Skip to main content
Beantwoord

Van T50 naar TP link


Stephan 52

Met lankabel van T50 naar \\\\\\\tp \link 16 switch, pc werkt wel alleen de andere rand apparatuur bijv, alarm , sygnology server , etc  zijn niet bereikbaar   rara  er is niets veranderd we zijn alleen van provider veranderd    wie weet meer.

Beste antwoord door yalerta

Je Internet IP adres is veranderd.

De apparaten die je opnoemt zijn (waarschijnlijk) allemaal afhankelijk van een Internet IP adres en zullen opnieuw ingesteld moeten worden.

 

Bekijk origineel
This topic has been closed for comments

6 reacties

  • 0 reacties
  • 6 mei 2022

@Stephan 52,

  • Welk type TP-Link 16-poorts switch?
  • De switch al een keer van de stroom gehaald en daarna weer aangesloten?
  • Heb je port forwardings ingesteld voor de overige apparatuur in de switch?
  • Wie was je vorige provider?

Mvg Timo


Stephan 52
  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 6 mei 2022

Hallo Timo

 

de switch is tp link tl-sg1016
 
we zijn helaas van xs4all over gestapt naar ziggo  dat beviel niet  dus naar t mobile     alleen nu hebben we problemen
de servers van  sygnology kan ik niet bereiken
Bbbrrr
 
 
 
 

Met vriendelijke groeten,




 Stephan

 


yalerta
Forum|alt.badge.img+5
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 1377 reacties
  • Antwoord
  • 6 mei 2022

Je Internet IP adres is veranderd.

De apparaten die je opnoemt zijn (waarschijnlijk) allemaal afhankelijk van een Internet IP adres en zullen opnieuw ingesteld moeten worden.

 


  • 0 reacties
  • 6 mei 2022

@Stephan 52,

okay, duidelijk.

  • De switch al een keer van de stroom gehaald en daarna weer aangesloten?
  • Heb je port forwardings ingesteld voor de overige apparatuur in de switch?

Zou je dit willen doen en daarna je bevindingen weer willen delen hier?

 

Als je de LAN (RJ45) kabel van het alarmsysteem rechtstreeks in de T-50 doet, wat gebeurd er dan?

 

edit: zie dat het een unmanaged switch is, dus normaal gesproken zou de switch stroomloos maken en na een paar minuten weer aansluiten het “probleem” opgelost zou moeten zijn.

Mocht dit niet zo zijn dan horen we van je.


Stephan 52
  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 6 mei 2022

Hallo Timo we zijn eruit inderdaad bepaalde apparatuur wilde  een nieuw IP,  ik ging er vanuit dat ze hetzelfde bleven  alles weer opgelost.

Bedankt voor het meedenken.

Groetjes Stephan


yalerta
Forum|alt.badge.img+5
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 1377 reacties
  • 7 mei 2022

@Stephan 52 

Nog wat verder meedenken. Al eens gedacht over een DDNS adres?

Heuh, DDNS was da?

Je kan voor jezelf een Dynamisch Naam Adres aanvragen.
Omdat jouw IP adres niet gegarandeerd is met een vast IP is het mogelijk dat het in de toekomst kan gebeuren dat je adres veranderd. In de Zyxel, maar ook veel andere modem/routers, is er de mogelijkheid om een Dynamisch Adres te koppelen aan jouw IP adres.
De apparatuur thuis die je via het internet wil bereiken wordt dan automatisch bijgehouden.

In plaats van 63.xx.xx.118 geef je dan een naam op als b.v. ffkijken.hopto.org of stp52.no-ip.com
Verandert door wat voor reden ook jouw IP dan geeft de router dit door aan de DDNS service.
Hieronder wat mogelijke DDNS providers die in de Zyxel voorgebakken zijn.

Netwerkinstelling → DNS → Dynamische DNS

Dergelijke services moet je wel registreren maar zijn vaak gratis waarbij je soms elke maand een email moet beantwoorden om het actief te houden.
Verandering van provider? Geen probleem, in de andere router je DDNS registratie instellen en je spullen zijn weer bereikbaar.

De uitleg lijkt heel wat maar met een kwartiertje is het geregeld en kun je er jaren plezier van hebben. Een naam is immers makkelijker te onthouden dan een reeks cijfers met punten.
 


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen