Skip to main content
Beantwoord

Verzoek tot verwijderen negatieve BKR registratie door Odido ivm hypotheekaanvraag

Toon eerste reactie

34 reacties

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@Daniel0791, we checken dit graag voor je na! Echter, is het niet de bedoeling om in meerdere topics te '’spammen'’ over hetzelfde onderwerp. Dit staat ook in onze huisregels vermeld. Op deze manier blijft het ook overzichtelijk voor ons. Ik zie dat je al een eigen topic hierover hebt aangemaakt. Daar zal een collega of ik zo snel mogelijk bij je terugkomen met een reactie! 

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 19 februari 2025

Beste klantenservice van Odido,

Mijn naam is Ibrahim en ik ben jarenlang klant geweest bij Tele2, dat later is overgegaan in Odido. In al die jaren heb ik mijn rekeningen altijd keurig betaald. Helaas ben ik op een gegeven moment door verlies van werk en inkomen in een moeilijke situatie terechtgekomen, waardoor ik tijdelijk niet in staat was mijn eigen administratie goed bij te houden. Hierdoor zijn er onbedoeld fouten gemaakt in de betalingen, met als gevolg een BKR-registratie.

Ik wil u vriendelijk verzoeken om deze registratie te verwijderen. Mijn financiële situatie is inmiddels weer op orde en ik voldoe weer netjes aan al mijn betalingsverplichtingen. Helaas belemmert deze registratie mij en mijn partner nu bij het afsluiten van een hypotheek, wat essentieel is voor onze toekomst samen met onze pasgeboren zoon.

Daarnaast heb ik in die betreffende periode te maken gehad met diverse gezondheidsklachten, wat de situatie verder bemoeilijkte. Gezien de omstandigheden hoop ik dat u bereid bent mijn verzoek in overweging te nemen en mee te werken aan de verwijdering van de BKR-registratie.

Alvast hartelijk dank voor uw medewerking. 

Met vriendelijke groet,

Ibrahim

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen ​@Ibrahim1998, van harte welkom op de Community en superfijn dat je je situatie weer op orde hebt! Ook gefeliciteerd met je pasgeboren zoon! Ik snap volkomen dat je graag de BKR-registratie verwijderd wil zien om je hypotheekaanvraag af te ronden. Hier help ik je met alle plezier bij. Ik zie 2 mobiele nummers in je profiel staan. Zet je voor het abonnement met nummer **89 je volledige naam, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN in je profiel? Dan stuur ik je een e-mail met instructies over hoe je met Incasso in contact komt en welke gegevens en documenten je mee moet sturen. Zij zullen je aanvraag dan beoordelen en als er niets meer openstaat kunnen de coderingen verwijderd worden. Houd er rekening mee dat zij momenteel wel een verwerkingstijd hebben, dus ik moet je wel alvast om geduld vragen. Laat je het me weten als je je gegevens hebt ingevuld? Dan ga ik direct voor je aan de slag! 

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 20 februari 2025

Beste ​@Marciano van Odido 

Bedankt voor je reactie en bovenal de aangeboden hulp. Ik heb de gegevens aangevuld. 

Met vriendelijke groet,

Ibrahim

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Ibrahim1998, uiteraard graag gedaan en jij ook bedankt voor het invullen van je profiel! Omdat het over een een oud abonnement gaat en je 'contact’ niet meer bij ons in het systeem staat, kan ik je geen e-mail sturen met alle stappen. Maar geen zorgen, ik zet hier op een rijtje wat je moet doen om de BKR-registratie zo snel mogelijk verwijderd te krijgen.

Stuur een e-mail naar incasso@odido.nl met als onderwerp ‘Verzoek belangenafweging’. Vermeld in de e-mail alsjeblieft:

• Je mobiele nummer bij Odido
  • Het leningnummer van de BKR-registratie (je kan gratis een overzicht opvragen via mijnkredietoverzicht.bkr.nl).
  • De reden dat je het niet eens bent met de registratie
  • Wat voor jou de impact is van de registratie, hoeveel ‘last’ je ervan hebt
  • En stuur documenten mee ter onderbouwing

Mijn collega's nemen dan zo snel mogelijk contact met je op. Ze informeren je dan per e-mail of ze de coderingen hebben verwijderd of dat er bijvoorbeeld toch nog iets open staat. Ze hebben het op dit moment erg druk, dus een specifieke datum kan ik je op dit moment niet geven. Mocht je volgende week nog niets gehoord hebben, laat dan opnieuw een reactie achter in dit topic. Een van mijn collega's kan je e-mail er dan bijpakken en kijken wanneer mijn collega's verwachten aan jouw e-mail toe te komen of wellicht verzoeken om jouw e-mail met voorrang op te pakken. 

Ik hoor het graag van je en ik duim alvast met je mee! 😊

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 24 februari 2025

@Marciano van Odido 

Bedankt voor je uitleg en het meedenken! Ik zal de e-mail met de benodigde informatie en documenten zo snel mogelijk versturen naar incasso@odido.nl. Mocht ik nog vragen hebben of als ik binnen een week geen reactie ontvang, dan laat ik het hier weten. Nogmaals bedankt!

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@Ibrahim1998 dat is helemaal goed. Namens mijn collega Marciano: geen dank en graag gedaan! Als je nog andere vragen hebt, stel ze gerust in dit topic. We zitten klaar om je verder te helpen! 😄

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 13 maart 2025

@Marciano van Odido 

Ik heb reactie gekregen en daarbij is aangegeven dat de negatieve notering wordt verwijderd. Dit bericht heb ik gekregen op 27-2-2025. In de mail stond aangegeven dat in de loop van de week de noteringen verwijderd worden. Ik zie dat mijn BKR-notering alleen nog steeds niet is verwerkt. Kunt u mij een update geven over de status en wanneer dit wordt aangepast?

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Ibrahim 

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen ​@Ibrahim1998, superfijn om te lezen dat je reactie van mijn collega hebt gehad over het verwijderen van de registratie! Wat apart dat het nog niet verwerkt is. Ik heb mijn collega meteen een berichtje gestuurd met de vraag dit nog eens te controleren. Zodra ik een reactie heb ontvangen, laat ik het je direct weten! 

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen