Skip to main content
Beantwoord

Telkens zwart beeld


Toon eerste reactie

125 reacties

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 1596 reacties
  • 11 december 2024

Hi ​@Denniskusters, je hebt bij ons 14 dagen bedenktijd vanaf het moment dat je de diensten ontvangt. Ik zie dat het abonnement op 3 december geactiveerd is, waardoor je tot en met 17 december het abonnement kosteloos kan opzeggen. De update ontvang je uiterlijk deze vrijdag, dat is dus nog ruim op tijd voor de bedenktijd verstreken is. Zodra je de update hebt ontvangen, krijg je hier een melding van te zien zodra je de Mediabox opstart. Laat je het me weten als de update de problemen heeft verholpen? 


  • is een Top Poster
  • 23 reacties
  • 11 december 2024

Beste Nora, dank voor het antwoord. Nog geen update, dus ik wacht nog even af. Als het zondag niet beter is, ga ik helaas toch opzeggen. Ik heb er dan geen vertrouwen in dat dit op korte termijn wordt opgelost. Maar hopelijk is deze update de oplossing


  • is een Top Poster
  • 23 reacties
  • 11 december 2024

Zojuist handmatig gezocht naar update, en hij gaf nu wel aan dat er een systeemupdate van de mediabox is, deze directinstalleren.

 

HOPELIJK is het probleem nu opgelost, dan blijf ik zeker klant. De beeldkwaliteit is namelijk echt veel beter!

 


  • is een Top Poster
  • 23 reacties
  • 11 december 2024

De update heeft het probleem niet opgelost. Helaas. Ik ga opzeggen. Toch dank voor de hulp


  • is een Top Poster
  • 23 reacties
  • 12 december 2024

Ter info, het is zelfs nog erger geworden. Nu meermaals per uur, en dan vaak 5 of 7x achter elkaar


  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 12 december 2024

Bij mij zijn beide mediaboxen nu op het laatste software nivo en ik heb af en toe nog last van, heel kortstondig, zwart beeld. Ik heb het idee dat het minder is geworden maar het is er nog wel. Overigens zijn beide boxen bekabeld aangesloten, niet via wifi. Weet niet of dat er nog iets toe doet. Groeten Robert


  • is een Top Poster
  • 23 reacties
  • 13 december 2024

Na de update lijkt het inderdaad minder, maar het is niet weg. Toch nog steeds, meermaals per uur, zwart beeld. 

Mijn opstelling is draadloos, zowel via een MeSH systeem als rechtstreeks op router, maakt geen verschil. Hard reset gedaan, powerswitch etc.

Op advies ga ik maandag weer naar deklantenservice bellen, omdat ze dan de casus steeds meer kunnen updaten. Hierna heb ik ook recht op coulance, als ik over de bedenktermein heen ga. 

Ik wilde opzeggen, maar kan niet binnen 4 weken een nieuwe provider krijgen, en ik kan niet 4 weken zonder internet (thuiswerk). Wellicht dat ik alleen de tv opzeg, en het internet aanhoud, want dat werkt perfect


Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2159 reacties
  • 14 december 2024

Hoi ​@Denniskusters, fijn om te horen! Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Ik sta voor je klaar! Groetjes, Ishana


Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2159 reacties
  • 14 december 2024

Hoi ​@robertoe, goed om te horen dat dit verbeterd is! Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! Groetjes, Ishana


  • is een Top Poster
  • 23 reacties
  • 16 december 2024

Ik heb het idee dat het echt een stuk minder is, al heb ik afgelopen dagen niet veel tv gekeken.

Wat ik nu af en toe zie is een "kleine hapering", maar geen 1 seconde zwart beeld meer. Met de hapering is wel te leven, maar ik durf nog niet te vroeg te juichen


  • is een Top Poster
  • 23 reacties
  • 18 december 2024

Moet eerlijk bekennen, ik had het niet meer verwacht. Maar het lijkt opgelost. Afgelopen 3 dagen geen een keer zwart scherm, en maar 2x kleine hapering. Ben zeer tevreden nu


  • is een Top Poster
  • 23 reacties
  • 28 december 2024

De haperingen zijn er ook uit. Het probleem lijkt inderdaad opgelost door de update EN harde reset van de tv-box

Enige waar ik nu nog mee zit is dat de "source" knop van de odido afstandsbediening niet werkt. Ik had elders ook al op een onderwerp gereageerd, maar de voorgestelde oplossingen werken niet (modem van stroom, tv box van stroom, afstandbediening opnieuw koppelen, batterijen eruit)

Nog andere tips?


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 2626 reacties
  • 29 december 2024

Hi ​@Denniskusters, hier hebben we inmiddels contact over via een ander topic. Het is niet toegestaan dezelfde vraag in verschillende topics te stellen, let daarop. Er is een nieuwe afstandsbediening naar je onderweg!


  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 29 december 2024

Vraagje, hoe voer je een harde reset van de mediabox uit ? En loop ik het gevaar dat de afstandsbediening dan niet meer werkt ?


  • is een Top Poster
  • 23 reacties
  • 29 december 2024
robertoe schreef:

Vraagje, hoe voer je een harde reset van de mediabox uit ? En loop ik het gevaar dat de afstandsbediening dan niet meer werkt ?

Er zit in klein gaatje achterin je tv-box, waar je met een pen of iets anders kleins in kan duwen. Dat knopje moet je een tijdje ongedrukt houden, totdat op het scherm verschijnt "fabrieksinstellingen herstellen" of zoiets.

Hierna moet je oonieuw door het installatiemenu en de afstandsbediening opnieuw koppelen.

Bij mij heeft het de problemen met het zwarte scherm iig wel opgelost


  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 29 december 2024
Denniskusters schreef:
robertoe schreef:

Vraagje, hoe voer je een harde reset van de mediabox uit ? En loop ik het gevaar dat de afstandsbediening dan niet meer werkt ?

Er zit in klein gaatje achterin je tv-box, waar je met een pen of iets anders kleins in kan duwen. Dat knopje moet je een tijdje ongedrukt houden, totdat op het scherm verschijnt "fabrieksinstellingen herstellen" of zoiets.

Hierna moet je oonieuw door het installatiemenu en de afstandsbediening opnieuw koppelen.

Bij mij heeft het de problemen met het zwarte scherm iig wel opgelost

Dankjewel Dennis. Na de laatste update is zwart beeld minder geworden maar nog steeds aanwezig. Ik vraag me dus af of ik OOK een harde reset moet uitvoeren. Ook heb ik gelezen dat de gekoppelde afstandsbediening daarna niet meer werkt maar weet dat niet zeker en dat weerhoudt me dan van die harde reset.


  • is een Top Poster
  • 23 reacties
  • 29 december 2024
robertoe schreef:
Denniskusters schreef:
robertoe schreef:

Vraagje, hoe voer je een harde reset van de mediabox uit ? En loop ik het gevaar dat de afstandsbediening dan niet meer werkt ?

Er zit in klein gaatje achterin je tv-box, waar je met een pen of iets anders kleins in kan duwen. Dat knopje moet je een tijdje ongedrukt houden, totdat op het scherm verschijnt "fabrieksinstellingen herstellen" of zoiets.

Hierna moet je oonieuw door het installatiemenu en de afstandsbediening opnieuw koppelen.

Bij mij heeft het de problemen met het zwarte scherm iig wel opgelost

Dankjewel Dennis. Na de laatste update is zwart beeld minder geworden maar nog steeds aanwezig. Ik vraag me dus af of ik OOK een harde reset moet uitvoeren. Ook heb ik gelezen dat de gekoppelde afstandsbediening daarna niet meer werkt maar weet dat niet zeker en dat weerhoudt me dan van die harde reset.

Je krijgt gewoon weer het installatiemenu, zoals bij een eerste installatie. De afstandbediening moet inderdaad even opnieuw gekoppeld worden, maar dat is zo gedaan. Ik had er geen probleem mee


  • is een King Poster
  • 26 reacties
  • 29 december 2024

Mijn ouders hebben dit probleem ook sinds de aansluiting vorige week. Laatste software op de Media Box. Wat valt er aan te doen? Heb er bij mijzelf thuis geen last van. Mijn ouders hebben wel een vrij oude TV en we gebruiken de HDMI-kabel van Odido. 


  • is een Top Poster
  • 23 reacties
  • 30 december 2024
Dennisweb schreef:

Mijn ouders hebben dit probleem ook sinds de aansluiting vorige week. Laatste software op de Media Box. Wat valt er aan te doen? Heb er bij mijzelf thuis geen last van. Mijn ouders hebben wel een vrij oude TV en we gebruiken de HDMI-kabel van Odido. 

Ik ben geen specialist, dus laat het graag over aan de technici van odido.

 

Wat je wel eens zou kunnen proberen is een andere HDMI poort van de TV. Bij mij doet HDMI 3 het beter dan HDMI 1


  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 8 januari 2025
Denniskusters schreef:
robertoe schreef:
Denniskusters schreef:
robertoe schreef:

Vraagje, hoe voer je een harde reset van de mediabox uit ? En loop ik het gevaar dat de afstandsbediening dan niet meer werkt ?

Er zit in klein gaatje achterin je tv-box, waar je met een pen of iets anders kleins in kan duwen. Dat knopje moet je een tijdje ongedrukt houden, totdat op het scherm verschijnt "fabrieksinstellingen herstellen" of zoiets.

Hierna moet je oonieuw door het installatiemenu en de afstandsbediening opnieuw koppelen.

Bij mij heeft het de problemen met het zwarte scherm iig wel opgelost

Dankjewel Dennis. Na de laatste update is zwart beeld minder geworden maar nog steeds aanwezig. Ik vraag me dus af of ik OOK een harde reset moet uitvoeren. Ook heb ik gelezen dat de gekoppelde afstandsbediening daarna niet meer werkt maar weet dat niet zeker en dat weerhoudt me dan van die harde reset.

Je krijgt gewoon weer het installatiemenu, zoals bij een eerste installatie. De afstandbediening moet inderdaad even opnieuw gekoppeld worden, maar dat is zo gedaan. Ik had er geen probleem mee

Vandaag, woensdag 8 januari, de media box beneden gereset naar fabrieksinstellingen en opnieuw geïnstalleerd. Afstandsbediening koppelen ging vlotjes, geen probleem. Nu afwachten of het af en toe zwart beeld nu echt weg is. Ik houd jullie op de hoogte.


  • is een Top Poster
  • 23 reacties
  • 9 januari 2025

Ik ben nu van het zwarte beeld af, maar he  er weer een ander probleem bij. Bij terugkijken, blijft het beeld soms hangen, en daarna krijg ik een foutmelding dat er geen internetverbinding is. Terwijl mijn laptop, telefoon en andere apparatuur gewoon internet heeft.

Op zich vind ik het geen probleem dat ik even de box moet uitzetten en weer aanzetten. Probleem is, ik kan niet vooruit spoelen, en de box onthoud niet waar ik was. Resultaat, ik kan weer helemaal opnieuw beginnen met kijken...heel vervelend.

Dit is niet 1x gebeurd, maar nu toch al zo'n 8x. 

Hopelijk wordt dit ook weer opgelost...


  • is een Top Poster
  • 23 reacties
  • 9 januari 2025
Cheyenne van Odido schreef:

Hi ​@Denniskusters, hier hebben we inmiddels contact over via een ander topic. Het is niet toegestaan dezelfde vraag in verschillende topics te stellen, let daarop. Er is een nieuwe afstandsbediening naar je onderweg!

Nog niets ontvangen, zou hij er nu niet al moeten zijn?


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 31 reacties
  • 9 januari 2025

Wie van odido kan mij nu eens duidelijkheid geven nu ik al ruim 8 maanden met deze ellende zit wanneer mijn problemen opgelost gaan worden!

Beeld loopt nog steeds om de haverklap vast, wifiverbinding en af en toe ook vaste verbindingen word er willekeurig uitgegooid (krijg dus regelmatig meldingen op tv dat ethernetverbinding is verbroken en op de telefoon dat wifiverbinding verbroken is) en ga met regelmaat vanuit ellende maar over op mobiele data.

nu mag ik komende tijd zo’n €20,- meer gaan betalen (op de rekening staat iets over compensatie en om de zelfde service en kwaliteit te leveren) 

service…op deze community wordt relatief vlot gereageerd, maand terug was ik gebeld (voor mij op een heel ongelegen moment) en zou terug gebeld worden, maar dat moet nu NOG gebeuren.

kwaliteit… zal ik maar niks over zeggen

ook heb ik een rekening gekregen (€75,-) van een andere modem die blijkbaar retour gestuurd moet worden maar er zat geen brief bij dat deze retour moest en ook geen retourlabel/adres of wat dan ook.

verder heb ik afgelopen week een icter (zzp) gesproken die zegt het op te kunnen lossen maar daar zitten dan wel kosten aan en ik vraag mij af wie dan voor deze kosten moet opdraaien EN waarom hij het wel op zou kunnen lossen en zo’n groot bedrijf als jullie (ODIDO) na 8 maand maar een kleine “verbetering” hebben kunnen bereiken…


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 31 reacties
  • 9 januari 2025

Onderstaande is ook een melding die met enige regelmaat terug komt. Direct hiervoor vaak een melding dat ik mijn internetverbinding moet controleren.

 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 31 reacties
  • 29 januari 2025

Weer een update verder en nog steeds niet goed…


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen