Skip to main content
Beantwoord

Halve downloadsnelheid (500Mbit) tov uploadsnelheid (940Mbit)


Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

228 reacties

Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10739 reacties
  • 24 januari 2024

@tyson Wederom bedankt voor jouw medewerking! Ik kan me voorstellen dat dit nu aanvoelt als een gebed zonder eind. @Tommie van Odido Zit hier meer bovenop dan ik; ik zal hem vragen dit nogmaals uit te pluizen. To be continued!


  • Doet lekker mee
  • 51 reacties
  • 25 januari 2024

@Jason van Odido @Tommie van Odido 

Ik ben benieuwd wat jullie überhaupt nog kunnen doen? Ik heb de hoop namelijk een beetje opgegeven. Hoor het graag.

 

@florisVries 

zijn jouw problemen inmiddels opgelost?


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 71 reacties
  • 25 januari 2024
tyson schreef:

@Jason van Odido @Tommie van Odido 

Ik ben benieuwd wat jullie überhaupt nog kunnen doen? Ik heb de hoop namelijk een beetje opgegeven. Hoor het graag.

 

@florisVries

zijn jouw problemen inmiddels opgelost?

Het vreemde bij mij is nu dat de rechtstreekse lijn naar odido \Amsterdam wel goed is:

maar de andere servers geven nog steedds ongeveer de helft download tov upload

En dus is volgens t-mobile de lijn wel goed en ligt het niet aan hun, dus ja ik heb de moed ook opgegeven.
 

 


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4098 reacties
  • 26 januari 2024

@florisVries Ik ga ook voor jou vragen of @Tommie van Odido jouw verbinding nogmaals onder de loop wilt nemen. 

Ik ben benieuwd of je nog steeds een goede verbinding hebt op de rechtstreekse lijn?


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13287 reacties
  • 29 januari 2024

Hey @tyson, ik heb het nogmaals voor je doorgezet. Ik hoop dat we nog iets voor je kunnen betekenen!

 

Ha @florisVries, je internetsnelheid ziet er naar onze server goed uit. Wij kunnen jammer genoeg geen volledige capaciteit garanderen op andere servers. Wij zorgen ervoor dat er op onze servers altijd genoeg capaciteit is naar ons netwerk. Dat kunnen we niet garanderen op andere servers. Zodra je ons netwerk verlaat hebben we geen invloed op de capaciteit naar die desbetreffende server. Je moet het zien als van een vierbaansweg (onze server) naar een tweebaansweg (andere server) gaan. Dan krijg je een opstopping en ontstaat er een file. 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13287 reacties
  • 29 januari 2024

Hi @tyson, daar ben ik alweer. 

Zou je toevallig opnieuw een speedtest willen doen met de Ookla speedtest App in de windows store? Graag een KPN sever selecteren en hier een screenshot van maken. Weet je toevallig hoe je een iPerf speedtest moet uitvoeren? Als je dat weet dan graag met deze server: iperf3.exe -c iperf.weserve.nl -p 5002 -R -t 120.  

 

Aan het processor gebruik te zien is het een vrij oud beestje, zou je de speedtesten toevallig op een andere bekabelde laptop kunnen uitvoeren?


  • Doet lekker mee
  • 51 reacties
  • 29 januari 2024

Hi @Tommie van Odido,

 

Ik weet niet waar je de processor gegevens ziet bij mijn laatste tests maar ik werk zeker niet met een ‘oud beestje’. Tenminste wil ik mijn MacBook Pro M1 Pro Max (spec’ed out) zeker niet als gedateerd beschouwen 🤔.

Anyhow, ik heb net opnieuw een aantal tests gedaan via Ookla (uit de MacOS App Store) via de KPN server. Rechtstreeks bekabeld en verder geen andere apps open, geen firewall en ook geen vpn server actief. Zie screenshots hieronder.

Aangezien ik niet op een Windows computer werk, weet ik ook niet hoe ik een iPerf test moet uitvoren. Als je een manier voor een Mac hebt, hoor ik dat graag.

 

Reageer je svp ook nog kort op mijn PM? 

Dank alvast en ben benieuwd naar je bevindingen.

 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13287 reacties
  • 30 januari 2024

Bedank @tyson voor de testen en hardware informatie. Ik heb het opnieuw doorgezet naar mijn contactpersoon bij KPN NetwerkNL. Ik gok dat ze zelf nog langs willen komen om een iPerf test uit te voeren maar dat weet ik niet zeker. Hopelijk heb ik snel antwoord!

 

P.S. Privébericht is beantwoord. 


  • Doet lekker mee
  • 51 reacties
  • 14 februari 2024

@Tommie van Odido zijn er al updates te vermelden na twee weken? Komt kpn nog langs?


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13287 reacties
  • 15 februari 2024

Hey @tyson, ik heb bericht terug van KPN NetwerkNL. Zij hebben de lijn doorgemeten en ze geven aan dat de juiste snelheid binnenkomt. Ze denken dat het aan het apparatuur ligt. Heb je het toevallig met verschillende kabels getest? Minimaal Cat5e? Anders wil ik toch nog testen of een ander modem zal helpen. 


  • Doet lekker mee
  • 51 reacties
  • 16 februari 2024

Hi @Tommie van Odido , dat de snelheid die binnen komt roept kpn al sinds dag 1. Ze schuiven het door naar jullie en zeggen dat Odido het stuk van wijkcentrale naar mijn huis / instellingen niet goed op orde hebben.

ik gebruik uitsluitend cat7 kabels. 


Modemwissel is misschien nog een optie. De kpn monteur gaf laatst ook aan dat er een verkeerde kleur glasvezelkabel naar het modem was gebruikt door de Guidion monteur tijdens het laatste bezoek. Deze heeft hij iig al vervangen door het (volgens hem) juiste kabel.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13287 reacties
  • 16 februari 2024

Ja het blijft een lastig euvel dit @tyson! Ik heb je een nieuwe mediaconverter + T-56 opgestuurd. Als je deze hebt ontvangen laat het modem dan 48 uur aan staan. Dan download hij de B8 firmware, als dit gedaan is trek dan aan de bel. Dan laat ik de B10 firmware en nieuwe agent pushen. Hopelijk kunnen we dan wat verschil merken. 


  • Doet lekker mee
  • 51 reacties
  • 18 februari 2024
Tommie van Odido schreef:

Ja het blijft een lastig euvel dit @tyson! Ik heb je een nieuwe mediaconverter + T-56 opgestuurd. Als je deze hebt ontvangen laat het modem dan 48 uur aan staan. Dan download hij de B8 firmware, als dit gedaan is trek dan aan de bel. Dan laat ik de B10 firmware en nieuwe agent pushen. Hopelijk kunnen we dan wat verschil merken. 

 

Dank @Tommie van Odido ik twijfel echter of de router en de mediaconverter een verschil uitmaken! De huidige media converter is niet eens aangesloten. Ik dacht dat je het over het vervangen van het glasvezel modem had (waar het signaal binnenkomt). Zie hieronder mijn set-up hoe de monteurs àlles geïnstalleerd hebben:

 

 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13287 reacties
  • 19 februari 2024

Ik heb je ook een nieuwe Mediaconverter opgestuurd @tyson. Zou je, als je deze binnen hebt, de verbinding kunnen testen met de nieuwe apparatuur? 


  • Doet lekker mee
  • 51 reacties
  • 25 februari 2024

Hi @Tommie van Odido , net alles aangesloten en ik laat het nu 48 uur zo draaien. Push gerust de firmware daarna. Side note - de nieuwe media converter werkt niet naar behoren (SPEED signaal lampje brand niet). Oude converter teruggezet en die deed het wel meteen. 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13287 reacties
  • 26 februari 2024

Hey @tyson, dat is vreemd. SPEED lampje uit betekent dat hij maar 100 Mbit/s ontvangt vanuit de wijkcentrale. Laat voor nu maar de oude hangen, de firmware zal einde middag geupgraded worden. Het internet valt dan een paar minuutjes weg tijden het updaten. Zou je mij daarna een terugkoppeling willen geven?


  • Doet lekker mee
  • 51 reacties
  • 3 maart 2024
Tommie van Odido schreef:

Hey @tyson, dat is vreemd. SPEED lampje uit betekent dat hij maar 100 Mbit/s ontvangt vanuit de wijkcentrale. Laat voor nu maar de oude hangen, de firmware zal einde middag geupgraded worden. Het internet valt dan een paar minuutjes weg tijden het updaten. Zou je mij daarna een terugkoppeling willen geven?

Hey @Tommie van Odido het lijkt de goede kant op te gaan. Heb een aantal tests gedraaid via de KPN en Odido servers vandaag. Zie resultaten hieronder:

 

 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13287 reacties
  • 5 maart 2024

Hey @tyson, dat ziet er inderdaad een stuk beter uit! Zou je dit een aantal dagen in de gaten willen houden? Hopelijk blijft het stabiel. 


  • Doet lekker mee
  • 51 reacties
  • 22 maart 2024
Tommie van Odido schreef:

Hey @tyson, dat ziet er inderdaad een stuk beter uit! Zou je dit een aantal dagen in de gaten willen houden? Hopelijk blijft het stabiel. 

Hi Tommie, Hierbij de screenshots van de metingen afgelopen weken. Zoals eerder gevraagd allemaal via de kpn server. Op de Odido server zien de download metingen stukken beter uit.
Ik zie je reactie graag tegemoet.

 

 


Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2151 reacties
  • 23 maart 2024

Hoi @tyson, super fijn om te zien! Bedankt voor het terugkoppelen. Ik wens je een mooi weekend! Groetjes, Ishana


  • Doet lekker mee
  • 51 reacties
  • 23 maart 2024
Ishana van Odido schreef:

Hoi @tyson, super fijn om te zien! Bedankt voor het terugkoppelen. Ik wens je een mooi weekend! Groetjes, Ishana

Nou ik weet niet of het superfijn is als je naar de download snelheden kijkt @Ishana van Odido .

De upload is super stabiel rond de 900 Mbps, de download valt nog steeds tegen 🤷🏻‍♂️


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13287 reacties
  • 25 maart 2024

Hey @tyson, wat is de download snelheid naar de server die standaard wordt aangewezen? 


  • Doet lekker mee
  • 51 reacties
  • 1 april 2024

Hey @Tommie van Odido , bedoel je de server die Ookla standaard kiest als je een speedtest draait? Dat is ‘TriNed B.V. in Sint-Oefenrode. Gemiddld 650-740 MBps DL en 750-940 MBps UL


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13287 reacties
  • 2 april 2024

Met ons modem of je eigen modem @tyson


  • Doet lekker mee
  • 51 reacties
  • 2 april 2024
Tommie van Odido schreef:

Met ons modem of je eigen modem @tyson

@Tommie van Odido met jullie ZYXEL T-56 modem


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen