Beste lezers,
Wij hebben al enkele jaren de Google Chromecast (zwart gekleurde met HDMI aansluiting en stroom) waar we tot op de dag van gisteren probleemloos mee hebben kunnen streamen naar diverse televisies hier in huis.
Eergisteren (08-03-2025) hebben wij nog gebruik gemaakt van de ChromeCast en probleemloos TV gekeken/gestremed. Gisteren (09-03-2025) dachten we opnieuw leuk TV te kijken via de Chromecast, waarbij we de melding kregen dat we niet meer konden connecteren met de Chromecast. Hier begon onze troubleshooting:
- TV en Chromecast >1 min uit gezet daarna opnieuw opgestart ← probleem niet verholpen
- Chromecast gereset via de knop aan de zijkant ingedrukt te houden tot dat deze fabrieksreset startte ← probleem niet verholpen
- Apparaat verwijderd uit Google Chrome huishouden en geprobeerd opnieuw toe te voegen ← extra probleem ontstaan: kan de Chrome cast niet meer installeren ← Apparaat wordt wel gevonden in het WIFI netwerk, en de poging gedaan te koppelen, resultaat ← foutmelding: Kan niet worden geverifieerd.
- Meerdere mobiele telefoons in huis in hetzelfde Google Home huishouden geprobeerd, allemaal hetzelfde resultaat
- Mijn modem is niet gereset met als reden: ik lees hier geen duidelijke oplossing over + mijn hele huis hangt vol met WIFI lampen die dan van slag raken en het mij veel tijd kost deze opnieuw in te stellen terwijl mogelijk het resultaat hier niet mee bied wat ik zoek.
- De Wifi staat standaard op 2,4GHZ + 5GHZ (standaard setting) en ga ik niet uitsplitsen daar de lampen net zoals de router / modem reset van slag raken.
===============================================================================
Details over mijn Modem van Odido:
Systeeminformatie
Hostnaam : EX5601-T1
Modelnaam : EX5601-T1
Firmware-versie : V5.70(ACEA.0)T56C_b10_0130
Uptime van systeem : 46 dagen 2 uur 39 minuten 24 seconden
LAN MAC-adres : is gevuld kan opgevraagd worden door Odido indien nodig
Ethernet WAN : 1000M/Full
Serienummer : is gevuld kan opgevraagd worden door Odido indien nodig
CPU-gebruik : 0%
Geheugengebruik : 38.5%