Skip to main content
Beantwoord

Telkens zwart beeld


Toon eerste reactie

125 reacties

  • is een Top Poster
  • 19 reacties
  • 29 juli 2024

Filmpje verstuurd. Heb er een verhaal bijgezet.

Groet   Huub


  • is een Top Poster
  • 19 reacties
  • 29 juli 2024

filmpje verstuurd met een verhaaltje erbij.

Groet   Huub


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13490 reacties
  • 29 juli 2024

Kan je het filmpje hier delen @Huub55


  • is een Top Poster
  • 19 reacties
  • 29 juli 2024

Ik heb het filmpje via wetransfer naar communityteam@odido.nl gestuurd.

Ik wil dat hier best delen maar hoe?

Ik kan hier geen filmpje plakken.

 


  • is een Top Poster
  • 19 reacties
  • 29 juli 2024

Dit is de downloadlink:

https://we.tl/t-kdoFHJsHRL

misschien werkt dat


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13490 reacties
  • 30 juli 2024

Bedankt @Huub55, ik heb het doorgezet naar onze technische dienst. Hopelijk kunnen zij de oorzaak vinden! 


  • is een Top Poster
  • 19 reacties
  • 13 augustus 2024

Beste Tommy, of andere moderator,

Ik heb sinds ons laatste contact, 14 dagen geleden,

nu spontaan een nieuwe mediabox ontvangen. Die andere zou onherstelbaar beschadigd zijn.

Na installeren nog precies hetzelfde probleem. Tijdens installatie was de box al constant aan het flikkeren. Ook tijdens de verschillende updates, maar misschien moet dat wel.

Na installatie had ik na 10 sec al het eerste zwarte beeld en na 30 sec het tweede….

Probleem dus duidelijk nog niet opgelost.

mijn referentienummer is: 72245028.

Huub


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13490 reacties
  • 14 augustus 2024

Hey @Huub55, kan je checken welke firmware op de Mediabox staat? Je hebt nu 3 Mediaboxen gehad en alle 3 hebben hetzelfde issue, het lijkt erop dat het niet aan de Mediabox ligt maar aan de tv of HDMI-kabel. Kan je daar naar kijken?  


  • is een Top Poster
  • 19 reacties
  • 14 augustus 2024

Firmware is V12.8.6755

Maar hij staat nu constant te knipperen als ik hem aanzet…..

Het zou de hdmi kabel niet moeten zijn want die was nieuwe bij de box bijgeleverd en die heb ik gebruikt.

 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13490 reacties
  • 14 augustus 2024

Kan het de HDMI-poort in de tv zijn @Huub55? Die kan ook defect zijn namelijk. Knippert het beeld alleen bij het aanzetten of ook tijdens het tv kijken? 


  • is een Top Poster
  • 19 reacties
  • 14 augustus 2024

Nog even een aanvulling,

Heb net een complete restart gedaan.

Alles van de stroom gehaald en alle stekkers uit de TV en uit de modem.

Daarna alleen de mediabox aangesloten op het modem en de TV.

Blijft zwarte beelden geven…..


  • is een Top Poster
  • 19 reacties
  • 14 augustus 2024

Niet meer bij het aanzetten. Wel bij TV kijken. Had andere HDMI poort gebruikt….

 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13490 reacties
  • 14 augustus 2024

Kan je eens een laptop aansluiten op dezelfde HDMI-kabel & poort om te kijken of je daar ook zwart beeld krijg @Huub55


  • is een Top Poster
  • 19 reacties
  • 14 augustus 2024

ik heb geen laptop, maar wel een andere TV.

Ga ik daar op proberen.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13490 reacties
  • 14 augustus 2024

Dat kan natuurlijk ook @Huub55, ik ben benieuwd! 


  • is een Top Poster
  • 19 reacties
  • 14 augustus 2024

Boeiend…

Heb de box op de TV op zolder aangesloten en speelt nu 15 min zonder zwarte beelden…

TV in de huiskamer is een LG WebOS Oled55C7V van okt 2017

TV op zolder is een LG 47LA6208 van sep 2013.

Is daar een oplossing voor anders dan een andere TV kopen…..


  • is een Top Poster
  • 19 reacties
  • 19 augustus 2024

Beste Tommie,

We zijn al weer 4 dagen verder. Kan het kloppen dat ik nog geen reactie heb gehad?


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13490 reacties
  • 19 augustus 2024

Hi @Huub55, daar was ik al bang voor. Dan gok ik dat de HDMI-poort op de tv defect is. Gebeurt dit op alle poorten van de tv? Ik kan daar zelf vrij weinig aan doen jammer genoeg. Je zou de TV app kunnen downloaden om zo als nog tv te kijken. 


  • is een Top Poster
  • 19 reacties
  • 20 augustus 2024

HDMI poort is niet defect… zitten er 3 op en op alle drie hetzelfde probleem.

Andere apparaten werken prima op die poorten dus dat is het probleem niet.

Heb je nog meer opties

Groet Huub


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13490 reacties
  • 20 augustus 2024

En een andere HDMI-kabel @Huub55? Hij werkt namelijk wel goed op je andere tv dus er is ergens iets niet goed. Heb je al bij de HDMI-instellingen van de tv gekeken of daar iets verkeerd staat? 


  • is een Top Poster
  • 19 reacties
  • 20 augustus 2024

Alles nagekeken en dubbel gecheckt.

Die media player werkt dan kennelijk niet met dat type TV.

Ben ik daar de enige in of is er bij jullie TD bekent of er nog meer TV's zijn die daar last van hebben?


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13490 reacties
  • 20 augustus 2024

Nee dit hebben we nog niet eerder gezien @Huub55. Misschien kan je de leverancier een belletje geven, wellicht weet hij nog iets? 


  • is een Top Poster
  • 19 reacties
  • 20 augustus 2024

Tja, of terug gaan naar Ziggo. Daar had ik dat probleem niet.

Dank zover, ik kijk wel hoe ik hier verder mee om ga.

Groet   Huub


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 31 reacties
  • 2 september 2024
Teresa van Odido schreef:

@RicardoD Dank je wel voor je duidelijke terugkoppeling! 

Ik wil je vragen om het modem en het ONT nogmaals op de volgende wijze een herstart te geven. In dit topic lees je precies hoe je dit doet: 

Je kan van te voren de Mediabox stroomloos maken. Vervolgens wil ik vragen of je de komende 3 dagen de data/tijdstippen van wegval wil noteren. Ik ga dit dan nogmaals grondig onderzoeken. Ik hoop dat we op die manier de oorzaak en dus ook de oplossing kunnen vinden. 

Geef je mij een seintje als je zover bent? Dan ga ik meteen voor je aan de slag! 

Een paar dagen terug alles gereset van ont tot mediabox…alle instellingen weer opnieuw moeten doen en nu al weer diverse keren gehad dat het beeld “bevriest” of even zwart werd, en vandaag om 20:15 viel het beeld weg en gaf hij aan dat het netwerk niet bereikbaar was (mediabox is bekabeld aangesloten) 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 31 reacties
  • 2 september 2024
RicardoD schreef:
Teresa van Odido schreef:

@RicardoD Dank je wel voor je duidelijke terugkoppeling! 

Ik wil je vragen om het modem en het ONT nogmaals op de volgende wijze een herstart te geven. In dit topic lees je precies hoe je dit doet: 

Je kan van te voren de Mediabox stroomloos maken. Vervolgens wil ik vragen of je de komende 3 dagen de data/tijdstippen van wegval wil noteren. Ik ga dit dan nogmaals grondig onderzoeken. Ik hoop dat we op die manier de oorzaak en dus ook de oplossing kunnen vinden. 

Geef je mij een seintje als je zover bent? Dan ga ik meteen voor je aan de slag! 

Een paar dagen terug alles gereset van ont tot mediabox…alle instellingen weer opnieuw moeten doen en nu al weer diverse keren gehad dat het beeld “bevriest” of even zwart werd, en vandaag om 20:15 viel het beeld weg en gaf hij aan dat het netwerk niet bereikbaar was (mediabox is bekabeld aangesloten) 

Rond 21:00 en 21:40 beeld stond weer stil


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen