Skip to main content

BUG? "status bestelling" verwijst naar oude bestelling

  • 15 December 2024
  • 9 reacties
  • 53 Bekeken

Enkele weken geleden heb ik een bestelling geplaatst voor een nieuw glasvezel internet abonnement. Ik verwacht enige problemen met de oplevering aangezien ik al 28 maanden wacht op het aansluiten van de glasvezel zelf. Dat is echter voer voor een andere discussie.

Gezien mijn situatie wou ik de status van mijn bestelling controleren in “mijn Odido”. Ik vermoed echter dat hier sprake is van een bug.

Op de pagina, https://internet.odido.nl/abonnementen, staat het overzicht van mijn internet abonnement met een link om de status van de bestelling in te zien:

Deze link verwijst naar de https://www.odido.nl/my/internet-status:

Echter is dit een oude bestelling voor DSL uit 2019 zoals te zien in de volgende screenshot: 

Onderaan de pagina van screenshot #1 is echter ook een link te vinden naar de pagina https://internet.odido.nl/bestellingen, deze lijkt op het eerste gezicht beter te werken:

Helaas verwijst ook deze pagina uiteindelijk terug naar https://www.odido.nl/my/internet-status waar ik weer de oude bestelling uit 2019 tegenkom.

Dit lijkt mij niet helemaal de bedoeling.

Uitgelichte reactie

16 december 2024

Hoi ​@Aapenootjes, heel hartelijk welkom op de Odido Community, leuk dat je een account hebt aangemaakt! 🙋‍♂️🎈

Dit lijkt me een typisch geval van: zelfde e-mailadres en daarom wordt het oude abonnement getoond - maar niet 100% zeker natuurlijk. Vaak zien we dat wanneer iemand later een nieuwe aanvraag doet op hetzelfde adres, of op een ander adres met hetzelfde mailadres, het oude abonnement nog getoond wordt in de Mijn omgeving omdat het officieel dan nog gekoppeld is aan dat account. 

Probeer je met hetzelfde mailadres een nieuw account aan te maken of lukt dat niet?

9 reacties

Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10733 reacties
  • 16 december 2024
Uitgelichte reactie

Hoi ​@Aapenootjes, heel hartelijk welkom op de Odido Community, leuk dat je een account hebt aangemaakt! 🙋‍♂️🎈

Dit lijkt me een typisch geval van: zelfde e-mailadres en daarom wordt het oude abonnement getoond - maar niet 100% zeker natuurlijk. Vaak zien we dat wanneer iemand later een nieuwe aanvraag doet op hetzelfde adres, of op een ander adres met hetzelfde mailadres, het oude abonnement nog getoond wordt in de Mijn omgeving omdat het officieel dan nog gekoppeld is aan dat account. 

Probeer je met hetzelfde mailadres een nieuw account aan te maken of lukt dat niet?


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 16 december 2024
Jason van Odido schreef:

Hoi ​@Aapenootjes, heel hartelijk welkom op de Odido Community, leuk dat je een account hebt aangemaakt! 🙋‍♂️🎈

Dit lijkt me een typisch geval van: zelfde e-mailadres en daarom wordt het oude abonnement getoond - maar niet 100% zeker natuurlijk. Vaak zien we dat wanneer iemand later een nieuwe aanvraag doet op hetzelfde adres, of op een ander adres met hetzelfde mailadres, het oude abonnement nog getoond wordt in de Mijn omgeving omdat het officieel dan nog gekoppeld is aan dat account. 

Probeer je met hetzelfde mailadres een nieuw account aan te maken of lukt dat niet?

Bedankt, al heb ik mijn account al sinds 2019 ;)

Is het dan niet handiger dat dit systeem zodanig word ingericht dat het meerdere bestellingen/abonnementen binnen één account ondersteund?

En nee, een nieuw account aanmaken met mijn e-mailadres gaat niet. Logisch ook want het emailadres word gebruikt voor de authenticatie van mijn bestaande account.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 12599 reacties
  • 18 december 2024

Hey ​@Aapenootjes, ik ben hier eens voor je in gaan duiken, echter is er geen link meer te leggen tussen jouw oude abonnement en je account op Mijn Odido. Er zijn 2 dingen wat ik kan proberen;

  1. Ik kan je huidige abonnement ontkoppelen zodat je hem opnieuw moet koppelen.
  2. Ik kan je account volledig verwijderen, dan moet je een nieuw account aanmaken.  

Ik weet niet of het zal werken maar we kunnen beide uitproberen, zullen we dat eens testen?


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 18 december 2024

Ik heb optie 1 zojuist zelf geprobeerd. Daarbij ook even gewacht totdat het internet abonnement daadwerkelijk verdwenen was uit het account overzicht. Helaas hielp dat niets. Ik betwijfel of er verschil in zit wanneer jij dat voor mij doet ipv ikzelf?

Dan resteert optie 2. Mits het niet te moeilijk is om mijn huidige abonnementen overnieuw te koppelen.


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 3552 reacties
  • 20 december 2024

@Aapenootjes Ik vermoed inderdaad dat het ontkoppelen dan geen zin heeft. Uiteraard help ik je graag verder bij optie 2! 

Ik heb dit meteen voor je in orde gemaakt. Wil je over ± 15 proberen een nieuw account aan te maken? Dit doe je eenvoudig op onze Homepage onder het kopje 'inloggen’. Vervolgens klik je op 'Ik heb nog geen account'. Ik weet zeker dat het nu moet lukken! 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 20 december 2024
Teresa van Odido schreef:

@Aapenootjes Ik vermoed inderdaad dat het ontkoppelen dan geen zin heeft. Uiteraard help ik je graag verder bij optie 2! 

Ik heb dit meteen voor je in orde gemaakt. Wil je over ± 15 proberen een nieuw account aan te maken? Dit doe je eenvoudig op onze Homepage onder het kopje 'inloggen’. Vervolgens klik je op 'Ik heb nog geen account'. Ik weet zeker dat het nu moet lukken! 

Helaas, ook dit hielp niet. Het lijkt mij toch echt een probleem dat jullie achter de schermen op moeten lossen.


Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 1428 reacties
  • 21 december 2024

Hi ​@Aapenootjes, ik wil dit graag voor je doorzetten naar onze technische dienst, zodat dit onderzocht kan worden! Zou je me een screenshot willen sturen waarop de datum van de oude bestelling te zien is? Zo kunnen mijn collega's die dit gaan onderzoeken goed zien dat je steeds naar de oude bestelling doorgeleid wordt, terwijl jouw nieuwe abonnement gekoppeld staat. Dit zal ons ontzettend helpen in het onderzoek! 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 25 december 2024

Sorry voor de wat latere reactie, ik zat nogal in de kerst(cadeaus)-stress :')

 

 


Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 1428 reacties
  • 26 december 2024

Hi ​@Aapenootjes, ik hoop dat het gelukt is om alle cadeautjes in huis te halen? Ontzettend bedankt voor de screenshot, ik heb dit dan ook direct voor je doorgezet naar de technische dienst. De verwerkingstijd hiervoor is op dit moment 14 dagen, zodra er een update is zullen we dit gelijk aan je laten weten! 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen