Beantwoord

Halve downloadsnelheid (500Mbit) tov uploadsnelheid (940Mbit)


Reputatie 1

Hoera het kon, in februari kon ik maar een 1Gb lijn, dus direct gekozern. Vanaf die tijd puinhoop, downloadsnelheid maar rond de 500 Mbit (heb 1 keer de 750 aangetikt) en upl0ad steeds rond de 940. Guideon nu iets van 6 keer geweest en KPN drie keer. Alles zou moeten werken maar er veranderd niets.. KPN: Check glasvezel ok, port switch geen effect, nieuwe glasvezel aansluiting in huis, geen effect. Guideon: nieuwe modem, omzetter, geen effect, nog een weer langs komen kijken (kijken helpt niet\) geen effect, Weer meten, geen effect, nieuwste modem, geen effect, weer langs om te meten, gebeurd niets. Nu zou jet bij een speciaal team terecht komen, maar ik heb de hoop verloren. Weet iemand hier wat het kan zijn?

Ow en als ik toch even klagen mag, dat prutbandje als je belt, als je inspreekt internetsnelheid als probleem krijgt je steeds de oplossingen voor wifi, ik praat over vaste verbinding ja, stop daar een mee en stuur niet iedere keer dat prut smsje grr.

icon

Beste antwoord door Boris 2 August 2022, 10:46

Bekijk origineel

228 reacties

@florisVries @Tommie @Dolphin . Zojuist stond er totaal onverwacht een monteur aan de deur om naar het probleem te kijken. Hij heeft bij mij in de meterkast alles vervangen om te testen. Het resultaat was nog hetzelfde. De monteur gaf ook aan, dat de snelheid niet geweldig was. Hij is naar de wijkcentrale vertrokken en na ongeveer een half uur was hij terug. De snelheid daar was wel in orde. Hij heeft het glasvezelkabeltje van de switch naar de patch van onze verbinding vervangen en daarmee is het probleem direct verholpen. Hij is dit netjes komen testen nog een keer en nu is de snelheid zoals je zou verwachten. De ping roundtrip is ook ineens stukken beter. Vuile kabel dus, of een begin van een breuk.

Ik ben er blij mee, vindt het alleen jammer dat ik in dit forum 10 maanden geleden al had geschreven dat een monteur deze acties zou moeten gaan doen. Dus ja… he.. Beetje jammer. Maar wellicht voor de andere klanten met soortgelijke issues. Monteur sturen met een stapel glasvezelkabeltjes ;-)

gr, Edwin

Reputatie 1

Hallo Lisa, jammer om te horen dat je weggaat, overdracht geeft vaak weer problemen🙈

Ik ben benieuwd naar de vergoeding, maar vooral naar een oplossing voor het probleem, het verbaasd me echt dat dit allemaal zo lang duurt.

Ik wens jou in elk geval een fijne jaarwisseling en succes in je nieuwe baan.

ik hoop dan dat we binnen twee weken wat over de vergoeding horen en  de oplossing van ons probleem.

groet

Floris

 

Reputatie 4

Hallo @Lisa,

Ook jij een fijne jaarwisseling gewenst.

Reputatie 1

@Tommie @tyson 

Guidion komt nu vrijdag weer bij mij langs, ze geven aan iemand te sturen met meer kennis die in de schakelkast wat kan aanpassen, ik ben benieuwd 🤨 

groet

Floris

 

Ik zag dat tijdens het kopieren een stukje tekst ontbrak. Hierbij nogmaals mijn reactie:

 

De snelheden ga ik zeker ook nog bekabeld meten plus de Activity monitor screenshots en IP con + CP
Maar aangezien de waardes nooit boven de 300-400Mbps gekomen zijn gekomen in het verleden (bekabeld en wifi) vond ik de meting een zeer positieve verrassing!

Uiteraard is je reactie 'bot' te noemen aangezien ik al zo lang met dit probleem zit en jullie tientallen metingen van mij, Guidion en KPN inmiddels ontvangen hebben over de afgelopen 1,5+ jaar. 
De resultaten werden door Guidion en KPN geconstateerd en doorgestuurd naar jullie technisch team. Ik ga er dus ook van uit dat ze allemaal zichtbaar zijn in jullie systeem?! Dus een link naar een handleiding hoe ik moet testen voelt dan ook extra als 'ik wordt niet serieus genomen' met mijn probleem (1/3e van de beloofde download snelheid). 

Dus nogmaals mijn specifieke vragen: 

1. Tommie gaaf aan opnieuw een uitvraag te willen doen, aangezien hij de eerste escalatie (7 weken geleden) nergens in het systeem terug kon vinden.
Is dit inmiddels gebeurd en wat was de reactie van het technische team?

2. Zijn er tussen 2 en 3 Juli op afstand wat tests / tweaks uitgevoerd aangezien er een flinke peak te zien was die ik in al de tijd nog nooit mee heb gemaakt. 
Kunnen jullie eventueel achterhalen of KPN bezig is geweest en weten jullie misschien wat er precies gebeurde? 
Alvast bedankt. De aanvullende info zou ik nog naar internet.service@odido.nl sturen op het moment dat de snelheid weer omhoog gaat (ik zit nu weer een aantal dagen op 250-300 mbps).

Reputatie 1

@EdwinBrokx 

@Tommie 

goed om te horen, misschien hier ook nog wat nieuwe kabeltjes proberen??

Reputatie 7
Badge +9

@tyson ik zie dat Guidion opnieuw voor je is aangestuurd!

 

@florisVries er is nog geen gevolg geweest na het bezoek van Guidion, hier gaan we direct achteraan!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @tyson, we hebben KPN Netwerk NL opnieuw vriendelijk verzocht om de poortmove als nog uit te voeren. Zodra we hier antwoord op hebben zal ik dit met je delen. Als het eindelijk opgelost is kunnen we het hebben over een passende compensatie. 

Reputatie 1

@florisVries @EdwinBrokx

Zonder screenshots van de Speedtest.net app, kan T-Mobile niet heel veel doen. Het beste is het dus om even bij Speedtest.net de Windows of MacOS App te downloaden en installeren.

Eenmaal geïnstalleerd kan je snel en eenvoudig via verschillende servers een test doen. Deze test moet wel bekabeld (met het modem van T-Mobile) worden uitgevoerd en bij voorkeur via verschillende servers. Plaats daarna even de uitkomsten (screenshots) in een reactie in het topic.

 

Allemaal al gedaan Gerrit, al meerdere keren , Guideon al meedere keren geweest en met mij getest en fotis genaakt…

Reputatie 7
Badge +9

Hey @EdwinBrokx, super dat je dit zo snel hebt kunnen delen. Ik heb het gelijk doorgespeeld. We pakken dit weer op. Vanaf nu houd ik dit voor jullie in de gaten.

Reputatie 7
Badge +9

@florisVries, @Dolphin, @tyson en @Gurlerkaratas, bedankt voor alle screenshots!

Ik heb dit allemaal doorgezet naar mijn collega van de technische dienst die het hele incident heeft bijgewoond. Hij is op dit moment op vakantie, volgende week is hij terug. Ik verwacht dan direct een terugkoppeling van hem. Ook heb het bericht van @EdwinBrokx doorgestuurd. Hopelijk kan dit behulpzaam zijn voor de fix. Ik houd jullie hiervan op de hoogte! 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @tyson, ik heb bericht terug.

We hebben nog een laatste hoop, KPN NetwerkNL heeft een poortmove geadviseerd. Na het weekend wordt dit besproken met de Back Office op welk termijn we dit kunnen realiseren.

Reputatie 7

Hi @EdwinBrokx, ik had je graag een duidelijke indicatie kunnen geven, maar momenteel staat het onderzoek nog in volle gang. Mocht er een eindtijd aan worden gebonden, dan kan dit worden meegenomen in een vergoeding voor de gehele periode dat jullie hier problemen mee hebben ondervonden. Op basis van begin en eindtijd, zal daarbij een vergoeding worden aangemaakt door ons. Ik hoop jullie snel van een update te kunnen voorzien. 

@tyson Super bedankt voor de terugkoppeling! Yes, graag de Zyxel aansluiten zodat mijn collega’s dit verder ook kunnen onderzoeken. Geef je mij een seintje als het gelukt is met aansluiten? Bedankt!

@Demi Zyxel is ‘up&running’ again. Ik zou zeggen gooi alle tests open. Ben benieuwd naar de uitkomst! Is het mogelijk dat er de afgelopen dagen al wat tests zijn uitgevoerd en instellingen veranderd? Ik zie dagelijks ‘peaks’ in de download snelheid. Soms van 250 Mbps naar 700 Mbps..! Keeping na 1,5 jaar mijn fingers crossed. 😁

Reputatie 4

 @florisVries, @EdwinBrokx, @sanderDeventer, @tyson,

 

Ik heb vanmorgen telefoon gehad van Guidion, ze sturen morgen een monteur om mijn probleem op te lossen. Ik heb aangegeven dat er al 4x een monteur geweest is, maar ze komen graag langs. Op mijn vraag wat deze dan komt doen, anders dan de vorige, wisten ze het antwoord ook niet geheel. Deze komt de snelheid meten en dan het probleem oplossen. 

 

Wordt morgen vervolgd…..

Reputatie 7
Badge +9

Hey @tyson, dat ziet er inderdaad een stuk beter uit! Zou je dit een aantal dagen in de gaten willen houden? Hopelijk blijft het stabiel. 

Los van de zeer vervelende snelheidsissues die wel erg traag opgelost lijken te worden, vraag ik mij meer en meer af waarom veel mensen überhaupt een 1 Gbit abo hebben afgesloten. Ik ben wel benieuwd welk voordeel je daarmee denkt te behalen tov bijv. het 400 Mbit abo?

Simpel. Gewoon hoop 😁 Hoop dat het qua snelheid vooruit gaat. Ik had jarenlang een 500mbps abo bij TM en haalde 500 up (perfect!) maar de dl snelheid bleef hangen bij ca 250 mbps. Dan maar door naar 1 gbit nu dat het kan, dacht ik toen. Resultaat (sinds mei 22): 1 Gbit up en 250 mbps down. 4 Guideon en 2 KPN netwerk  afspraken, 5 pagina’s private chats en 1 bos bloemen verder: niets, nada, nothing. 

Reputatie 7
Badge +5

Hi @tyson, ik zie dat de netwerkbeheerder vandaag heeft gedeeld dit op 12-12-2023 in de ochtend uit te voeren. Wij houden het vanuit hier in de gaten voor je!

Reputatie 7
Badge +16

@tyson Bedankt voor de aanvulling! Ik wacht graag de reactie van Tommie af, hij is er morgen weer. Anders gaan we in elkaars vaarwater zitten en dat is voor jou niet heel handig. Morgen meer!

Reputatie 1

Hallo @Tommie 

Jammer, dat gaat niet snel.

groet Floris

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @tyson, ik heb mijn collega aan de mouw getrokken voor de escalatie! 

Reputatie 7
Badge +9

Bedank @tyson voor de testen en hardware informatie. Ik heb het opnieuw doorgezet naar mijn contactpersoon bij KPN NetwerkNL. Ik gok dat ze zelf nog langs willen komen om een iPerf test uit te voeren maar dat weet ik niet zeker. Hopelijk heb ik snel antwoord!

 

P.S. Privébericht is beantwoord. 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @tyson, ik zag je privébericht voorbij komen. Op dit moment is kan ik hier geen update van inzien omdat het doorgezet is. @florisVries dit geldt ook voor jou. Als het goed is is het naar KPN NetwerkNL doorgezet. Ik heb alleen geen toegang tot de systemen van KPN NetwerkNL.

 

Wel heb ik wederom een update gevraagd, zodra ik hier antwoord op heb, ik hoop vanmiddag, zal ik dit aan jullie laten weten!

Reputatie 7

Hi @florisVries,

Ik had graag de oplossing met je mogen delen, maar momenteel staat het onderzoek nog open. Het laatste nieuws is dat er deze week een verwachte update mogelijk wordt gedaan. We houden het voor je in de gaten! 

Reageer