Skip to main content
Beantwoord

Negatieve BKR registratie. spoed?

• 13 februari 2025
  • 8 reacties
  • 269 Bekeken

Geachte,

Ik hoop dat u mij kunt helpen met een probleem dat een enorme impact heeft op mijn toekomst. Op dit moment staat er nog een oude BKR-registratie van jullie op mijn naam. Destijds was ik pas 18 jaar oud en helaas heb ik toen niet de juiste financiële keuzes gemaakt. Nu, vijf jaar later, heb ik mijn leven volledig op de rit, maar deze registratie blijft als een schaduw over mijn toekomst hangen.

Ik ben nu 23 en sta op het punt om mijn eerste huis te kopen, iets waar ik jarenlang hard voor heb gewerkt. Maar door deze registratie krijg ik geen hypotheek, wat betekent dat mijn droom in duigen valt. Dit moet binnen vijf werkdagen opgelost zijn, anders loop ik de kans mis om een huis te kopen en een stabiele toekomst op te bouwen.

Een extra complicatie is dat ik mijn oude telefoonnummer niet meer weet en deze ook niet bekend is in jullie systeem. Ik hoop dat dit geen obstakel vormt en dat er andere manieren zijn om mijn identiteit te verifiëren. 

Ik vraag u met klem om met mij mee te denken en mij zo snel mogelijk te helpen. Dit is voor mij van levensbelang. Ik hoop op uw begrip en een spoedige oplossing.

Alvast ontzettend bedankt voor uw medewerking.

Met vriendelijke groet,

Beste antwoord door soepkip67

Hallo ​@Selinay68. ,

Heb je al wel, al je gegevens in de mail naar : incasso@odido.nl verzonden?

Zij helpen je dan verder. Dit kan overigens wel wat tijd vragen, zij zijn erg druk.

Overigens wel een kwalijke zaak dat je hypotheekadviseur je niet eerder hierover geïnformeerd heeft.

Bekijk origineel

8 reacties

soepkip67
Super User
Forum|alt.badge.img+9
  • Odido Superuser
  • 1286 reacties
  • Antwoord
  • 14 februari 2025

Hallo ​@Selinay68. ,

Heb je al wel, al je gegevens in de mail naar : incasso@odido.nl verzonden?

Zij helpen je dan verder. Dit kan overigens wel wat tijd vragen, zij zijn erg druk.

Overigens wel een kwalijke zaak dat je hypotheekadviseur je niet eerder hierover geïnformeerd heeft.

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Selina, van harte welkom op de Community! Superfijn om te lezen dat je je leven volledig op de rit hebt en dat je bezig bent je eerste huis te kopen - een hele mooie stap. Wat ​@soepkip67 zegt is erg belangrijk. Ik heb meteen gekeken en ik zie dat je Incasso inmiddels hebt gemaild. Mijn collega's zijn inderdaad erg druk, omdat er veel verzoeken binnenkomen, maar ze verwachten a.s. dinsdag aan jouw mail toe te komen. Dus dan moet je nog op tijd zijn. Heb je gecontroleerd of er geen openstaande bedragen meer zijn? Mijn collega zal je sowieso per e-mail op de hoogte stellen van de situatie, of er nog iets betaald of gedaan moet worden of dat ze de coderingen direct verwijderd hebben. Ik hoop uiterard op dit laatste. Houd je mij dinsdag ook op de hoogte? Mocht ik last minute moeten bijspringen, dan kan ik mijn collega's altijd vragen voor extra zorg om je op tijd te helpen. Vanwege hun verwerkingstijd kan ik niks beloven, maar ik doe uiteraard m'n best. Voor nu ga ik er vanuit dat het helemaal goedkomt! 😊

Case: 76123594 

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 14 februari 2025
Marciano van Odido schreef:

Hoi Selina, van harte welkom op de Community! Superfijn om te lezen dat je je leven volledig op de rit hebt en dat je bezig bent je eerste huis te kopen - een hele mooie stap. Wat ​@soepkip67 zegt is erg belangrijk. Ik heb meteen gekeken en ik zie dat je Incasso inmiddels hebt gemaild. Mijn collega's zijn inderdaad erg druk, omdat er veel verzoeken binnenkomen, maar ze verwachten a.s. dinsdag aan jouw mail toe te komen. Dus dan moet je nog op tijd zijn. Heb je gecontroleerd of er geen openstaande bedragen meer zijn? Mijn collega zal je sowieso per e-mail op de hoogte stellen van de situatie, of er nog iets betaald of gedaan moet worden of dat ze de coderingen direct verwijderd hebben. Ik hoop uiterard op dit laatste. Houd je mij dinsdag ook op de hoogte? Mocht ik last minute moeten bijspringen, dan kan ik mijn collega's altijd vragen voor extra zorg om je op tijd te helpen. Vanwege hun verwerkingstijd kan ik niks beloven, maar ik doe uiteraard m'n best. Voor nu ga ik er vanuit dat het helemaal goedkomt! 😊

Hey Marciano,

Allereerst heel erg bedankt voor je reactie en hulp, dat waardeer ik enorm. Ik zit alleen in een heel lastige situatie  Ik moet uiterlijk dinsdag aan de bank kunnen laten zien dat mijn BKR-registratie is verwijderd, anders loop ik de kans mis op mijn hypotheek en daarmee mijn woning. En ik wist ook niet dat ik een BKR- registratie had tot dat ik mijn hypotheek aanvroeg.

Alles is al betaald en er staat geen enkele openstaande factuur meer. Is er misschien een mogelijkheid om dit met spoed op te pakken? Het zou echt ontzettend veel voor me betekenen.

Alvast heel erg bedankt voor alle moeite!

• is een Master Poster
  • 24 reacties
  • 16 februari 2025
Selinay68. schreef:

Hey Marciano,

Allereerst heel erg bedankt voor je reactie en hulp, dat waardeer ik enorm. Ik zit alleen in een heel lastige situatie  Ik moet uiterlijk dinsdag aan de bank kunnen laten zien dat mijn BKR-registratie is verwijderd, anders loop ik de kans mis op mijn hypotheek en daarmee mijn woning. En ik wist ook niet dat ik een BKR- registratie had tot dat ik mijn hypotheek aanvroeg.

Alles is al betaald en er staat geen enkele openstaande factuur meer. Is er misschien een mogelijkheid om dit met spoed op te pakken? Het zou echt ontzettend veel voor me betekenen.

Alvast heel erg bedankt voor alle moeite!

Je kunt inloggen bij BKR, daar kun je ook alles volgen en inzien (ook datum van verwijdering), na de bkr codering wordt het nog 5 jaar bewaard. Omdat je over 5 jaar spreekt in je bericht.

Dit zijn echt heel vervelende situaties, ik hoop dat ze je kunnen helpen. Mocht je er niet uitkomen dan zou je ook nog navraag kunnen doen bij Dynamiet, wellicht kunnen zij je helpen.

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen Selina, ik hoop dat je een goed weekend hebt gehad! Uiteraard graag gedaan en fijn dat er niks meer open staat. Ik heb het verzoek uitgezet, echter heb ik begrepen dat ze het vandaag niet gaan halen. Het is erg druk en ze krijgen via diverse kanalen veel spoedverzoeken binnen. Maar nog geen reden voor zorgen. Morgen wordt het hoe dan ook opgepakt en ik ga m'n best doen om dit first thing in the morning te laten gebeuren. De kans is dus zeker aanwezig dat de coderingen morgen al zichtbaar verwijderd zullen zijn. Mijn collega's houden je altijd per e-mail op de hoogte, maar ik zal je hier ook een update geven, zodra ik van ze heb gehoord!

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 18 februari 2025

Goedemorgen Selina, ik hoop dat je een goed weekend hebt gehad! Uiteraard graag gedaan en fijn dat er niks meer open staat. Ik heb het verzoek uitgezet, echter heb ik begrepen dat ze het vandaag niet gaan halen. Het is erg druk en ze krijgen via diverse kanalen veel spoedverzoeken binnen. Maar nog geen reden voor zorgen. Morgen wordt het hoe dan ook opgepakt en ik ga m'n best doen om dit first thing in the morning te laten gebeuren. De kans is dus zeker aanwezig dat de coderingen morgen al zichtbaar verwijderd zullen zijn. Mijn collega's houden je altijd per e-mail op de hoogte, maar ik zal je hier ook een update geven, zodra ik van ze heb gehoord!

Goedemorgen, ik heb nog niks binnen🫣 word het nog denk je vandaag opgepakt? 

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 19 februari 2025

Goedemorgen, het is dinsdag niet opgepakt :(

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen Selinay, ik zie dat mijn collega's gister begin van de middag rond 12:30 uur aan jouw case zijn toegekomen en dat mijn collega je per e-mail geïnformeerd heeft. Hij heeft het volgende gestuurd:

'’Naar aanleiding van een belangenafweging zouden wij eventueel bijzonderheidscoderingen op een toestelkrediet mogen verwijderen, maar op dit leningnummer zijn geen bijzonderheden (meer) geregistreerd. De registratie van een toestelkrediet mogen wij niet verwijderen.'’

Kun je zo verder? Mocht je hier vragen over hebben, mail dan zeker terug via een antwoord op de mail. Dan geeft mijn collega van Incasso je graag meer duidelijkheid!

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen