Skip to main content

retourzending ongevraagd installatiepakket

Door gemaakte fouten bij Odido ( zijn bekend) omdat mijn Thuiscontract niet werd verlengd maar afgezegd kreeg ik toch een nieuw installatiepakket thuis en moest het oude worden retour gezonden.  Er is veel over en weer gebeld met als resultaat: alles in nu in orde en het installatiepakket konden we niet meer tegenhouden en is onderweg. Afspraak :weigeren aan de deur als het bezorgd zou worden door DHL. Dat heb ik gedaan. Pakket is retour DHL depot gegaan en na een week teruggezonden aan Odido. Ik heb gebeld naar de klantenservice hoe nu verder. Er stond inderdaad een aantekening dat DHL het ging terugsturen. DHL laat weten dat dat wel 10 dagen kan duren. Krijg ik nu bericht als het bij Odido retour is ontvangen? En kan ik nu geen boete of rekening krijgen voor dat installatiepakket wat ik dus niet in mijn bezit heb? Kunt u dit voor mij nazien en even uitleggen hoe nu de procedure is? Het heeft me al teveel energie en uren gekost om nu het volgende te krijgen. Want wel vervelend als ik een mail ontvang dat de apparatuur nog niet terug is ontvangen. Graag hulp!!

Uitgelichte reactie

26 juni 2025

Hallo ​@Elisabeth-46 

Heb je nu wel of geen abonnement bij Odido?

Volgens mij had je de oude router terug moeten sturen aangezien die router gekoppeld was aan je abonnement. Het serienummer van de router die Odido terug krijgt zal nu niet overeenkomen met het serienummer van de router die Odido retour verwacht.

Ik denk dat je dus wel een herinnering zal krijgen.

17 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21820 reacties
  • 26 juni 2025

Hallo ​@Elisabeth-46 

Volgens mij had je de oude router terug moeten sturen aangezien die router gekoppeld was aan je abonnement. Het serienummer van de router die Odido terug krijgt zal nu niet overeenkomen met het serienummer van de router die Odido retour verwacht.

• Auteur
  • is Prince of Content
  • 88 reacties
  • 26 juni 2025
Waqqas schreef:

Hallo ​@Elisabeth-46 

Waqqas schreef:

Hallo ​@Elisabeth-46 

Ja ik heb al een jaar een abonnement bij Odido en dat heb ik nu verlengd.Alles werkt goed. Maar omdat er iets mis was gegaan en een medewerker dacht dat ik mijn abonnement beëindigen wilde, ging het fout. Het kon niet teruggedraaid, alleen maar als ik meteen een nieuw contract afsloot. Dat wilde ik niet; ik wilde herstel en verlenging gewoon van het oude.Toen heeft een zeer deskundig iemand bij Odido mij daarbij geholpen en het alsnog in orde gemaakt. Alles geregeld dus, zou je zeggen. Ik hoefde uiteraard niets terug te sturen, want er was niks terug te sturen. Alleen: het zgn. nieuw afgesloten contract waarvoor apparatuur dan nodig zou zijn,werd niet verwijderd. Ik kreeg die dus toegestuurd. In overleg met de medewerkster bij Odido van de klantenservice moest ik het pakket weigeren aan de deur en dan was het klaar. Niet dus. DHLheeft het wel teruggestuurd maar omdat het 10 dagen mag duren voordat het retour is bij de verzender duurt het even. Inmiddels de email vanOdido dat de apparatuur er nog niet was. Ik weer gebeld. Er staat bij Odido wel dat DHLhet heeft retour gestuurd. Mijn vraag is: krijg ik bericht als het is ontvangen? En een oude router heb ik niet, want er is niks vervangen. Ik heb alles wat ik altijd had en het nieuwe, waar ik niet om gevraagd heb, is teruggestuurd door DHL. Hoe gaat dit nu verder? Ik heb er al vele uren telefoneren en stress aan besteed. Kunnen jullie dit nu uitzoeken voor me? Want ik heb gewoon mijn oude abonnement gehouden, dus moet Odido dit maar uitzoeken, en ik kan niet meer doen dan ik gedaan heb. Graag jullie hulp hierbij. 

P.S. Wat bedoel je met een herinnering? Een boete of zoiets? Dat zou toch te gek zijn! Bij Odido hebben ze die fout gemaakt enh ik zit met al die ellende en deze nasleep. Graag hulp!

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21820 reacties
  • 26 juni 2025

@Elisabeth-46 

Je krijgt een bevestiging van Odido zodra het retour gestuurde apparatuur verwerkt is. Wat geeft de DHL app/website aan?

• Auteur
  • is Prince of Content
  • 88 reacties
  • 26 juni 2025
Waqqas schreef:

@Elisabeth-46 

Je krijgt een bevestiging van Odido zodra het retour gestuurde apparatuur verwerkt is. Wat geeft de DHL app/website aan?

In de app van DHL staat: Retour naar ODIDO NETHERLANDS B.V. Dat was 13 juni

De volgende dag: opnieuw gelabeld voor retour naar de verzender.

De volgende dag staat er: Zending nog niet ontvangen of verwerkt.

Op 17 juni staat er:Gescand in het landelijk sorteercentrum. 

Ik heb daarna gechat met DHL en er werd gezegd dat het 10 dagen kan duren voordat het daadwerkelijk bij de verzender ( Odido) afgeleverd wordt. 

En daarna gebeld met Odido. De klantenservice zei dat er bericht staat dat DHL het gaat verzenden naar Odido. Dan komt het toch goed? Ik denk dat er bij Odido staat dat DHLhet pakker gaat terugsturen maar dat het op dat moment nog niet was gebeurd. Zoiets. Als de retour gestuurde apparatuur verwerkt is, zou het toch verder goed moeten zijn?? 

• Auteur
  • is Prince of Content
  • 88 reacties
  • 27 juni 2025
Elisabeth-46 schreef:
Waqqas schreef:

@Elisabeth-46 

In de app van DHL staat: Retour naar ODIDO NETHERLANDS B.V. Dat was 13 juni

De volgende dag: opnieuw gelabeld voor retour naar de verzender.

De volgende dag staat er: Zending nog niet ontvangen of verwerkt.

Op 17 juni staat er:Gescand in het landelijk sorteercentrum. 

Ik heb daarna gechat met DHL en er werd gezegd dat het 10 dagen kan duren voordat het daadwerkelijk bij de verzender ( Odido) afgeleverd wordt. 

En daarna gebeld met Odido. De klantenservice zei dat er bericht staat dat DHL het gaat verzenden naar Odido. Dan komt het toch goed? Ik denk dat er bij Odido staat dat DHLhet pakker gaat terugsturen maar dat het op dat moment nog niet was gebeurd. Zoiets. Als de retour gestuurde apparatuur verwerkt is, zou het toch verder goed moeten zijn?? 

Mag ik aub een reactie hierop? Straks gaat er iets verkeerd en daar kan ik niks aan doen. Ik heb de gegevens van DHL hierboven gestuurd. Kunnen jullie dat voor me nakijken?? 

Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2433 reacties
  • 28 juni 2025

Hoi ​@Elisabeth-46, geen zorgen! Ik heb je retour direct handmatig verwerkt. Dit zal zo snel mogelijk in het systeem verwerkt worden en dan zul je ook geen herinneringen meer krijgen voor het terugsturen van de apparatuur. Hiermee komt het helemaal goed. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! 😊

• Auteur
  • is Prince of Content
  • 88 reacties
  • 28 juni 2025

Hallo Ishana,

Dank voor het bericht!! Het is dus nu in orde en met mijn abonnement alles ok?

Dit was wel een gestress. Dus mijn retour is aangekomen? En verwerkt?

Mag ik dat nog even bevestigd krijgen?

Dan kan ik dit loslaten en eindelijk geloven dat die problemen voorbij zijn.

Ik denk dat de interne communicatie nog wel wat verbetering kan gebruiken, maar voor nu ben ik gerustgesteld en hoop dat die mails nu achterwege blijven.

Dank voor je hulp!Jij ook fijn weekend. PS, nu krijg ik een mailtje dat mijn bestelling is geannuleerd. Wat betekent dat?

Is dat de retourzending die je handmatig hebt verwerkt? Want er is niks geannuleerd. Dat was begin juni.Nu is alles goed. Graag nog een reactie!!!🥵

Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • 2433 reacties
  • 28 juni 2025

Hoi ​@Elisabeth-46, dit is inderdaad de bevestiging van je retour. De annulering was namelijk de bevestiging van het installatiepakket wat we niet meer konden tegenhouden, maar nu achteraf wel verwerkt is. Aan je huidige abonnement is niks gewijzigd of geannuleerd. Alles staat nu helemaal correct in het systeem, je kunt gerust genieten van je weekend! 😊

• Auteur
  • is Prince of Content
  • 88 reacties
  • 28 juni 2025

Ok; bedankt voor de duidelijke uitleg en de geruststelling.

Ook een fijn weekend!😃

• Auteur
  • is Prince of Content
  • 88 reacties
  • 3 juli 2025

Vandaag weer een mail gekregen met de dreiging dat ik €75,00 moet betalen omdat de apparatuur niet retour is gezonden.

Het is dus NIET in orde.

Heb weer gebeld en er zou iets aan gedaan worden zodat ik geen mails meer met dreigende taal kreeg.

Maar jullie hadden dat toch in orde gemaakt voor me?

Wat nu? Nu wordt binnen 4 weken dat bedrag afgeschreven. Terwijl ik bericht heb ontvangen van Ishana dat het pakket retour is ontvangen.

Hoe zit het nu? Ik raak totaal overspannen van dit hele gedoe! Graag nu een eind hieraan. Help aub. 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14854 reacties
  • 4 juli 2025

Hey ​@Elisabeth-46, ik snap dat dit verwarrend is maar je hoeft je hier geen zorgen over te maken.

Ik heb het direct voor je gecontroleerd en alles is inmiddels handmatig afgemeld in ons systeem. Mocht je onverhoopt toch nog een bericht hierover ontvangen, laat het me dan direct weten, dan trek ik het meteen voor je recht. Ik zorg dat dit verder netjes wordt afgesloten. Bedankt voor je geduld!

• Auteur
  • is Prince of Content
  • 88 reacties
  • 4 juli 2025

Dank je wel Tommie! Zal meteen reageren als ik weer een mail ontvang.En als nu die € 75,00 wordt afgeschreven? Want daarmee wordt gedreigd. 

Hoop echt dat dit nu het laatste was.

Bedankt voor je bericht.

• Auteur
  • is Prince of Content
  • 88 reacties
  • 5 juli 2025

Kan ik nu geen mails meer ontvangen over dat retour zenden van een onterecht ontvangen en geweigerd installatiepakket? Het klinkt nogal dreigend, zoiets, terwijl er intern een fout is gemaakt bij Odido. Enige compensatie zou wel op zijn plaats zijn onderhand.

Graag nog een reactie hierop, waarvoor dank! 

Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • 2433 reacties
  • 6 juli 2025

Hoi ​@Elisabeth-46, ik geef je hier met alle liefde duidelijkheid over! Aangezien we je retour handmatig verwerkt hebben, kunnen we deze e-mails niet meer tegenhouden. Dit zijn e-mails die automatisch vanuit het systeem verstuurd worden. Weet dat ik alles dubbel gecheckt heb en je retour correct verwerkt is in ons systeem. Je kunt de herinneringen gerust negeren. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een mooie dag! 😊

• Auteur
  • is Prince of Content
  • 88 reacties
  • 6 juli 2025

Hallo Ishana,

Nogmaals dank voor je bericht. Ik zal een onverhoopt te ontvangen mail over een boete dan negeren, al komt het niet fijn over dankzij het, in dit geval, falende systeem.

Dat bedrag van € 75 kan dus niet afgeschreven worden? Maar als die mails automatisch komen, dan toch ook die afschrijving? Of zie ik dat niet goed? En hoe lang kunnen de te negeren mails doorgaan?

Graag nog een keer je hulp, dan heb ik mogelijk een rustige zondag.

Dank je wel alvast en voor jou ook een mooie zondag.

• Auteur
  • is Prince of Content
  • 88 reacties
  • 13 juli 2025
Elisabeth-46 schreef:

Hallo Ishana,

Nogmaals dank voor je bericht. Ik zal een onverhoopt te ontvangen mail over een boete dan negeren, al komt het niet fijn over dankzij het, in dit geval, falende systeem.

Dat bedrag van € 75 kan dus niet afgeschreven worden? Maar als die mails automatisch komen, dan toch ook die afschrijving? Of zie ik dat niet goed? En hoe lang kunnen de te negeren mails doorgaan?

Graag nog een keer je hulp, dan heb ik mogelijk een rustige zondag.

Dank je wel alvast en voor jou ook een mooie zondag.

Hallo Ishana, krijg ik nog aub een reactie op mijn vraag over die € 75,00? 

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4440 reacties
  • 14 juli 2025

@Elisabeth-46 Ik kan mij voorstellen dat je er graag zeker van bent dat de boete niet in rekening wordt gebracht. Gelukkig heeft Ishana alles goed verwerkt in het systeem. Hierdoor is de apparatuur succesvol afgemeld en wordt er geen boete verstuurd. Maak je dus vooral geen zorgen! 

Heb je vragen of kan ik nog ergens bij helpen? Laat het mij dan weten. Ik ben er voor je!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen