Goedemiddag,
Sinds tijden maak ik gebruik van de Google NEST Wifi hardware. Dit omdat de T50 het aantal home automation devices niet aan kan. Lange tijd had ik de nest wifi router gelinkt aan de Zyxel (Media converter > T50 > Nest Wifi Router) wat voor double NAT zorgde en na verloop van tijd devices niet meer werkten op het draadloze netwerk.
Enige tijd geleden heb ik een managed switch GS108Ev3 geplaatst en de Zyxel T50 verwijderd (Media converter > GS108Ev3 EConfig via posts op dit forum opgevolgd m.b.t. VLAN 300 en 640 voor Internet en IPTV] > Nest Wifi Router).
Dit lijkt prima te werken, maar via Google Stadia en Video conferencing calls treedt er elke 15 minuten een onderbreking op van enkele (zo'n 3) seconden (laptop is verbonden via Wifi en Stadia gebruik ik via een Chromecast Ultra dongle met netwerk kabel).
Veel gezocht naar posts hier die mogelijk verband houden met elkaar, maar ik kan geen enkele verwijzing vinden binnen het forum of andere search opdrachten online.
Ik hoop dat de expertise hier mij kan helpen in het vinden van een oplossing. En hoor dan ook héél graag van jullie!
(Inmiddels is de tv box voorzien van 2 software updates en draait nu op de nieuwe interface waardoor VLAN ID 640 niet meer nodig is).
Alvast bedankt!