Skip to main content

Glasvezel aansluiting status


Beste T-mobile,

- Glasvezel besteld eind oktober 2022
- Glasvezel in de straat nov-dec 2022
- Kabel tot aan voordeur: februari 2023
- De kabel steekt dus al een poosje bij de voordeur uit de grond.
- Iedere maand (vanaf december) krijg ik een standaard update mail, dat de verwachting van aansluiting de volgende maand zal zijn.
Wat is de werkelijke status?

met vriendelijke groet,
J. Akkerman
Zoetermeer

27 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @mxhans, logische vraag die je hebt, ik geef je heel graag de duidelijkheid die je verlangt! Zoals je merkt zijn wij nog druk bezig met de aanleg van het geheel nieuwe netwerk en, achter de schermen, hoort daar ook de wijkcentrale bij. De verwachte opleverdatum van de wijkcentrale waarop we jou zouden aansluiten is 4 juli. Ik verwacht dat je voor of rond deze datum nog een afspraak zal ontvangen voor de aanleg van een glasvezelaansluiting bij jou thuis. Vervolgens kunnen we vanaf 4 juli een installatiemonteur van Guidion bij je langs sturen.

Wij gaan druk voor je aan de weg timmeren, ik verwacht dat je binnen niet al te lange tijd van glasvezel kan genieten! 😃

Het is nu september 2023 en nog geen update over de installatie ontvangen.
Ik overweeg om het glas maar te annuleren. Ik doe het wel met de ADSL die ik nu heb.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @mxhans, goed dat je hiervoor weer aan de bel trekt. Ik zie dat de wijkcentrale opgeleverd is en heb daarom besloten Fiber aan de mouw te trekken. Ze gaan je opbellen en een update geven over de oplevering. Houd je telefoon goed in de gaten, als ze je niet kunnen bereiken dan spreken ze een voicmail in. 

Beste Odido,
Ik zie nog steeds géén voortgang op voorgaande aansluiting. Er ligt nu een brief van KPN in de bus, waarin zij aangeven binnenkort glasvezel aan te gaan leggen in de straat. Het wordt dus echt tijd voor Odido om haast te maken met mijn aansluiting. Ik ben ca. 20 jaar tevreden klant bij T-mobile geweest en ik zou het zonde vinden als ik hierdoor alles om zou moeten gaan zetten.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @mxhans, ook ik heb niks meer vernomen na mijn laatse bericht. Ik heb nogmaals Fiber aan de mouw getrokken om dit te onderzoeken. Ze gaan je opbellen en een update geven over de situatie! 

We zijn weer een half jaartje verder. Nog geen voortgang gezien.

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb een ticket voor je aangemaakt voor onze glasvezelafdeling @mxhans. Zij zullen je gaan opbellen en een update geven over de situatie! 

Hoe weet ik dat de glasvezel aansluiting geactiveerd is?

In Maastricht op mijn adres moet KPN techniek dit doen.

Hoe weet ik via Odido dat dit gebeurt is?

Daarna kan de monteur voor de tweede keer komen om de Internet aansluiting af te ronden.

Hoe verloopt deze tweede afspraak?

Mvg Jo

Reputatie 7
Badge +9

Hey @jaj.vanderlinden, welkom op onze Community!

Als het goed is heeft de monteur alles goed geïnstalleerd achter gelaten, klopt dit? Zodra de monteur van de onderaannemer in de wijkcentrale geweest is om te kijken wat er mis is geweest is en het opgelost heeft dan moet je online komen. Of er daarna nog een monteur langs moet komen om de situatie te controleren is voor nu nog niet duidelijk. Je zult dan opnieuw een bericht krijgen om een afspraak in te plannen. Als de installatie niet goed is afgerond dan krijg je een nieuwe afspraak nog met Guidion.

De monteur heeft de installatie niet volledig voltooid.

Omdat de data niet geleverd werd door de glasvezel, inderdaad was de patching niet in orde, die moet KPN doen en vervolgens kan de installatie voltooid worden.

Hoe wordt dit bij Odido gemonitord en hoe word ik als klant hierover geïnformeerd?

M.a.w. woorden ook hoe weet ik dat de monteur opnieuw bij mij langskomt?

Mvg Jo

Reputatie 7
Badge +9

Onze technische dienst houdt het ticket in de gaten @jaj.vanderlinden. Zodra er meer nieuws is wordt er contact met je opgenomen. 

Ik heb een bericht gekregen van KPN om een afspraak te maken. Ik probeer mij aan te melden en dat lukt niet en ik krijg de volgende melding

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @jaj.vanderlinden, goed dat je dit aangeeft.

Ik ben voor je gaan kijken maar zie dat er inmiddels een afspraak is gemaakt op 01-08 om 14:00, klopt dit? 

Ja jammer heb ik helaas zo lang moeten wachten, dat ik pas na mijn vakantie deze afspraak heb kunnen plannen. Had dit eerder geregeld willen hebben.

Kan de afspraak met de Odido monteur gelijk na de afspraak met de KPN monteur dus op/na 01-08 om 14:00 gemaakt worden?

Reputatie 7
Badge +9

Guidion wordt pas aangestuurd na de terugkoppeling van de monteur van de onderaannemer @jaj.vanderlinden

Mijn verzoek is om de aansluiting eerder af te ronden. Wat duurt het toch erg en onverwacht veel te lang om mij up and running te krijgen. Ik ben hier als klant niet tevreden mee.

Reputatie 7
Badge +3

@jaj.vanderlinden Ik begrijp jouw sentiment volkomen en als ik jouw aansluiting zelf gereed had kunnen maken, had ik dit met alle liefde gelijk gedaan! 

Op dit moment zijn wij echter echt afhankelijk van de netwerkbeheerder om de verbinding te activeren, voordat wij een monteur kunnen aansturen. 

Mocht ik in de tussentijd nog iets voor je kunnen doen, laat het mij dan gelijk weten. Ik sta altijd paraat om te helpen! 

Zojuist een monteur van KPN geweest en die kan voor nu geen oplossing maken omdat de monteur niet in de Patch kast kan komen omdat de sloten niet werken, niet geopend kunnen worden. Mogelijk kan pas na half augustus een oplossing hierop komen van KPN. Daarna kan pas een monteur van Odido de aansluiting afronden. Dit duurt toch wel heel erg lang zo. Kan Odido hier een klacht indienen, als klant wordt ik hier niet vrolijk van!

Reputatie 7
Badge +3

@jaj.vanderlinden Dank je wel voor je terugkoppeling, ik had graag gelezen dat de verbinding was hersteld. 

Ik ben direct gaan kijken of er al een update is. Gelukkig zie ik dat de werkzaamheden waarschijnlijk vandaag worden hervat. Laat je mij tegen het einde van de dag weten of de verbinding is hersteld?

Mocht ik in de tussentijd iets voor je kunnen doen, laat het mij dan ook weten. Ik sta altijd klaar om verder te helpen! 

Vanmiddag weer een KPN monteur hier geweest en ook nu heeft deze de verbinding met het glasvezelnetwerk kunnen realiseren.

Mogelijk volgende week weer een poging bij KPN Techniek.

 

Herstel ik bedoel

Vanmiddag weer een KPN monteur hier geweest en ook nu heeft deze de verbinding met het glasvezelnetwerk NIET kunnen realiseren.

Mogelijk volgende week weer een poging bij KPN Techniek.

Reputatie 7
Badge +3

@jaj.vanderlinden Dank je wel voor de update! 

Ik ben meteen gaan kijken en zie dat dit gelukkig ook goed is doorgekomen bij onze technische dienst. Ik hoop echt met heel mijn hart dat het volgende week gaat lukken. 

Laat je het mij weten als ik in de tussentijd iets voor je kan betekenen? Ik sta paraat!

Afgelopen vrijdag is voor de vierde keer een KPN monteur geweest die ook deze vierde keer geen oplossing kon bieden. Het resultaat is nog steeds geen werkende aansluiting van mijn nieuwe provider. Help!! Hoe/ wat/ wanneer is mijn aansluiting operationeel?

Reputatie 7
Badge +9

Er staat nu voor morgen een monteur weer op de planning van KPN NetwerkNL @jaj.vanderlinden, hopelijk kan hij het oplossen! 

Reageer