Skip to main content
Beantwoord

Abonnement niet goedgekeurd


Ik wilde vanmiddag online mijn abonnement verlengen en gelijk een nieuw toestel bestellen. Tot mijn stomme verbazing verschijnt aan het eind van het bestelproces op het scherm de melding dat mijn aanvraag voor een abonnement niet is goedgekeurd.
Hierover heb ik met een servicemedewerker van Odido gebeld. Die deelde mij aanvankelijk mee dat ik een openstaande rekening zou hebben. Nadat ik hem verzekerd had dat dat absoluut niet het geval is (en ook nooit is geweest) bevestigde hij dat er inderdaad niets openstond.
Vervolgens probeerde hij zelf mijn bestelling te plaatsen en kreeg ook hij dezelfde melding.

Nadat ik vervolgens in de wacht werd gezet vertelde hij mij dat ik een online beschikbaar formulier moest invullen en dat moest opsturen.
Inmiddels begrijp ik dat ik dat per post moet doen.

Ik sta helemaal perplex. Wat is hier aan de hand?

Beste antwoord door Pharwin van Odido

Hey ​@Koen1959 van harte welkom op onze Community en wat leuk dat je je abonnement bij ons wou verlengen, daar zijn we erg blij mee! Als je verlenging niet wordt goedgekeurd, kan dit verschillende redenen hebben. Je kunt de belangrijkste terugvinden op onze website: https://www.odido.nl/afwijzing-abonnement. We kunnen wegens privacyredenen zelf niet inzien waarom je verlenging wordt afgewezen, sorry! Als je de reden wilt weten, kun je onderaan de pagina het formulier invullen en per post naar ons opsturen (de adresgegevens vind je onderaan het formulier). Je zult dan binnen 2 weken een reactie per post terug ontvangen door de betreffende afdeling. Sorry dat ik geen ander antwoord voor je heb! 

Ik begrijp heel goed dat je in de tussentijd bent overgestapt naar een andere provider, we zullen je missen! Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust. Weet dat onze deur altijd voor je openstaat! 

Bekijk origineel

6 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8825 reacties
  • 2 april 2025

Bij het aanvragen van een toestellening worden zaken als BKR en Preventel gecheckt. Blijkbaar kom je niet door de kredietkeuring heen. 

Klantenservice medewerkers krijgen vanwege privacy redenen geen details over jouw financiële zaken te zien. Dat kan dus alleen schriftelijk waarbij je dan ook een legitimatie moet meesturen. Verdere details staan in dat formulier. 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 2 april 2025

Dank voor je antwoord ​@eric. Een dergelijk vermoeden kreeg ik inmiddels ook. Er spelen echter absoluut geen financiële zaken die qua kredietwaardigheid een belemmering zouden kunnen zijn.

Ik begrijp dat ik er niet aan ontkom morgen dat formuliertje per post te versturen. Dat neemt niet weg dat ik hier gekromde tenen van overhou. Misschien is overstappen naar een andere provider wel een snellere oplossing.


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 3 april 2025

Ik heb de knoop doorgehakt; ik heb geen zin in de ergernis en het gedoe. Ik ben inmiddels overgestapt naar een andere provider. Kreeg het toestel dat ik erbij wilde nota bene 150 euro goedkoper.


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator | Mobiel
  • 3571 reacties
  • Antwoord
  • 4 april 2025

Hey ​@Koen1959 van harte welkom op onze Community en wat leuk dat je je abonnement bij ons wou verlengen, daar zijn we erg blij mee! Als je verlenging niet wordt goedgekeurd, kan dit verschillende redenen hebben. Je kunt de belangrijkste terugvinden op onze website: https://www.odido.nl/afwijzing-abonnement. We kunnen wegens privacyredenen zelf niet inzien waarom je verlenging wordt afgewezen, sorry! Als je de reden wilt weten, kun je onderaan de pagina het formulier invullen en per post naar ons opsturen (de adresgegevens vind je onderaan het formulier). Je zult dan binnen 2 weken een reactie per post terug ontvangen door de betreffende afdeling. Sorry dat ik geen ander antwoord voor je heb! 

Ik begrijp heel goed dat je in de tussentijd bent overgestapt naar een andere provider, we zullen je missen! Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust. Weet dat onze deur altijd voor je openstaat! 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 6 april 2025

Dank voor je bericht ​@Pharwin van Odido. Waar ik in het navolgende ‘U’ zeg bedoel ik jou uiteraard niet persoonlijk.

Wat u voorstelt draait de rollen om. Ik heb deze pagina https://www.odido.nl/afwijzing-abonnement goed gelezen. U hebt iets in uw administratie genoteerd staan rond mijn kredietwaardigheid waardoor mij een verlenging wordt geweigerd. Ik heb al aangegeven dat dat volkomen onterecht is. Er werd mij ook door één van uw collega’s bevestigd dat er niets openstond.

Als er door uw toedoen iets verkeerd in uw administratie staat ligt het op uw weg om dat te corrigeren. Dat behoort niet afhankelijk te zijn van een actie van mijn kant.
Ik heb u telefonisch en ook hier gemeld dat er iets niet klopt. Dat moet genoeg zijn.


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8825 reacties
  • 6 april 2025

Er kunnen wellicht nog andere zaken in.het dossier staan waarom een verlenging werd geweigerd.  Vraag eerst eens de informatie op over de afwijzing,  je bent vast nieuwsgierig. Als dan blijkt dat er zaken onterecht in staan kun je bezwaar maken maar medewerkers mogen dit nu niet inzien en kunnen dat dus ook niet corrigeren. 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen