Skip to main content

Beeldkwaliteit bij (vooral) extra sportzenders


Toon eerste reactie

29 reacties

  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 24 februari 2025
TMTV schreef:

Het zou inderdaad mooi zijn als Odido meer zenders in betere kwaliteit gaat aanbieden. Ik weet alleen niet of ze de zenders waar dat nog niet het geval is wel aangeleverd krijgen in 50fps. Het verschil is subtiel, maar na een tijdje kijken naar 50 voelt 25 toch als een stap terug.

Misschien een tijdelijke oplossing: de Ziggo Sport Totaal-app. Ook als je je abonnement via Odido hebt afgesloten, zou je met je TV-klantnummer en pincode in moeten kunnen loggen en alle kanalen kunnen kijken. Is de kwaliteit daar beter? Het gaat dus niet om de Ziggo Go-app voor hun eigen klanten en om Europees voetbal te kijken.

Het lijkt er volgens mij meer op dat de kwaliteit niet afhankelijk is van de aangeleverde kwaliteit maar van de zender waarop de content wordt uitgezonden. Ik baseer dit o.a. op de 2e helft van BodoGlimt - FC Twente. Deze werd op Ziggosport 3 uitgezonden in slechte kwaliteit (25fps). De 1e helft was op Ziggosport 1 (50fps). Later werd de wedstrijd in zijn geheel herhaald op Ziggosport 1 in goede kwaliteit (50fps). Dat zelfde gold voor het ABN-AMRO toernooi. Wedstrijden die live op Ziggosport 4 waren uitgezonden (lage bitrate, 25fps) konden later wel herhaald worden op Ziggosport 1 in hogere kwaliteit. 

Wat betreft de Ziggosport Totaal app. Bedankt voor de tip, maar als ik goed ben geïnformeerd, wordt hier slechts 720p gebruikt en is deze app meer bedoeld voor Telefoon, tablet, laptop e.d. en veel minder geschikt voor grotere smart tv's.

Hoop dat er ook nog een reactie van Odido komt! Want mijn oproep aan Odido blijft:

Pas dit aan en laat je klanten onbezorgd genieten van prachtige sportwedstrijden!!
Maar op zijn minst, zend alle live sportwedstrijden (onafhankelijk van de zender waarop deze worden uitgezonden) uit in de hogere kwaliteit (hogere bitrate, 50fps)!!


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 27 februari 2025
roligozo schreef:
TMTV schreef:

Het zou inderdaad mooi zijn als Odido meer zenders in betere kwaliteit gaat aanbieden. Ik weet alleen niet of ze de zenders waar dat nog niet het geval is wel aangeleverd krijgen in 50fps. Het verschil is subtiel, maar na een tijdje kijken naar 50 voelt 25 toch als een stap terug.

Misschien een tijdelijke oplossing: de Ziggo Sport Totaal-app. Ook als je je abonnement via Odido hebt afgesloten, zou je met je TV-klantnummer en pincode in moeten kunnen loggen en alle kanalen kunnen kijken. Is de kwaliteit daar beter? Het gaat dus niet om de Ziggo Go-app voor hun eigen klanten en om Europees voetbal te kijken.

Het lijkt er volgens mij meer op dat de kwaliteit niet afhankelijk is van de aangeleverde kwaliteit maar van de zender waarop de content wordt uitgezonden. Ik baseer dit o.a. op de 2e helft van BodoGlimt - FC Twente. Deze werd op Ziggosport 3 uitgezonden in slechte kwaliteit (25fps). De 1e helft was op Ziggosport 1 (50fps). Later werd de wedstrijd in zijn geheel herhaald op Ziggosport 1 in goede kwaliteit (50fps). Dat zelfde gold voor het ABN-AMRO toernooi. Wedstrijden die live op Ziggosport 4 waren uitgezonden (lage bitrate, 25fps) konden later wel herhaald worden op Ziggosport 1 in hogere kwaliteit. 

Wat betreft de Ziggosport Totaal app. Bedankt voor de tip, maar als ik goed ben geïnformeerd, wordt hier slechts 720p gebruikt en is deze app meer bedoeld voor Telefoon, tablet, laptop e.d. en veel minder geschikt voor grotere smart tv's.

Hoop dat er ook nog een reactie van Odido komt! Want mijn oproep aan Odido blijft:

Pas dit aan en laat je klanten onbezorgd genieten van prachtige sportwedstrijden!!
Maar op zijn minst, zend alle live sportwedstrijden (onafhankelijk van de zender waarop deze worden uitgezonden) uit in de hogere kwaliteit (hogere bitrate, 50fps)!!

 

Top dat je het zo ver hebt uitgezocht allemaal! Ik vrees alleen het ergste dat er weinig gaat veranderen.. einde van het jaar, maar weer overstappen helaas was deze keer goedkoop duurkoop. 


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 13 maart 2025

Ik kan het niet laten om toch even een reactie achterlaten omdat ik mijzelf helemaal aansluit bij iedereen hier met klachten. Ik heb zelf van alles geprobeerd te troubleshooten totdat ik deze post voorbij zag komen en ik mijn problemen totaal kan herkennen in alles wat hier is besproken. Odido los dit alsjeblieft op of ga dit duidelijk vermelden bij het verkopen van abbonementen. 


  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 14 maart 2025
Roger0001 schreef:

Ik kan het niet laten om toch even een reactie achterlaten omdat ik mijzelf helemaal aansluit bij iedereen hier met klachten. Ik heb zelf van alles geprobeerd te troubleshooten totdat ik deze post voorbij zag komen en ik mijn problemen totaal kan herkennen in alles wat hier is besproken. Odido los dit alsjeblieft op of ga dit duidelijk vermelden bij het verkopen van abbonementen. 

Zodra je over bitrate en fps begint als oorzaak, geeft Odido niet meer thuis en krijg je hier geen reactie meer van hen. Zou idd bij de Ziggosport abonnementen vermeld moeten worden dat alleen Ziggosport 1 en 2 van voldoende kwaliteit zijn.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen