Skip to main content

Werken de internet radio podcasts bij u nog?

• is King of Content
  • 49 reacties

Sinds kort kan ik ineens geen podcasts via de internetradio podcast functie meer ontvangen.

Mijn favorieten en de keuzemenu's van werelddeel, landen, genre, soort podcasts, etc. zijn er allemaal nog. Maar als ik een specifieke podcast kies krijg ik in plaats van de melding “Loading” een melding “Re-connecting..” en herstart de radio na enige tijd.  in een enkel geval zie ik “Cannot open selected media”.

De internetradio functie zelf werkt prima: favorieten en nieuwe stations selecteren geen probleem. Alleen dan soms de melding  “Network timeout Select to retry”.. wat na een volgende poging dan werkt.

Het maakt niet uit of de ontvangst via WiFi of het bekabelde netwerk gebeurt. De radio heeft hetzelfde gedrag op een KPN netwerk.

Het is een Numan 2 met software versie ir-mmi-FS2026-0500-0370-V2.13.21.cEX73778-1A45. Reset naar fabrieksinstellingen en opnieuw instellen had geen effect.

Misschien een relatie met de netwerkwerkzaamheden van 20 maart?

Opm.: Omdat volgens de klantenservice mijn T50 modem verouderd is, heb ik afgelopen vrijdag een nieuw T56 modem (en media converter ontvangen). Het nieuwe modem lost - zoals verwacht - het probleem niet op. De nieuwe media converter moet nog door Guidion aangesloten worden omdat hij moet worden aangemeld.

Uitgelichte reactie

6 april 2025

Kun je de directe url van de podcast wel op een pc laden? Je moet op de en of andere manier achter de adressen komen zodat je beter kunt zien wat het probleem is.

Odido werkt op veel plaatsen wel met IP adressen die in een mobile pool zitten. Misschien worden bepaalde IP adressen bij die desbetreffende server geblokt.

Ik neem overigens aan dat je niet "Thuis Veilig Online" van Odido afneemt?

Ik gebruik de Sonos voor internet radio maar eigenlijk niet voor postcast (daar gebruik ik playerfm op Android voor). Je zou dus ook nog eens op een mobiel kunnen kijken of je daar wel toegang hebt tot die podcasts.

5 reacties

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1045 reacties
  • 6 april 2025

Kun je de directe url van de podcast wel op een pc laden? Je moet op de en of andere manier achter de adressen komen zodat je beter kunt zien wat het probleem is.

Odido werkt op veel plaatsen wel met IP adressen die in een mobile pool zitten. Misschien worden bepaalde IP adressen bij die desbetreffende server geblokt.

Ik gebruik de Sonos voor internet radio maar eigenlijk niet voor postcast (daar gebruik ik playerfm op Android voor). Je zou dus ook nog eens op een mobiel kunnen kijken of je daar wel toegang hebt tot die podcasts.

• Auteur
  • is King of Content
  • 49 reacties
  • 6 april 2025
rvk01 schreef:

Ik heb er 2 op de PC geprobeerd (direct van de bron website) en dat werkt goed. De vraag is dan naar welke welke servers airable.fm verwijst. Ik heb al contact met hen gehad en bij hen gaat het wel goed.Mijn radio staat in de lijst die door hen ondersteund wordt. Zij hebben de vraag doorgezet naar het hardware ontwikkelingsteam van Frontier Smart. Maar ik heb eerder het idee dat er bij de laatste netwerk update iets mis is gegaan en dat de betreffende servers zijn geblokkeerd o.i.d. Ik kan hen vragen naar welke IP-adressen hun systeem verwijst voor een paar podcasts.

Nee, ik neem geen "Thuis Veilig Online" van Odido af. Het heeft allemaal tot voor kort prima gewerkt dus er moet bij een recente verandering ergens iets mis zijn gegaan.

Ik beluister de podcasts nu via YT Music van mijn Android telefoon en bluetooth op mijn radio maar goed, dat is een extra tussenstap en dat loopt ongetwijfeld via Google servers.

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1045 reacties
  • 6 april 2025

Het restarten van de Numan two is op zich ook wel raar. Dat lijkt me in ieder geval een probleem in de software (het niet vinden van een stream zou nooit tot een restart mogen leiden).

Ik ken airable.fm niet. Is dat vergelijkbaar met TuneIn en myTuner radio?

Ik zag wel dat je bv calm radio kunt proberen (die compatible zou zijn met airable service en Numan radios).

• Auteur
  • is King of Content
  • 49 reacties
  • 7 april 2025

Als ik het goed begrepen heb, is airable.fm de opvolger van Nuvola waar Frontier Smart eerder het beheer van de stations en podcasts had ondergebracht. 

Het opnieuw opstarten is mogelijk een wat rudimentaire beveiliging…..

• Auteur
  • is King of Content
  • 49 reacties
  • 8 april 2025

@rvk01 ​@Tommie van Odido 

De netwerk update kunnen we vergeten. Ik heb de radio verbonden met mijn telefoon die ik had geconfigureerd als uitsluitend 4G hotspot en dat gaf dezelfde resultaten.

Ik heb van airable.fm een rss bestand van een podcast kanaal gekregen en alle daarin aanwezige links laten zich probleemloos openen. 

Wat verder uitzoekwerk doet vermoeden dat er mogelijk iets is gebeurd bij Spotify (zit ook in het proces). Daar deden zich in september 2023 met diverse internet radio's bij Spotify dezelfde verschijnselen voor die ik nu ervaar bij het openen van podcasts.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen