Skip to main content
Beantwoord

Geen internet, Huawei LOS led knippert rood

Sinds vanmiddag heb ik geen internet meer. Ik zie het led lampje met tekst “LOS”, langzaam rood knipperen. Het internet lampje op de router is ook rood. Wat kan hier aan de hand zijn? 

LOS led knippert rood

Beste antwoord door veezl033

Teresa van Odido schreef:

@veezl033 Super fijn om te lezen dat het is gelukt om een afspraak in te plannen en dat de monteur snel langskomt!

Is helemaal goed. Ik wacht het rustig af. Laat je weten hoe het bezoek is verlopen?

Monteur van OCS BV in naam van KPN is langs geweest en heeft geconstateerd dat er een breuk in de glasvezel aanwezig was. De lijn wat ingekort en ter plekke is een nieuwe las gemaakt. De vezel is weer herstelt en ik heb weer een snelle Odido internet-verbinding. 🙏

Bekijk origineel

15 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9009 reacties
  • 18 januari 2025

Morgen alles een keer resetten en anders maandag even de klantenservice bellen. 

peter-keetfm

@veezl033 Hoi

Het lijkt erop dat de glasvezel verbinding verbroken is.

Zie hier de betekenis van de lampjes.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 18 januari 2025

Is dat iets wat ik morgen zelf kan checken door bijvoorbeeld een stekkertje opnieuw vast te klikken? Of beter niet aankomen?

peter-keetfm

Ik denk dat het een dingetje is in de wijkcentrale.

Even de Huawei ONT spanning loos maken voor een minuut.

Werkt het dan nog niet klantenservice bellen of hier wachten tot iemand van Odido het hier op pakt.

Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2241 reacties
  • 19 januari 2025

Hoi ​@veezl033, goed dat je contact opneemt met ons! Is het inmiddels gelukt met bovenstaand advies? Mocht dit niet het geval zijn, wil ik graag verder kijken naar een oplossing. Hiervoor heb ik wel wat informatie nodig:

-Brandt het WAN lampje op het modem? (dit is het lampje naast het power-lampje)

-Knippert het LOS lampje op het glasvezelkastje? Zo ja, knippert het snel (4 x p/sec) of knippert het langzaam (1 x p/sec)?

-Hoe brandt het PON lampje? Knippert het snel of langzaam?

Alvast bedankt! Groetjes, Ishana

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 19 januari 2025

Goedemorgen Ishana,

Ik heb het Huawei kastje de hele nacht van de stroom gehad en vanochtend weer aangesloten. Helaas na op starten knippert de LOS nog steeds rood. 

Antwoord op je vragen:

- WAN lampje brandt groen, continue

- LOS lampje knippert langzaam (ca 1x p/sec)

- PON lampje is uit. Die brandt dus helemaal niet. 

Bedankt!

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4249 reacties
  • 19 januari 2025

@veezl033 Dankjewel voor je terugkoppeling en genomen moeite. Ik help je graag verder, zodat we dit kunnen oplossen!

Ik heb meteen een monteur aangestuurd om hierbij te helpen. Je ontvangt hierover een e-mail met een link om de afspraak in te plannen. 

In de tussentijd wil ik natuurlijk niet dat je geheel zonder Internet zit. Ik stuur je daarom graag een Unlimited vouchercode toe. Indien je een Odido of BEN simkaart hebt, werkt deze gelijk. Je kan dan een hotspot opzetten en deze verbinden met je andere apparaten. Laat je mij weten of je hier interesse in hebt?

Mocht ik in de tussentijd nog ergens bij kunnen helpen, laat het mij dan vooral weten. Ik sta voor je klaar! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 19 januari 2025

Bedankt Teresa, ik zit bij Simyo met m'n mobiele abonnementen. Kan ik dan geen gebruik maken van de voucher?

Ik heb de uitnodiging voor een (afspraak met) monteur ontvangen. Ik zal gelijk inplannen. Bedankt voor het snelle schakelen. 

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4249 reacties
  • 19 januari 2025

@veezl033 Goede vraag! De vouchercode werkt niet op een Simyo simkaart. 

Als je wil mag je van mij een simkaart kopen (€10) in 1 van onze Odido shops. Als je de foto van de bon met mij deelt in dit topic, vergoed ik de kosten uiteraard meteen. Hou er wel rekening mee dat dit bedrag wordt verrekend met de volgende factuur. 

Laat je mij weten of je dit wil? Dan stuur ik je de code alvast toe, zodat je hier niet op hoeft te wachten. 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 19 januari 2025

@Teresa van Odido Bedankt, morgen staat een afspraak met Guidion gepland, ik wacht dat even af. Tot die tijd zing ik het wel uit met bestaande abo. 

Mocht het morgen niet gemaakt kunnen worden, kom ik terug op je aanbod. 

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4249 reacties
  • 19 januari 2025

@veezl033 Super fijn om te lezen dat het is gelukt om een afspraak in te plannen en dat de monteur snel langskomt!

Is helemaal goed. Ik wacht het rustig af. Laat je weten hoe het bezoek is verlopen?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 20 januari 2025

De monteur van Guidion is vanmiddag langs geweest en heeft geconstateerd dat nog de aansluiting in de wijkkast nog mijn Huawei ONT kastje het probleem is. Een meting van het gele kabeltje toonde aan dat er geen signaal te lezen is. Het probleem lijkt dus te zitten in het glasvezelkastje. De monteur heeft gelijk KPN ingeschakeld. 

Dit KPN glasvezelkastje hangt bij mij regelmatig los te bungelen. De houder/grondplaat waarop het kast zou moeten worden geklikt, lijkt van papier zo dun en onstabiel. Het glasvezelkastje valt vanaf dag 1 regelmatig van deze grondplaat af. Zou dat de oorzaak kunnen zijn? Als dat zo kwetsbaar is waarom maakt KPN dat dan niet solide?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 21 januari 2025

Nu ook een afspraak met OCS BV voor reparatie glasvezelaansluitpunt. Morgenmiddag. Ik ben benieuwd of deze de oorzaak vindt. 👍

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • Antwoord
  • 23 januari 2025
Teresa van Odido schreef:

Monteur van OCS BV in naam van KPN is langs geweest en heeft geconstateerd dat er een breuk in de glasvezel aanwezig was. De lijn wat ingekort en ter plekke is een nieuwe las gemaakt. De vezel is weer herstelt en ik heb weer een snelle Odido internet-verbinding. 🙏

Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • 2241 reacties
  • 25 januari 2025

Hoi ​@veezl033, super fijn om te horen! Ik heb meteen een vergoeding voor je in het systeem gezet. Dit wordt verrekend met je eerstvolgende rekening. Ook heb je een bevestiging per e-mail gehad en kan je het altijd nakijken op Mijn Odido: https://internet.odido.nl/rekeningen/compensaties. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! Groetjes, Ishana

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen