Door de klantenservice naar dit forum doorverwezen, hoop echt dat iemand me hier kan helpen met mijn probleem. Ik heb een Zyxell t50 modemet twee wifi punten. Als ik een gastnetwerk aanleg dan kunnen gasten alle apparaten (soundbar, chromecast etc etc) zien en bedienen. Sterker nog ook het modem/router is gewoon benaderbaar op het gastnetwerk. Dat is natuurlijk niet de bedoeling van een gastnetwerk, dan kan ik iedereen net zo goed op mijn eigen netwerk laten. Ik ben er achter dat volgens wat ik gelezen heb het probleem zit in de twee wifi punten die ik gebruik. Schijnbaar maken de gasten dan verbinding via die punten waardoor de instelling voor het gastnetwerk omzeilt wordt. Is er iemand die me kan helpen dit werken te krijgen? Ik heb de wifi punten wel nodig voor een goed netwerk in mijn hele huis/tuin. Alvast bedankt voor het meedenken
Hoe stel ik een goed gastnetwerk in op de zyxell t50 met twee wifi punten?
Beste antwoord door Erik en Silvie
Nou heb net nog wat zitten te prutsen in de modeminstellingen. Heb ProMesh in de modem op uit gezet, opgeslagen. Daarna in wifi settings "houd 2.4 en 5 ghz hetzelfde” uitgevinkt, opgeslagen. En daarna op de statuspagina boven de gastwifigegevens het schuifje "gastwifiinstellingen'” op aan gezet, opgeslagen. En warempel….het werkt! Meerdere keren getest op zowel de mobiel als de laptop. Maar kan nu op het gastwifi niet meer de NAS benaderen, niet het modem/router benaderen en…...ook de soundbar is niet zichtbaar meer. Nu snel een backup gemaakt van de instellingen van het modem, weet niet precies wat het nu is geweest, maar het werkt! bedankt iedereen die meegekeken/meegedacht heeft!
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.