatste kans om een goede klantenservice te laten zien. Als de overstapper niet helemaal blij is met de nieuwe aanbieder zal hij dan sneller terug gaan. Dus wellicht nuttig om dit proces nog eens te evalueren. 

 

En mijn probleem met opzeggen krijgt nóg een staartje! :sob:

 

Zojuist zie ik in de app van mijn bank, dat T-Mobile € 15 probeert af te schrijven middels automatisch incasso. Dus ik ga weer naar m’n T-Mobile Thuis account en daar staat inderdaad een factuur d.d. 19-10-2020, die ik dus niet per e-mail of per post ontvangen heb (klacht 1). En waarom zou ik nu € 15 moeten betalen? Nou, voor Buitengerechtelijke incassokosten n.a.v. herinnering van een factuur die ik nooit had hoeven te betalen en die ook allang gecrediteerd is. Schiet mij maar lek, T-Mobile. Nu moet ik dus weer actie ondernemen, anders gaat het vast van kwaad tot erger. Ik probeer het nu weer even direct in deze thread i.p.v. alweer te gaan bellen met de klantenservice. Kan T-Mobile deze factuur ook crediteren, en dan wel op zo’n manier dat ik er geen herinnering voor krijg en dan later weer een factuur met incassokosten en het hele spelletje dan opnieuw begint?

@JorikC dit komt mij heel bekend voor. Vanaf juli 2020 heb ik T-Mobile thuis opgezegd en alle producten netjes in de originele doos als 1 pakket verzonden. Hier is een kopie van het inleverbewijs van PostNL van overlegd. Bij het bekende retourdepot op Schiphol is een en ander misgegaan waardoor er een interactieve tv-box zou ontbreken. Elke maand een herinnering en de nodige Sms'jes waar je moedeloos van wordt. Dus bij elk bericht meteen de klantenservice weer bellen en weer het verhaal doen. Ondertussen heb ik veel medewerkers gesproken die beterschap beloven maar dit blijft helaas uit. Wat jij aangeeft dat de klantenservice het belangrijkste is bij het opzeggen van een abonnement klopt helemaal. Via Klachtenkompas heb ik verschillende meldingen lopen over de gang van zaken maar T-Mobile is volhardend en wil niet luisteren of veranderen. Een hele kwalijke zaak waar het eind nog niet in zicht is.


Piotr, bedankt voor je reactie. Het gedoe met fox sports is inderdaad opgelost zie ik. Wat er is misgegaan is me niet duidelijk, maar bedankt voor het rechtzetten. Hoop dat het niet nog eens gebeurt. Voor de vergoeding voor de snelheidswijziging zal ik de factuur voor november nog even afwachten, heb er een mail over gekregen dus zal wel goed komen.

Hey @dirkstr,

Ik heb je gegevens erbij gepakt! Nu zie ik dat Fox Sports op de factuur van september tweemaal is afgehouden voor de maanden augustus en september. Mijn collega Brian heeft vervolgens een vergoeding ingediend voor de maand augustus voor Fox Sports. Voor de kosten van Fox Sports voor de maand augustus volgt een automatische verrekening. Al deze vergoedingen zie je allemaal netjes terug op je factuur van oktober gespecificeerd staan. 

Het ingaan van je snelheidswijziging gaat administratief inderdaad niet helemaal goed! Deze wijziging zou pas zoals je ook al terecht aangeeft vanaf augustus moeten ingaan. Ik dien hier gelijk een vergoeding voor in. 🙂


@Sander  Inderdaad, er is niets meer te zien over mislukte incasso's.


Reageer