Skip to main content
Vraag

Geen internet en tv


Sinds ca 17:00 geen internet en tv. Gisteravond, 07-03-2025 ook al. Duur van deze storing was ca 3 uur (ca 18:00 - 21:00 uur).

Wereldbolletje op T-56 modem is rood, rest groen.

Op huawei PON Terminal  brandt LOS LED & Pover LED, PON LED knippert langzaam. Alle LEDs lijken groen te branden (ben een beetje kleurenblind).

Modem en Terminal van spanning gehaald en weer één voor één opgestart conform procedure. Had niet het gewenste resultaat.

Gisteravond zelfde gedaan, ook niet gewenste resultaat. Na een tijdje lostte deze storing als vanzelf op. Eerst met haperingen. Later was de verbinding weer stabiel.

Met vriendelijke groet,

Henk

10 reacties

  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 9 maart 2025

Afgelopen nacht (9-3-25 04:00 uur) weer kontakt met internet. TV had ook weer verbinding deze ochtend.

In afwachting wat Internet + TV deze avond doen.


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20997 reacties
  • 9 maart 2025

Hallo ​@henk1758 

Waarschijnlijk was er even een storing in de wijkcentrale.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 9 maart 2025

09-03-2025 15:35 Haperingen in internetverbinding

16:00 uur geen Internet +TV


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20997 reacties
  • 9 maart 2025

​@henk1758 

Knippert het LOS lampje dit keer of het PON lampje?


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 9 maart 2025

09-03-2025 16:40 Zyxel Router en Huawey ONT even van spanning gehaald en weer opgestart. Heb weer TV en Internet.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 9 maart 2025
Waqqas schreef:

​@henk1758 

Knippert het LOS lampje dit keer of het PON lampje?

PON lampje knipperde.

10G- en Power-LED brandden continue


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 9 maart 2025

09-03-2025 17:00 Helaas, internetverbinding is weer weggevallen. PON LED knippert..

ODIDO app vertelt mij dat er geen storingen zijn evenals gisteren en eergisteren.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 21 maart 2025

Sinds 11-03 weer verbinding met internet tot gisteravond 20-03 16:30.

Telefonisch contact gehad met servicedesk.

Deze avond komt er een monteur van Guidion.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 11 april 2025

Tja, ondertussen al 3 x een monteur van Guidion over de vloer gehad en 3 x een monteur van KPN. Probleem is nog steeds aanwezig.

ONT is een keer vervangen evenals het glasvezelverbindingkabeltje tussen ONT en glasvezelkabelaansluiting.

Gehoorde suggesties: glasvezelkabelaansluiting opnieuw monteren; router vervangen.

Ook gehoord dat het in het KPN serverruimte ontiegelijk warm is, zo niet heet. Er zouden 2 airco-units geplaatst zijn die kennelijk niet afdoende zijn. Ook staan deze units dusdanig in de weg dat je de ruimte niet fatsoenlijk kan betreden. Deze situatie zou door verschillende monteurs doorgegeven zijn. Ik kan niet verifiëren of dit ook daadwerkelijk gebeurd is.

Verder heb ik 3 x een mailtje gekregen van ODIDO met de mededeling dat het probleem opgelost is en dat ik weer gebruik kan maken van internet + tv. Nee, het probleem is niet opgelost. Het probleem manifesteert zich elke dag of om de paar dagen en gaat ook vanzelf weer weg.

Ik weet niet of ODIDO/KPN op de achtergrond bezig zijn met dit probleem of dat ze me laten bungelen. Ik wordt er wel een beetje verdrietig van 😭😭😭.

Zo, dit moest er even uit.


Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2241 reacties
  • 13 april 2025

Hoi ​@henk1758, mijn oprechte excuses voor deze ervaring. Ik geef je graag duidelijkheid hierover. Elke keer dat er een ticket van je wordt gesloten, krijg je deze e-mail automatisch. Als laatste update zie ik dat 7 april de netwerkbeheerder het als opgelost heeft aangemeld. Maar als ik je goed begrijp is dit niet het geval. Klopt dit? Ik ben benieuwd of je de momenten hierna hebt bijgehouden dat je verbinding weg was. Dan ga ik het direct heropenen voor je! 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen