Skip to main content
Beantwoord

Probleem in POP, wanneer opgelost?

RomanaW

Hoi hoi, 

Sinds woensdag is mijn glasvezel internet en tv ineens foetsie (erg fijn, pas sinds eind mei klant..).

Gistermiddag is er een monteur van Gideon langst geweest, die vermeldde dat het probleem in de POP zit, maar dat is er een van netbeheerder Delta waar zij geen bevoegdheid voor hebben om eraan te zitten. 

Ze hebben hierop een ticket aangemaakt, maar intussen zit ik nog steeds zonder internet en tv... 

Een medewerker van Odido had het over een prepaid simkaart gaan halen met vouchers voor onbeperkt data via mijn mobiel in de tussentijd , maar door vervoersproblemen is het lastig voor mij om bij een winkel te geraken.

- Is er geen online mogelijkheid om dat vandaag nog voor elkaar te krijgen?

- hoever staat het met die melding richting netbeheer Delta? Heb hen zelf een app gestuurd maar zij verwijzen me terug naar Odido.. . 

Beste antwoord door Cheyenne van Odido

Hi ​@RomanaW, excuus voor deze situatie! Ik wil heel graag meekijken naar wat er speelt en wat jij kan verwachten. Wel zie ik dat de gegevens in je Community profiel niet 100% overeenkomen. Kan jij de laatste 4 cijfers van het rekeningnummer nagaan en de juiste in je profiel zetten? Laat het weten als dit is gedaan!

Wat betreft de prepaid simkaart, deze heb je inderdaad echt nodig om een voucher van ons te activeren. Kan iemand anders dit misschien voor jou in orde maken? Vaak kan je ze ook in de supermarkt halen!

Bekijk origineel

11 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21741 reacties
  • 13 juni 2025

Hallo ​@RomanaW 

Een (prepaid) simkaart van Odido of Ben heb je nodig om een voucher voor onbeperkt data te kunnen gebruiken, online kan je eventueel ook een prepaid simkaart kopen.

Vul alvast alle privé velden in je community profiel in zodat een moderator kan meekijken.

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 3013 reacties
  • Antwoord
  • 14 juni 2025

Hi ​@RomanaW, excuus voor deze situatie! Ik wil heel graag meekijken naar wat er speelt en wat jij kan verwachten. Wel zie ik dat de gegevens in je Community profiel niet 100% overeenkomen. Kan jij de laatste 4 cijfers van het rekeningnummer nagaan en de juiste in je profiel zetten? Laat het weten als dit is gedaan!

Wat betreft de prepaid simkaart, deze heb je inderdaad echt nodig om een voucher van ons te activeren. Kan iemand anders dit misschien voor jou in orde maken? Vaak kan je ze ook in de supermarkt halen!

RomanaW
  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 14 juni 2025

Die 4 cijfers van rekeningnummer zijn gewoon hetzelfde als waar de abbo kosten vanaf gehaald gaan worden?

Was eerst mijn pin-rekening maar na aanvraag al meteen veranderd naar beheerrekening... (vrijwillig bewindvoering)

Kan het in het Community profiel wel veranderen naar de pin-rekeningnummer maar dan komt het juist niet meer overeen…

Die prepaid Kan die niet gewoon online /digitaal? 

RomanaW
  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 15 juni 2025

Gisteravond de ‘SIMWallet’ app gedownload; werkt als net zo waardeloos; NIET dus…
Blijft foutmeldingen geven bij het willen aanmaken van een E-sim.

Gaat lekker , nog weinig kunnen ‘genieten’ van Odido als mijn nieuwe provider..

• 20 mei werd de glasvezelkabel in voortuin doorgetrokken in huis, met een onaangekondigde ravage in voortuin door graven (is gemeld bij Odido en rechtsbijstandverzekering)
  • 28 mei ineens oude providerdiensten weggevallen.
    Bleek de Odido verbinding ineens geactiveerd , waar 5juni pas monteur voor zou komen. Dus zelf de boel maar aangesloten
  • 11 juni *poef weg verbinding* & schijnbaar is het normaal om mensen maar zonder de basic behoeftes van i-net/tv te laten zitten want erg veel haast word er niet gemaakt om het probleem op te lossen.

En ja; dan kan er gestrooid worden met aankoop simkaarten waar je vouchers voor kan krijgen; maar je moet wel weer eerst geld ervoor uit geven.

Intussen zakt mijn mobiele data (die gelukkig niet bij odido zit) flink, ondanks zuinig zijn & is mijn hele systeem/gewoontes om zeep door het ongemak dat het met zich meebrengt...

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9333 reacties
  • 15 juni 2025

De simwallet oplossing is niet geschikt voor de Unlimited vouchers die de klantenservice ter beschikking kan stellen bij verstoringen van vast internet. 

De sims waar het op werkt zijn abonnementen (fysieke of esim) of fysieke prepaid sims. Die zijn online te bestellen of in de winkel te koop.

RomanaW
  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 15 juni 2025
eric schreef:

De simwallet oplossing is niet geschikt voor de Unlimited vouchers die de klantenservice ter beschikking kan stellen bij verstoringen van vast internet. 

De sims waar het op werkt zijn abonnementen (fysieke of esim) of fysieke prepaid sims. Die zijn online te bestellen of in de winkel te koop.

Heb zojuist een winkel gevonden & een fysieke simkaart gehaald.
Zojuist een dagbundel internet via de app toegevoegd.
Hopelijk heb ik de boel goed ingesteld dat het internet van gsm nu via de prepaid-sim gaat en niet van mn normale abbo

RomanaW
  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 16 juni 2025

Even vooraf: Ik snap dat de medewerkers op het forum er niets aan kunnen doen hoor, 
maar toch ff frustratie druit gooien…

Wat is het fkng TRIEST dat er pas donderdag eens een monteur van netbeheerder Delta Fiber gaat langskomen. (terwijl het in de POP lag aldus Gideon...) 
Dat is dan 8!! dagen nadat het internet/tv wegviel.
Wéér een dag verplicht thuis blijven  en tot die tijd lopen aanklooien met mobiel internet dat verre van snel is, geklooi op een gsm om instellingen goed te krijgen én houden zodat ik niet over mijn gsm-abbo heen ga en die data via de prepaid simkaart gaat.
Leuk die voucher voor 7dagen onbeperkt internet & vergoeding kosten SIM + prepaid tegoed; maar daardoor kan ik nog steeds geen tv kijken.
Niet iedereen heeft een smart-tv  of dusdanig technische kennis om te streamen zonder wifi-verbinding etc etc..

die 14 dagen dat de boel wél werkte, waren prima & was ik echt blij met de Odido Mediabox + snelheid internet.
Maar de ellende die ik tot zover ermee gehad heb, van aanleg tot het gedoe nu; als ik dat van te voren had geweten; dan was ik bij de geldwolven van KPN gebleven.
Betaalde me scheel voor een basic tv/internet abbo; maar de keren dat er daar iets mis ging met een vd 2; die waren op 1 hand te tellen (sinds 2017) ...

RomanaW
  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 19 juni 2025

De wonderen zijn de wereld nog niet uit,

Na welgeteld 8 dagen zonder fatsoenlijk internet & tv is het vandaag gefixed door netbeheerder; Kabeltje stuk in de POP…

Nu kan ik alleen geen formulier vinden voor de compensatie van die 8 dagen.
Uiteraard op de website al gezocht; waar je steeds van pagina na pagina verwezen word om uiteindelijk op het forum te lezen dat er geen compensatie-formulier bestaat? 🤔

Ik heb echt een gruwelijke hekel/afkeer voor bellen, zelfs als dat een klantenservice is, wat het weer lastig voor mij maakt om het te fixen…

Maaarrr alleszins blij dat ik eindelijk terug inet & tv heb; want de mediabox ben ik oprecht héél tevreden over :) 
Nu nog afwachten wat Odido/netbeheer & mijn rechtsbijstandverzekering gaan doen/adviseren over de ontstane schade in voortuin om nadien hopelijk niet meer de zeikerd te moeten uithangen & gewoon genieten van de bestelde diensten ;-) 

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9333 reacties
  • 19 juni 2025

Een moderator kan die 8 dagen vergoeding invoeren. Wacht even totdat ze weer in dit topic langskomen.

RomanaW
  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 21 juni 2025
RomanaW schreef:

De wonderen zijn de wereld nog niet uit,

Na welgeteld 8 dagen zonder fatsoenlijk internet & tv is het vandaag gefixed door netbeheerder; Kabeltje stuk in de POP…

Nu kan ik alleen geen formulier vinden voor de compensatie van die 8 dagen.
Uiteraard op de website al gezocht; waar je steeds van pagina na pagina verwezen word om uiteindelijk op het forum te lezen dat er geen compensatie-formulier bestaat? 🤔

Ik heb echt een gruwelijke hekel/afkeer voor bellen, zelfs als dat een klantenservice is, wat het weer lastig voor mij maakt om het te fixen…

Maaarrr alleszins blij dat ik eindelijk terug inet & tv heb; want de mediabox ben ik oprecht héél tevreden over :) 
Nu nog afwachten wat Odido/netbeheer & mijn rechtsbijstandverzekering gaan doen/adviseren over de ontstane schade in voortuin om nadien hopelijk niet meer de zeikerd te moeten uithangen & gewoon genieten van de bestelde diensten ;-) 

@Cheyenne van Odido 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14822 reacties
  • 23 juni 2025

Hey ​@RomanaW, fijn om te horen dat alles opgelost is!

Ik maak de vergoeding graag voor je in orde. Alleen komen de laatste 4 cijfers van je IBAN in je profiel niet overeen met het abonnement. Zou je die nog willen aanpassen? Dan zorg ik dat 11-06 tot en met 19-06 vergoed wordt! Geef je mij een seintje als je dit gedaan hebt? Alvast bedankt.

RomanaW
  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 23 juni 2025
Tommie van Odido schreef:

Hey ​@RomanaW, fijn om te horen dat alles opgelost is!

Ik maak de vergoeding graag voor je in orde. Alleen komen de laatste 4 cijfers van je IBAN in je profiel niet overeen met het abonnement. Zou je die nog willen aanpassen? Dan zorg ik dat 11-06 tot en met 19-06 vergoed wordt! Geef je mij een seintje als je dit gedaan hebt? Alvast bedankt.

Had het hierboven al eens benoemd : dat zijn wél de laatste 4 cijfers van de iban die ook bij mn abbo vermeld staat…

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen