Skip to main content
Beantwoord

Klik en Klaar opzeggen binnen proeftijd

Aangezien ik een half uur in de rij stond en verbinding keer op keer wordt verbroken klantenservice wil ik graag klik en klaar hier opzeggen binnen proeftijd wet koop op afstand.

Gegevens zijn bekend in mijn profiel. Zit nog ruim binnen de 14 dagen.

Graag prive bericht of alles in orde is. Dus wil mijn abo cancellen binnen 14 dagen proef.

thanx

Beste antwoord door Teresa van Odido

Welkom op onze community! ​@Mrbrightside86 

Ik help je natuurlijk graag verder om dit te regelen. Ik kijk met je mee! 

Gelukkig zie ik dat het inmiddels al is gelukt om het abonnement op te zeggen. Je ontvangt hier ook nog een e-mail ter bevestiging over en instructies om het modem te retourneren. 

Laat je het mij weten als ik nog ergens bij kan helpen? Ik doe het graag!

Bekijk origineel

32 reacties

• Auteur
  • is een King Poster
  • 42 reacties
  • 4 januari 2025

Niemand van Odido aanwezig in het weekend?

Zo verloopt de 14 dagen snel als je niet reageert via klantenservice en dit forum.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8726 reacties
  • 4 januari 2025

Nee, dit is geen chat met de klantenservice.  Directe klantenservice is er alleen telefonisch.

• Auteur
  • is een King Poster
  • 42 reacties
  • 4 januari 2025
eric schreef:

Nee, dit is geen chat met de klantenservice.  Directe klantenservice is er alleen telefonisch.

Die waren dus onbereikbaar en als ik eindelijk iemand aan de lijn had wisten ze niet hoe ze het in orde moesten maken.

• Auteur
  • is een King Poster
  • 42 reacties
  • 5 januari 2025

@Ishana van Odido zie dat je had gereageerd, kan je ook hier responden? Danku

• Auteur
  • is een King Poster
  • 42 reacties
  • 6 januari 2025

Kan iemand reageren van Odido?14 dagen bedenktijd lopen vandaag af namelijk.

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4135 reacties
  • Antwoord
  • 7 januari 2025

Welkom op onze community! ​@Mrbrightside86 

Ik help je natuurlijk graag verder om dit te regelen. Ik kijk met je mee! 

Gelukkig zie ik dat het inmiddels al is gelukt om het abonnement op te zeggen. Je ontvangt hier ook nog een e-mail ter bevestiging over en instructies om het modem te retourneren. 

Laat je het mij weten als ik nog ergens bij kan helpen? Ik doe het graag!

• Auteur
  • is een King Poster
  • 42 reacties
  • 7 januari 2025

Ja zie andere topic.

mij is toegezegd dat er binnen 14 dagen geen kosten zouden zijn in de winkel en dit puur een testperiode is. Nu word ik toch met kosten om de oren geslagen werd me verteld op ditzelfds forum.

Tijd om een klacht in te gaan dienen over deze misleidende manier van klanten binnen halen ​@Teresa van Odido 

• Auteur
  • is een King Poster
  • 42 reacties
  • 7 januari 2025

• is een Top Poster
  • 15 reacties
  • 9 januari 2025

Dag, 

k heb de service aangevraagd nadat de medewerker mij ervan overtuigde dat het geprobeerd kon worden, maar ik wist niet dat het een ramp zou zijn en niet gemakkelijk teruggestuurd kon worden. Contact opnemen met de service lukte niet. Elke keer dat ik belde, wachtte ik op de lijn om afgesneden te worden. Dit is erg vervelend. Ik ging naar de winkel en de medewerker zei dat ik niets kon doen. Ik heb een e-mail gestuurd, niemand antwoordt, ik heb ook gechat, niemand antwoordt wat moet ik doen, het is echt slechte service…

Ik wil het Klik&Klaar annuleren

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • 13605 reacties
  • 10 januari 2025

Hey ​@Mrbrightside86, bij een opzegging binnen 14 dagen werkt de facturatie pro-rata tot de dag van opzegging. Dan krijg je de volgende rekensom: 31 / 25 x aantal dagen tot opzeggen = het bedrag wat betaald wordt. De rest wordt automatisch berekend en verrekend en krijg je teruggestort.

Hey ​@ok82mar, zou je jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer in je profiel willen zetten? Dan kan ik de opzegging in gang zetten. 

• is een Top Poster
  • 15 reacties
  • 10 januari 2025

Bedankt voor het antwoord. Waar kan ik de informatie naartoe sturen?

• Auteur
  • is een King Poster
  • 42 reacties
  • 10 januari 2025

Tommie van Odido schreef:

Hey ​@Mrbrightside86, bij een opzegging binnen 14 dagen werkt de facturatie pro-rata tot de dag van opzegging. Dan krijg je de volgende rekensom: 31 / 25 x aantal dagen tot opzeggen = het bedrag wat betaald wordt. De rest wordt automatisch berekend en verrekend en krijg je teruggestort.

Nogmaals, in de winkel is nadrukkelijk gezegd dat er geen kosten komen tijdens de eerste 14 dagen.

Ik ga het bedrag dan maar storneren aangezien jullie me niet verder helpen?

• is een Top Poster
  • 15 reacties
  • 10 januari 2025

Ik snap niet wat je bedoelt? Waar kan ik mijn informatie naartoe sturen?

• is een Top Poster
  • 15 reacties
  • 10 januari 2025

Vandaag heb ik na lang wachten wel antwoord gekregen op de telefoon, maar ik heb geen bevestigingsmail van de annulering ontvangen en ook geen sticker om het pakket te retourneren.

• is een Top Poster
  • 15 reacties
  • 11 januari 2025

Hoi, ik heb de retourmail niet ontvangen. Wat moet ik doen? Je hebt me niet geantwoord. Moet ik mijn gegevens hierheen sturen?

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4135 reacties
  • 11 januari 2025

@ok82mar Ik help je graag verder!

Je kunt jouw gegevens toevoegen aan je community profiel. Dit doe je door op jouw profiel te klikken en dan op ‘profiel bewerken’. Vervolgens kun je verschillende velden invullen met de gevraagde informatie. Laat je het mij weten wanneer het is gelukt?

• is een Top Poster
  • 15 reacties
  • 11 januari 2025

Bedankt voor je reactie, ik heb het bestand aangepast.

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4135 reacties
  • 11 januari 2025

@ok82mar Super dankjewel! 

Ik heb direct gekeken en zie dat de opzegging niet goed is doorgekomen. Hierdoor heb je de opzeggingsmail en QR-code niet ontvangen. Geen zorgen! Ik heb dit gelijk in orde gemaakt. Je ontvangt binnen 1 werkdag een e-mail ter bevestiging en instructies om de apparatuur terug te storen. 

Voor meer informatie over het terugsturen van je apparatuur kun je alvast een kijkje nemen in dit topic: Hoe stuur je de apparatuur terug? | Odido community.

Tip! Stop een briefje in de doos met je gegevens (naam, postcode/huisnummer). Op die manier kunnen we het modem koppelen aan jouw abonnement. 

Laat je het mij weten als je nog hulp nodig hebt? Ik sta altijd voor je klaar!

• is een Top Poster
  • 15 reacties
  • 11 januari 2025

Ja, dank u voor uw hulp., Ja, ik zal daar op letten, gisteren stuurde hij mij een factuur dat ik een rekening van 20 euro moet betalen, maar ik heb hem binnen 14 dagen teruggestuurd, dus ik hoef het bedrag niet te betalen. 

• Auteur
  • is een King Poster
  • 42 reacties
  • 11 januari 2025
ok82mar schreef:

Ja, dank u voor uw hulp., Ja, ik zal daar op letten, gisteren stuurde hij mij een factuur dat ik een rekening van 20 euro moet betalen, maar ik heb hem binnen 14 dagen teruggestuurd, dus ik hoef het bedrag niet te betalen. 

Heb ik ook. Dat vindt Odido normaal om binnen 14 dagen wet koop op afstand kosten te berekenen.

Heb klacht ingediend hier op dit forum maar 0.0 reactie.

• is een Top Poster
  • 15 reacties
  • 14 januari 2025

Hoi, ik heb de retourcode nog niet ontvangen.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8726 reacties
  • 14 januari 2025
ok82mar schreef:

Hoi, ik heb de retourcode nog niet ontvangen.

1. Er komt geen specifieke code:

“ Heb je Klik&Klaar via 1 van onze service kanalen opgezegd? Dan kun je het modem en wifipunten (als je die hebt) retour sturen via dit antwoordnummer van PostNL. Dit adres kun je terugvinden in de bevestigingsmail die je ontvangt na het opzeggen.” 

En de tip van de moderator: “ Tip! Stop een briefje in de doos met je gegevens (naam, postcode/huisnummer). Op die manier kunnen we het modem koppelen aan jouw abonnement. “ 

1. De factuur van 20 euro dien je te betalen. Er volgt een creditfactuur voor de period van de maand dat je de klik en klaar niet gehad hebt. Dus stel je ontvangt het op dag 1 van de maand en annuleert op dag 10, dan krijg je voor dag 11 t/m 31 een creditfactuur.

• is een Top Poster
  • 15 reacties
  • 14 januari 2025

Hallo, de terugbetaling vond plaats tijdens de proefperiode. Waarom moet ik nu een factuur van 20 euro betalen?

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8726 reacties
  • 14 januari 2025

Omdat dit product voorruit wordt gefactureerd.  Het deel dat pro rato wordt gecrediteerd wordt tzt teruggestort. 

• is een Top Poster
  • 15 reacties
  • 14 januari 2025

Ik heb het maar een paar uur gebruikt en de snelheid was slecht. De medewerker zei dat je het gratis kon uitproberen tijdens de proefperiode. Ik heb het besteld op 01/04/2025

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen