Skip to main content
Beantwoord

Outlook wel ontvangen niet verzenden


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Hallo,

Ik kan in outlook wel berichten ontvangen maar niet verzenden, krijg foutmelding  0x80042109.

 

Beste antwoord door harmenzo

Fout 0x80042109 betekent dat je geen verbinding kan maken met de uitgaande mailserver.

De poortnummers 110 en 995 zijn voor inkomende mail (namelijk pop/pop3), dus dat werkt sowieso niet voor uitgaande mail.

Ik weet niet zeker of deze volgende informatie verouderd is (ik gebruik zelf namelijk geen mail via Odido), maar je kunt wschl. een van deze poortnummers gebruiken:

  • Poort 465 - Versturen van e-mail via een beveiligde verbinding (SSL) met wachtwoord. Van buiten het Odido netwerk maximaal 500 e-mails per dag geauthentiseerd.
  • Poort 587 - Versturen van e-mail kan zowel zonder als mét wachtwoord (geauthentiseerd) met optioneel TLS. Van buiten het Odido netwerk maximaal 500 e-mails per dag geauthentiseerd.
  • Poort 2525 - Zonder wachtwoord e-mail versturen. Maximaal 50 e-mails per dag (is bedoeld voor bijvoorbeeld scanners of printers die geen authenticatie ondersteunen).

Het beste probeer je eerst 587.

 

 

Let op wat @eric zegt: aan het einde van de maand gaat de stekker uit de email dienst van Odido!

Bekijk origineel

3 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8983 reacties
  • 17 maart 2024

hoi @ronde ,

De foutcode zegt mij niet zoveel, dat is een Microsoft ding. In dit topic staan nog even de juiste zaken die je in jouw email client moet invoeren.

Maar wel is het belangrijk dat je een alternatief in gebruik gaat nemen voor je T-Mobile thuis email adres. Deze ondersteuning stopt namelijk per 31 maart, over 2 weken!

 


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 17 maart 2024
eric schreef:

hoi @ronde ,

De foutcode zegt mij niet zoveel, dat is een Microsoft ding. In dit topic staan nog even de juiste zaken die je in jouw email aclient moet invoeren.

Maar wel is het belangrijk dat je een alternatief in gebruik gaat nemen voor je T-Mobile thuis email adres. Deze ondersteuning stopt namelijk per 31 maart!

 

poort 110 en 995 geprobeerd voor uitgaande mail, beide werken niet.


  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 177 reacties
  • Antwoord
  • 17 maart 2024

Fout 0x80042109 betekent dat je geen verbinding kan maken met de uitgaande mailserver.

De poortnummers 110 en 995 zijn voor inkomende mail (namelijk pop/pop3), dus dat werkt sowieso niet voor uitgaande mail.

Ik weet niet zeker of deze volgende informatie verouderd is (ik gebruik zelf namelijk geen mail via Odido), maar je kunt wschl. een van deze poortnummers gebruiken:

  • Poort 465 - Versturen van e-mail via een beveiligde verbinding (SSL) met wachtwoord. Van buiten het Odido netwerk maximaal 500 e-mails per dag geauthentiseerd.
  • Poort 587 - Versturen van e-mail kan zowel zonder als mét wachtwoord (geauthentiseerd) met optioneel TLS. Van buiten het Odido netwerk maximaal 500 e-mails per dag geauthentiseerd.
  • Poort 2525 - Zonder wachtwoord e-mail versturen. Maximaal 50 e-mails per dag (is bedoeld voor bijvoorbeeld scanners of printers die geen authenticatie ondersteunen).

Het beste probeer je eerst 587.

 

 

Let op wat @eric zegt: aan het einde van de maand gaat de stekker uit de email dienst van Odido!


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen