Skip to main content
Beantwoord

Achternaam aanpassen in meisjesnaam ivm nummerbehoud nieuwe provider

  • 29 februari 2024
  • 8 reacties
  • 151 Bekeken

In verband met een overstap naar een andere provider (met afkoop, ik heb helaas geen bereik op mijn werk met odido en ben genoodzaakt over te stappen) moet mijn achternaam op mijn Odido contract mijn meisjesnaam zijn voor de nieuwe provider ivm nummerbehoud met afkoop.
Echter heb ik bij Odido destijds mijn getrouwde naam ingevuld.

De klantenservice van Odido krijg ik steeds niet te pakken, na het krijgen van verbinding is de lijn dood en wordt de verbinding verbroken. De livechat is niet bereikbaar en verwijst naar het telefoonnummer wat dus ook niet werkt. 
 

Kan iemand mij hier helpen?

Beste antwoord door soepkip67

Hallo @19visje86 ,

In het volgende topic staat precies vermeld hoe je een wijziging kan doen.
Onder het kopje: Wijziging van naam of geboorte datum

 

Bekijk origineel

8 reacties

soepkip67
Super User
Forum|alt.badge.img+10
  • Odido Superuser
  • 1311 reacties
  • Antwoord
  • 29 februari 2024

Hallo @19visje86 ,

In het volgende topic staat precies vermeld hoe je een wijziging kan doen.
Onder het kopje: Wijziging van naam of geboorte datum

 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 12 reacties
  • 29 februari 2024

Ik ben zojuist bij een Odido shop langs geweest. Daar begrepen ze echt niet wat ik kwam doen. “Kan wel zijn dat het op onze website staat dat het aangepast kan worden, maar er staat wel meer op onze website.” was de reactie in de winkel. 

Ze hebben op meerdere plekken in het systeem mijn naam aangepast, maar als ik inlog op mijn Odido omgeving dan zie ik nog gewoon mijn oude naam staan. Ze hebben zelfs de klantenservice gebeld welke mij nu een mail gestuurd hebben over contractsovername
 Dat is helemaal niet aan de orde. Heel vermoeiend dit
 

Kan iemand voor mij nakijken of het nu juist in het systeem staat? 


soepkip67
Super User
Forum|alt.badge.img+10
  • Odido Superuser
  • 1311 reacties
  • 29 februari 2024

Hallo @19visje86 ,
Het is niet terecht dat je weg gezonden bent uit de shop.Heb dit nagevraagd bij een moderator.
Als je het volgens onderstaande uitleg gevraagd hebt.

  • Bij een wijziging van maximaal 2 letters in de achternaam mogen wij dit voor je aanpassen, dit is dan vaak een tikfout. Je kunt hieronder een reactie achterlaten met de gewenste wijziging of plaats even een bericht dat je dit liever via privĂ©bericht wilt regelen. Een moderator komt hier dan zo snel mogelijk bij je op terug!
  • Bij een wijziging van achternaam door trouwen of scheiding, geboortedatum of voorletters moeten we (een kopie van) de legitimatie controleren.

Dit is mogelijk via een Odido winkels. Daar kun je direct jouw legitimatie laten zien, zodat dit direct aangepast kan worden.

Je kunt de wijziging daarnaast schriftelijk aanvragen. Stuur in dat geval een kopie of scan van het legitimatiebewijs waar de wijziging op zichtbaar is naar T-Mobile Klantenservice BV, t.a.v. Mutaties, Postbus 16272, 2500 BG, Den Haag. Vermeld hierbij dan ook jouw telefoon- en/of klantnummer en de wijziging die je wilt laten verwerken. Je mag het burgerservicenummer en pasfoto onleesbaar maken.


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 12 reacties
  • 29 februari 2024
soepkip67 schreef:

Hallo @19visje86 ,
Het is niet terecht dat je weg gezonden bent uit de shop.Heb dit nagevraagd bij een moderator.
Als je het volgens onderstaande uitleg gevraagd hebt.

  • Bij een wijziging van maximaal 2 letters in de achternaam mogen wij dit voor je aanpassen, dit is dan vaak een tikfout. Je kunt hieronder een reactie achterlaten met de gewenste wijziging of plaats even een bericht dat je dit liever via privĂ©bericht wilt regelen. Een moderator komt hier dan zo snel mogelijk bij je op terug!
  • Bij een wijziging van achternaam door trouwen of scheiding, geboortedatum of voorletters moeten we (een kopie van) de legitimatie controleren.

Dit is mogelijk via een Odido winkels. Daar kun je direct jouw legitimatie laten zien, zodat dit direct aangepast kan worden.

Je kunt de wijziging daarnaast schriftelijk aanvragen. Stuur in dat geval een kopie of scan van het legitimatiebewijs waar de wijziging op zichtbaar is naar T-Mobile Klantenservice BV, t.a.v. Mutaties, Postbus 16272, 2500 BG, Den Haag. Vermeld hierbij dan ook jouw telefoon- en/of klantnummer en de wijziging die je wilt laten verwerken. Je mag het burgerservicenummer en pasfoto onleesbaar maken.

Daar heb ik ze inderdaad op gewezen, maar dat was volgens de beide medewerkers in de winkel allemaal niet waar. Ik heb daar mijn identiteitsbewijs laten zien.

Ze hebben in hun systeem wel op verschillende plekken mijn meisjesnaam ingevoerd, maar in de mijn Odido omgeving blijf ik overal mijn getrouwde naam zien.

Het zou fijn zijn als een moderator mij een privébericht kan sturen, dan zal ik daar mijn achternaam delen.


soepkip67
Super User
Forum|alt.badge.img+10
  • Odido Superuser
  • 1311 reacties
  • 29 februari 2024

Hallo @19visje86 ,

Het kan zijn dat het een tijdje duurt voordat de systemen het verwerkt hebben.

Kan je het morgen nog eens controleren in je account. Mocht het niet veranderd zijn, neld gef hier dan weer.


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 12 reacties
  • 1 maart 2024
soepkip67 schreef:

Hallo @19visje86 ,

Het kan zijn dat het een tijdje duurt voordat de systemen het verwerkt hebben.

Kan je het morgen nog eens controleren in je account. Mocht het niet veranderd zijn, neld gef hier dan weer.

Helaas heeft de nachtsynchronisatie niets gedaan, ik zie in de app en mijn Odido omgeving nog steeds mijn oude gegevens staan. Kan een moderator mij een privébericht sturen?


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Visje, niet fijn dat je op je werk geen goede verbinding hebt en dat je moet overstappen, maar dat gaan we fixen! Ik heb je zojuist een mail gestuurd waarop je kan reageren met een kopie van je ID. Laat je het me weten als je dit hebt gedaan? Dan kijk ik direct wat ik precies voor je kan doen wat betreft je achternaam. Ik zie je reactie en mailtje graag tegemoet! đŸ˜„


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 12 reacties
  • 1 maart 2024
Marciano van Odido schreef:

Hoi Visje, niet fijn dat je op je werk geen goede verbinding hebt en dat je moet overstappen, maar dat gaan we fixen! Ik heb je zojuist een mail gestuurd waarop je kan reageren met een kopie van je ID. Laat je het me weten als je dit hebt gedaan? Dan kijk ik direct wat ik precies voor je kan doen wat betreft je achternaam. Ik zie je reactie en mailtje graag tegemoet! đŸ˜„

Hoi Marciano,

Ik heb gereageerd op je mailtje! 😊


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen