Skip to main content

geluid media box valt steeds weg

  • 2 September 2024
  • 7 reacties
  • 110 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Tijdens het TV of Netflix kijken via de Odido media box valt na een half uurtje kijken het geluid steeds even weg. Om de 10 seconden is 1 seconde gemute zeg maar.

Ik ben sinds kort overgestapt naar Odido en heb hiervoor met KPN nooit problemen gehad en de setup (TV/receiver/kabels) is hetzelfde gebleven.

Na herstart van de box is het even beter maar al gauw weer op hetzelfde niveau. Hebben jullie een oplossing voor mij? Want het kijkplezier gaat flink achteruit als dit optreedt.

Uitgelichte reactie

25 september 2024

Dit is een tijdelijke work-around @IddoF, tot we het opgelost hebben werkt het gelukkig! 

7 reacties

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 3692 reacties
  • 4 september 2024

Welkom op onze community! @IddoF 

Goed dat je dit gelijk bij ons meldt, dit is namelijk niet de bedoeling. Ik help je graag verder bij het vinden van een oplossing, zodat je weer kan genieten van TV! 😀

Je geeft aan dat het geluid wegvalt bij TV of Netflix, ervaar je dit ook bij alle andere apps?

Wil je het volgende eens proberen?

Ga naar instellingen > Apparaatvoorkeuren > Beeld en geluid > Klik op HDMI CEC en schakel dit aan. Het is belangrijk dat je de volume regeling uitzet > Klik op de Google spraakfunctie op de afstandsbediening > zeg ‘Max volume’. 

Wil je mij laten weten of het geluid hierna nog steeds wegvalt? Mocht dit niet werken, wil je dan proberen om het geluid van Dolby naar Stereo te zetten? 

Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen! Geef je een seintje als je zover bent?

 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 4 september 2024

Dank voor je reactie Teresa. Ik ga het uitproberen en laat het weten.


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 3692 reacties
  • 5 september 2024

Uiteraard geen dank! 😀 @IddoF 

Ik wacht jouw reactie rustig af. 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 25 september 2024
Teresa van Odido schreef:

Welkom op onze community! @IddoF 

Goed dat je dit gelijk bij ons meldt, dit is namelijk niet de bedoeling. Ik help je graag verder bij het vinden van een oplossing, zodat je weer kan genieten van TV! 😀

Je geeft aan dat het geluid wegvalt bij TV of Netflix, ervaar je dit ook bij alle andere apps?

Wil je het volgende eens proberen?

Ga naar instellingen > Apparaatvoorkeuren > Beeld en geluid > Klik op HDMI CEC en schakel dit aan. Het is belangrijk dat je de volume regeling uitzet > Klik op de Google spraakfunctie op de afstandsbediening > zeg ‘Max volume’. 

Wil je mij laten weten of het geluid hierna nog steeds wegvalt? Mocht dit niet werken, wil je dan proberen om het geluid van Dolby naar Stereo te zetten? 

Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen! Geef je een seintje als je zover bent?

 

 

HDMI CEC stond al aan. Dus ik heb het ook nog in uitgeschakelde stand geprobeerd. Geen succes.

Toen geluid van Dolby naar Stereo gezet en dat heeft tot nu toe wel geholpen. Maar ja, niet ideaal. Lijkt me toch een defect in de media box, want hiervoor met de kpn box nooit problemen met dolby gehad.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 12849 reacties
  • 25 september 2024
Uitgelichte reactie

Dit is een tijdelijke work-around @IddoF, tot we het opgelost hebben werkt het gelukkig! 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 25 september 2024
Tommie van Odido schreef:

Dit is een tijdelijke work-around @IddoF, tot we het opgelost hebben werkt het gelukkig! 

Er valt inderdaad een stuk beter mee te leven dan met geluidshaperingen :)

Maar je bedoelt dus dat jullie werken aan een update voor de media box?


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 12849 reacties
  • 26 september 2024

We werken altijd aan verbeteringen @IddoF, we willen natuurlijk dat de klanten zo zorgeloos mogelijk tv kunnen kijken. Er zit nog zeker wat verbeteringen in de nieuwe Mediabox dus we werken hier altijd aan! 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen