Hoera het kon, in februari kon ik maar een 1Gb lijn, dus direct gekozern. Vanaf die tijd puinhoop, downloadsnelheid maar rond de 500 Mbit (heb 1 keer de 750 aangetikt) en upl0ad steeds rond de 940. Guideon nu iets van 6 keer geweest en KPN drie keer. Alles zou moeten werken maar er veranderd niets.. KPN: Check glasvezel ok, port switch geen effect, nieuwe glasvezel aansluiting in huis, geen effect. Guideon: nieuwe modem, omzetter, geen effect, nog een weer langs komen kijken (kijken helpt niet\) geen effect, Weer meten, geen effect, nieuwste modem, geen effect, weer langs om te meten, gebeurd niets. Nu zou jet bij een speciaal team terecht komen, maar ik heb de hoop verloren. Weet iemand hier wat het kan zijn?
Ow en als ik toch even klagen mag, dat prutbandje als je belt, als je inspreekt internetsnelheid als probleem krijgt je steeds de oplossingen voor wifi, ik praat over vaste verbinding ja, stop daar een mee en stuur niet iedere keer dat prut smsje grr.
Bladzijde 3 / 10
Hallo @EdwinBrokx
Het wilt wel eens helpen om in veilige modus te testen om alle snelheidsverminderende factoren te verminderen.
Je laptop is verder rechtstreeks aangesloten op de T-Mobile router zonder een switch?
Gewoon bagger dus. 2e lijn van Ziggo doet exact wat het moet doen en is constant. 550 down en 40 up. Dus ligt niet aan hardware, niet aan een AV tool, niet aan de laptop(s), niet aan switches, niet aan de computers, wifi, kabels, niet aan MTU, niet aan de converter, niet aan het modem. Er is gewoon wat aan de hand in de switch centrale, of in de single mode glasverbinding. In ieder geval is het al poep vanaf de oplevering!
Hallo @EdwinBrokx
Het wilt wel eens helpen om in veilige modus te testen om alle snelheidsverminderende factoren te verminderen.
Je laptop is verder rechtstreeks aangesloten op de T-Mobile router zonder een switch?
Bedankt voor de vraag, maar ga er maar vanuit dat ik alles al heb geprobeerd om te testen. Ik bedoel daarmee een standaard Ookla testje is ook niet voldoende, omdat de servers best wel zwaar belast worden en ook telkens andere waarden meten. Het probleem ligt ook echt niet in huis. Dat ligt buiten.
Test zijn gedaan met 3 laptops, 4 pc’s. Schone Windows, Niet schone Windows, Linux. resultaat blijft gewoon hetzelfde. De download komt ook wat @florisVries zegt niet boven de 750. En dat is dan een maximale piek. Meestal hangt het rond de 500 a 600mpbs. Als je een grote download start, dan heb je kans dat het de 75 a 80 MB/s haalt, maar dat blijft zeker niet stabiel. In aanvang van een grote download is de snelheid eerst veel lager, terwijl dezelfde download over de ziggo lijn bijna direct naar de max van de lijnsnelheid gaat.
Dus als het dan aan de browser, pc, av of wat dan ook zou moeten liggen, dan zou het resultaat bij Ziggo dezelfde opbouw moeten hebben. Latency op de T-mobile lijn schommelt verder niet en is stabiel.
Vervolg op verhaal. Direct mijn laptop op de glasconverter. vlan 300 op de NIC gezet. Publiek ip adres gekregen. Test gedraaid. Resultaat is hetzelfde. Ik denk dat ik dan wel kan stellen, dat het niet ligt aan de interne infra, maar dat het extern is. Dus graag het verzoek dat iemand, de glasconnectoren komt schoonmaken. De fc op een andere aansluiting zetten in de wijkcentrale. Misschien heeft het wel te maken met de demping op het glas. Maar stuur svp niet iemand om een andere router of dat soort flauwekul te proberen, want ik ben er wel klaar mee. Met dat gepunnik.
Klinkt heel bekend Edwin, bij mij heeft KPN al een poortswitch gedaan en een andere glasconnector geplaatst en glasaansluitingen schoongemaakt, geen verbetering. Bij de frontdesk weten ze niet wat de backoffice heeft gedaan maar het zou weer moeten werken, nee dus, goh toch maar weer een ticket aangemaakt, u wordt deze week gebeld….
@Waggas Guideon heeft al meerdere screenshots gemaakt en naar t-mobilethuis gestuurd, Vergelijkbaar met plaatjes van Edwin, heb al windows gegevens op moeten sturen etc, helpt allemaal niet.
Hallo @florisVries
Test je de snelheid met een laptop/pc die rechtstreeks aangesloten is op de router met minimaal een CAT5E internetkabel dus zonder een switch oid er tussen? Maak hierbij gebruik van de Ookla speedtest app en doe de speedtests met verschillende testservers.
Je kan ook nog testen met een andere laptop/pc om een hardware/software probleem uit te sluiten.
Allemaal al gedaan Waggas, Guideon is al zeker vier keer langs geweest en KPN drie….
Hi @florisVries en @EdwinBrokx,
Dank jullie wel voor jullie bericht en duidelijke verhaal. Ook wil ik @Waqqas en @Gerrit078 bedanken voor de snelle antwoorden. De situatie die jullie schetsen, is een situatie die wie terug zien bij enkele klanten. Hierdoor is er een algemeen onderzoek begonnen door onze IT specialisten. We zijn hard bezig oorzaak en oplossing te vinden in ons netwerk. Mijn welgemeende excuses voor het ongemak. Mocht er een update mogelijk zijn betreft dit onderzoek, laat ik het graag aan jullie weten.
@florisVries
Ik hou me aanbevolen :)
top dat het bij jou nu wel opgelost is!
@Tommie kan je voor mij svp ook een afspraak inplannen met de bovengenoemde informatie voor de monteur?
Thanks voor de heads-up @tyson! Ik heb gereageerd.
Hi @florisVries,
Ik had graag de oplossing met je mogen delen, maar momenteel staat het onderzoek nog open. Het laatste nieuws is dat er deze week een verwachte update mogelijk wordt gedaan. We houden het voor je in de gaten!
@florisVries en @Dolphin, ik heb zojuist te horen gekregen dat het gefixed moet zijn. Zouden jullie mij hiervan een terugkoppeling kunnen geven?
Hallo
en weer zijn we 9 dagen verder en hoor ik niets, het wordt wel een soap zo
@Tommie van Odido Goedemorgen, hierbij trek ik nogmaals aan de bel. Graag je collega aan de mauw trekken voor escalatie. Alvast bedankt.
Hallo Boris, nog nieuws?
groet
Floris
Hi @tyson, ik zag je privébericht voorbij komen. Op dit moment is kan ik hier geen update van inzien omdat het doorgezet is. @florisVries dit geldt ook voor jou. Als het goed is is het naar KPN NetwerkNL doorgezet. Ik heb alleen geen toegang tot de systemen van KPN NetwerkNL.
Wel heb ik wederom een update gevraagd, zodra ik hier antwoord op heb, ik hoop vanmiddag, zal ik dit aan jullie laten weten!
Bij mij is de glasvezel lijn ook niet optimaal. Ben benieuwd wat het onderzoek opleverd.
@Teunh ik gebruik zelf altijd de speedtest.net en dan xs4all server (app) of fast.com voor een betrouwbaar resultaat. Waar haal je deze weg ?
Soms lijkt het alsof je exact hetzelfde probleem heb als iemand anders maar kan totaal ergens anders zitten. Dit komt door dat het verkeer over verschillende schijven gaat waarbij jij een probleem kan hebben die je buurman niet heeft.
Dit is een speedtest.net elk uur draaiend op een linux bak rechtstreeks op de router. En ja alles is verder uit thuis grootste deel van de dag.
Hallo @florisVries
Test je de snelheid met een laptop/pc die rechtstreeks aangesloten is op de router met minimaal een CAT5E internetkabel dus zonder een switch oid er tussen? Maak hierbij gebruik van de Ookla speedtest app en doe de speedtests met verschillende testservers.
Je kan ook nog testen met een andere laptop/pc om een hardware/software probleem uit te sluiten.
Dankjewel Floris, super dat je deze meteen deelt. Ik heb de vergoeding dan ook meteen aangemaakt, je ontvangt nog een e-mail ter bevestiging. Hou er rekening mee dat ik de al opgemaakte rekening van oktober niet meer kan aanpassen. Ik wil je vriendelijk vragen om dit bedrag te voldoen, de boete betalen we aan je terug op de eerst volgende rekening. Super bedankt!
Hoi @tyson, super fijn om te zien! Bedankt voor het terugkoppelen. Ik wens je een mooi weekend! Groetjes, Ishana
Nou ik weet niet of het superfijn is als je naar de download snelheden kijkt @Ishana van Odido .
De upload is super stabiel rond de 900 Mbps, de download valt nog steeds tegen ♂️
Goedemorgen @Tommie van Odido , alweer bijna drie weken verder en geen reactie mogen ontvangen. Wat is de stand van zaken? Hier nog steeds gemiddeld 250 mbps downloaad en 700-900 mbps upload (!). Echter tussen 2 en 3 november ging de download snelheid ineens flink omhoog: tussen 700 en 900 mbps download om vervolgens weer terug te vallen naar 250mbs. Ik weet niet of er op afstand wat tests werden uitgevoerd maar er was iig een flinke peak. Kunnen jullie dmv deze info achterhalen wat er precies gebeurde?
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.