Morgen heb ik T-Mobile internet en TV een jaar, nooit klachten gehad over de beeldkwaliteit. Die was namelijk altijd dik in orde, over het algemeen beter dan alle concurrenten. Dit was vorig jaar ook DE reden om de overstap van Tweak glasvezel naar T-Mobile over te stappen. Die provider maakte gebruik van Canal Digital iptv, dat was ook niet best.
Vandaag ben ik op het nieuwe IP-TV platform over gezet en tot mijn grote schrik lijkt het wel of de bitrate gehalveerd is. Bij voetbal wedstrijden zie je de grasmat verspringen door de compressie artefacten, formule 1 op Ziggo Sport Racing is niet om aan te zien, niet vloeiend, haperend en vaak zijn de autos gewoon slecht te onderscheiden. Uiteraard heb ik de instellingen van mijn TV nagelopen, alle foefjes staan uit zodat het ruwe beeld binnenkomt. Ook heb ik gespeeld met de verschillende resoluties, waarbij 1080P 50hz het beste was. En dat beste is gewoon niet best. Klopt het dat dit beeld exact hetzelfde is wat er met de TV Anywhere website te zien is?
Ik ben hier echt NIET blij mee en dit is voor mij een reden om zo snel als mogelijk weer over te stappen naar een andere provider.
Is het mogelijk mij voor de time-being weer op het oude platform terug te zetten? Want in deze brol heb ik echt geen zin.