Skip to main content

Internet valt zo'n 2 keer per week uit

• is een Master Poster
  • 12 reacties

Zo’n twee keer per week valt internet uit.

De lampjes op de modem zijn gewoon groen en blauw en de app op mijn telefoon geeft aan dat alles normaal functioneert. 5G en wifi lijkt volledig te werken, er is alleen geen internet.

Ken van andere modems dat je verder kan zoeken op internetverbinding, maar dat ontbreekt hier. Begrijp dus niet wat daar aan de hand is. Heb al eens herstart, dan werkt het weer, andere keren herstelt het na minuten vanzelf.

Iemand een idee en advies?

Uitgelichte reactie

12 maart 2025

Dat is een bekend probleem voor de K&K Wifi. Ik heb het zelf ook. En het is goed dat je het meldt zodat Odido er iets aan kan doen.

Overigens verbreekt de router de 5G verbinding elke 24 uur dus als je net 24 uur geleden de router hebt gerestart ondervindt je een kleine hapering.

Dus beter op een rustig tijdstip (bv net voor het slapen gaan) even via de app herstarten.

Er is een nieuwe firmware onderweg die dit hopenlijk oplost. Het is overigens een probleem met alleen wifi, bedraad werkt gewoon nog goed dus als je zelf nog een goede wifi router hebt kan je die aansluiten.

Het is bij mij al een stuk minder (1x per 2 weken) nu ik mijn wifi kanalen voor 2.4 en 5 GHz heb vastgezet via de admin website 192.168.1.1, het gaat niet via de app.

Zie voor mijn issue het volgende topic

10 reacties

• is een gewaardeerde antwoordgever
  • 167 reacties
  • 12 maart 2025

Dat is een bekend probleem voor de K&K Wifi. Ik heb het zelf ook. En het is goed dat je het meldt zodat Odido er iets aan kan doen.

Overigens verbreekt de router de 5G verbinding elke 24 uur dus als je net 24 uur geleden de router hebt gerestart ondervindt je een kleine hapering.

Dus beter op een rustig tijdstip (bv net voor het slapen gaan) even via de app herstarten.

Er is een nieuwe firmware onderweg die dit hopenlijk oplost. Het is overigens een probleem met alleen wifi, bedraad werkt gewoon nog goed dus als je zelf nog een goede wifi router hebt kan je die aansluiten.

Het is bij mij al een stuk minder (1x per 2 weken) nu ik mijn wifi kanalen voor 2.4 en 5 GHz heb vastgezet via de admin website 192.168.1.1, het gaat niet via de app.

Zie voor mijn issue het volgende topic

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 12 reacties
  • 13 maart 2025

Dank je, is helder.

Zal vanavond laat herstarten.

Heb geen wifi router, had eerder het meeste bedraad en voldoende wifi power voor telefoon, maar voor de ideale plek voor de K&K moet ik de bedrading gaan omleiden. Is nog wel een klusje.

Bedoel je bij Wifi instellingen 2.4 en 5 GHz beide inschakelen? Gedaan. Nu hopen op de firmware.

• 167 reacties
  • 13 maart 2025

Ik bedoel via de website voor 2.4 en 5GHz Wifi het kanaal van stand auto afhalen en op een vast kanaal zetten. (1, 6 of 11 voor 2.4 GHZ en 36, 40, 44 of 48 voor 5 GHz)

Met een wifi scanner app of programma kan je een rustig kanaal in je buurt uitzoeken en dat kiezen.

• is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 13 maart 2025

Hoewel ik het ook een paar keer gehad heb is het nu al weken zeer stabiel. Opvallend is dat de ethernet verbindingen wel blijven werken. Dus als je zelf een router verbindt kan je dit probleem omzeilen….

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 12 reacties
  • 13 maart 2025
walter.v.l schreef:

Ik bedoel via de website voor 2.4 en 5GHz Wifi het kanaal van stand auto afhalen en op een vast kanaal zetten. (1, 6 of 11 voor 2.4 GHZ en 36, 40, 44 of 48 voor 5 GHz)

Met een wifi scanner app of programma kan je een rustig kanaal in je buurt uitzoeken en dat kiezen.

Scanner programma’s geprobeerd, maar die herkennen alleen de 2.4GHz. Ik kan niet vinden hoe ik dat op de website anders moet instellen. Mesh uit?

Heb 2.4 vastgezet op kanaal 1, die is het rustigst, 5GHz op auto laten staan

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 12 reacties
  • 13 maart 2025
eLJe schreef:

Hoewel ik het ook een paar keer gehad heb is het nu al weken zeer stabiel. Opvallend is dat de ethernet verbindingen wel blijven werken. Dus als je zelf een router verbindt kan je dit probleem omzeilen….

Heb minstens één keer meegemaakt dat ook de ethernet uitviel, de laatste keren heb ik daar eigenlijk niet op gelet, omdat vrijwel alle apparaten via Wifi werkten.

Heb inmiddels desktop en alarm weer via ethernet aangesloten, we gaan het zien... 

• 167 reacties
  • 13 maart 2025
bwah schreef:
walter.v.l schreef:

Scanner programma’s geprobeerd, maar die herkennen alleen de 2.4GHz. Ik kan niet vinden hoe ik dat op de website anders moet instellen. Mesh uit?

Heb 2.4 vastgezet op kanaal 1, die is het rustigst, 5GHz op auto laten staan

Dan ondersteunt het apparaat waarop je de scanner draait waarschijnlijk geen 5 GHz. Maar goed dan heb je ook geen connectie problemen op 5 GHz :-)

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 12 reacties
  • 13 maart 2025

Ai, wist niet waar te zoeken, nu wel: MacMini 2018 (wat gaat de tijd toch snel 🤣). Ondersteunt het inderdaad niet. Dan houden we het op Kanaal 1 voor 2.4 GHZ en inderdaad geen zorgen over 5GHZ :-D.

Dank je.

• 167 reacties
  • 16 maart 2025

@bwah  gaat het nu beter?

@Odido gaat hier nog wat aan gebeuren mbv een firmware update of zo? Wifi moet gewoon blijven werken namelijk….

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 12 reacties
  • 16 maart 2025

Heb nog geen uitval gezien sinds de nieuwe instellingen en mijn laatste herstart. Zag gisteren wel even een rood lichtje, maar zag geen uitval op mijn desktop.
Ging overigens niet over de Wifi of 5G, dat bleef bijna altijd werken, alleen internet viel uit.

Verder helemaal eens met je oproep @Odido: graag actie!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen